کاغذ دیواری هایی که دیوارها را جادو می کنند!!
کاغذ دیواری یکی از بهترین راه ها برای تزیین دیوار در دکوراسیون داخلی است. در اینجا ۴ طراح، جادوی کاغذ دیواری های مدُ شده را با شما در میان می گذارند.

رازهای طراحان برای انتخاب کاغذ دیواری

به نظر می‌رسد که اصطلاح «طراحی داخلی»، ظاهر کلی یک اتاق، خانه یا ساختمان را هدف می‌گیرد. اما خیلی اوقات فضاهای داخلیِ خوب طراحی‌ شده از چندین چشم‌انداز کوچک ساخته می‌شوند که با یکدیگر یک داستان کامل در مورد سبک درون دیوارها می‌گویند. طراحان می‌دانند که راز یک اتاق یا خانه‌ی زیبا در این قسمت‌های خوب طراحی‌ شده است که در گوشه‌‌ها، نواحی نشستن و نماهای محدودی که شما می‌بینید (بعنوان مثال دیواری روبروی تخت خوتی تان هنگامی‌ که در صبح بیدار می‌شوید) وجود دارد. در اینجا ۴ طراح، جادوی کاغذ دیواری های مدُ شده را با شما در میان می گذارند.

بیشتر بدانید : کاغذ دیواری سه بعدی اتاق خواب،مدلهایی که چشمهایتان را خیره می کند

تزیین دیوار با کاغذ دیواری کلاسیک

تزیین دیوار با کاغذ دیواری کلاسیک

طراح : لین کی.لئونیداس

مکان : آلامدا، کالیفرنیا

درخواست صاحب‌خانه : یک خانه‌ با سبک ویکتوریایی ( مربوط به زمان ملکه ویکتوریا ) را تغییر دهید، بروز کردن رنگ‌آمیزی، مبلمان و لوازم جانبی در حین احترام به سبک اصلی.

طراح، لین لئونیداس می‌گوید «صاحب‌خانه، یک اتاق خواب اصلی می‌خواست تا مقداری تاریخی باشد، بنابراین ما از کاغذ دیواری کلاسیک استفاده کردیم. ما توانستیم محلی راحت و دنج برای مطالعه در این اتاق تعبیه کنیم. ما قرنیزهای دیوارهای کل خانه را سیاه رنگ کردیم و کف‌های چوبی را به یک رنگ روشن تغییر دادیم. آباژور ایستاده سایز بزرگ مانند یک لوستر عمل می‌کند. یک میز جلو مبلی کوچک نیز برای قهوه و کتاب وجود دارد. تعادل این مبلمان، یک گوشه دنج و راحت در داخل یک اتاق بزرگ‌تر ایجاد می‌کند.»

راز طراح : لئونیداس می‌گوید «در طراحی این اتاق این نکته وجود دارد : یک راه آسان برای انتخاب کاغذ دیواری، پیدا کردن یک رنگ در کاغذ دیواری است که با یک ترکیب معماری - مانند دکور حاشیه‌ دیوارها یا رنگ متضاد، رنگ کردن لبه‌ی دیوارها با یک رنگ موجود در کاغذ دیواری - هماهنگ باشد.»

همچنین لئونیداس می‌گوید « آباژور ایستاده‌ای که انتخاب کردیم، بزرگ است و ما می‌دانستیم که می‌تواند در این اتاق توی چشم بزند، اما تصمیم گرفتیم با اندازه آن کنار بیایم و با مبلمان غیر متعارف اطراف‌اش، آن را برجسته‌تر کنیم. میز جانبی آکریلیک و صندلی منحنی شکل به شادابی این ایده می‌افزایند.»
 

تزیین دیوار با کاغذ دیواری شلوغ

تزیین دیوار با کاغذ دیواری شلوغ

طراح داخلی : ابی رُز

مکان : محله‌ هانکاک پارک لس آنجلس

درخواست صاحب‌خانه : رنگ سرزنده و فانتزی در یک دفتر خانگی.

طراح، ابی رز می‌گوید « رنگ‌های خنثی و سرد، برای این مشتری ممنوع است» . رز می‌گوید « مشتری به من عکسی از یک اتاق در لندن نشان داد که بصورت آنلاین دیده بود. آن عکس، این رنگ‌ها را داشت: فیروزه‌ای و زرد لیمویی. ما با کاغذ دیواری شروع کردیم. ما باید بقیه‌ رنگ‌ها و الگوها را طوری انتخاب می‌کردیم که با کاغذ دیواری هماهنگ باشند چون کاغذ دیواری، بخش اصلی دکورمان بود. من تصمیم گرفتم فقط یک دیوار تاکیدی را کاغذ دیواری کنم، چون طرح کاغذ دیواری، شلوغ بود و روی تمام چهار دیوار، توی ذوق می‌زد.»

«رنگ سرخابی برای مبل دسته‌دار دونفره از کاغذ دیواری الهام گرفته شد. ما از یک میز عسلی تیره با پایه‌های فلزی استفاده کردیم. من عاشق مخلوط کردن الگوها هستم. قانون اصلی آن است که شکل و مقیاس شان متفاوت باشد. به عنوان مثال، طرح چهارخانه مورب بالش، یک تصویر گرافیکی در مقابل شکل‌های رمانتیک در کاغذ دیواری بوجود می‌آورد. چراغ آویز قفسی با رنگ طلایی، حس شگفت‌انگیزی به اتاق می‌دهد.»

راز طراح : رز می‌گوید « از به کار بردن چندین الگو و مخلوط کردن رنگ‌های پر رنگ نترسید. می‌توان این کار را با موفقیت انجام داد. موضوع فقط رعایت تعادل است.» رز می‌گوید «بعد از آنکه کاغذ دیواری ار وصل کردیم، از آن خوشم آمد اما نگران بودم که چطور بقیه‌ اتاق را طوری طراحی کنم که اجازه ندهم کاغذ دیواری پر رنگ و سرزنده، بر کل اتاق غلبه کند. سپس متوجه شدم که با انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های قوی و پر جنب و جوش برای سایر چیزها می توانم کاغذ دیواری جسورانه را متعادل سازم.»

بیشتر بدانید : تزیین کاغذ دیواری با ایده هایی جالب و زیبا

تزیین دیوار با کاغذ دیواری با طرح های هندسی

تزیین دیوار با کاغذ دیواری با طرح های هندسی

طراحان : مایکل و رزا پاریس از طراحی و معماری ون پاریس

مکان : وست لیک ویلج، کالیفرنیا

درخواست صاحب‌ خانه : یک اتاق خواب که در عین راحت و آرامش بخش بودن، فریبنده نیز باشد.

پاریس می‌گوید « سیاه و سفید از ابتدا، رنگ مورد نظر ما بود. ما شروع به اضافه کردن رنگ زرد برای برجسته نمودن یک عنصر فریبنده کردیم و صاحب‌ خانه از این ایده خوشش آمد. کف‌ پوش بسیار ساده و مبلمان هندسی بود بنابراین اضافه کردن کاغذ دیواری هندسی برای هماهنگ کردن، منطقی بنظر می‌رسد. همه چیز ساده نگه داشته شد تا کاغذ دیواری هندسی بتواند ویژگی برجسته فضا باشد.»

او می‌گوید « برای کف پوش، ما از چوب بلوط روشن رگه‌دار در تمام محل استفاده کردیم تا فضایی روشن و بانشاط ایجاد شود. علاوه بر اتاق نگهداری از لباس‌ها، ما دو میز کوچک با فضای کافی در هر سمت تخت تعبیه کردیم و همچنین یک قفسه سفید که در عکس می‌بینید.»

تزیین دیوار با لوازم ارگانیک

تزیین دیوار با لوازم ارگانیک

طراح : استایلینگ و طراحی داخلی لارن رامیرز

مکان : آستین، تگزاس

درخواست صاحب‌خانه : لازن رامیرز، طراح و صاحب‌خانه به یک فضای کاربردی در اتاق خواب نیاز داشت تا او و همسرش بتوانند در پایان روز وسایل اضافی شان را در آنجا قرار دهند. رامیرز می‌گوید « ما به فضایی برای جمع کردن اقلام کوچکی نیاز داشتیم که معمولا روی میز آرایش تلنبار می شوند.

رامیرز می‌گوید « تم طراحی مورد علاقه‌ من همیشه سیاه و سفید با گرافیک قوی است. یک فضای کوچک با رنگ روشن با لوزام راگانیک کامل می شود. بنابراین من با دیوارهای سفید و میز آرایش سیاه شروع کردم. اضافه کردن کمی رنگ‌های نارنجی و هلویی و عناصر ارگانیکی مانند شاخ گوزن، برگ و سقف چوبی به فضا جذابیت و تعادل می‌دهد.»

سایر ویژگی‌های خاص : رامیرز می‌گوید «این فضا به گوشه‌ی مخصوص هر کدام‌مان در اتاق خواب تبدیل شد. حالا او یک قفسه با چند قلاب برای کیف پول، عینک آفتابی، و آویزان کردن کلاهش وقتی آن را بر می دارد، و من هم قلاب‌های چندشاخه برای گردنبندها و جعبه‌ی جواهر برای دست‌بندها و گوشواره‌هایم دارم.»

راز طراح : رامیرز می‌گوید « از آنجا که سطح رویی میز آرایش بسیار کوچک است من تصمیم گرفتم به جای شلوغ کردن روی میز آرایش از تمام گوشه استفاده کنم و برخی چیزها را روی دیوار آویزان کنم. من در اصل یک گالری دیواری درست کردم و وسایلم را روی دو دیوار متقاطع آویزان کردم، به همراه چند تابلوی هنری. هیچ قانونی وجود ندارد که گالری دیواری حتما باید مسطح باشد.

در ادامه چند مدل کاغذ دیواری برای شما گردآوری کرده ایم :

کاغذ دیواری طلایی در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری طلایی در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری با طرح سنگ در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری با طرح سنگ در دکوراسیون داخلی

 

کاغذ دیواری با طرح گلدار در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری با طرح گلدار در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری رنگی در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری رنگی در دکوراسیون داخلی


کاغذ دیواری با گلهای بهاری در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری با گلهای بهاری در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری سه بعدی در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری سه بعدی در دکوراسیون داخلی



بیشتر بدانید : نحوه استفاده از کاغذ دیواری، 4 اصل مهم در استفاده از کاغذ دیواری که باید بدانید

بیشتر بدانید : تزیین دیوار با ایده هایی جالب و خلاقانه، بدون نیاز به نقاشی!!

بیشتر بدانید : جدیدترین مدل کاغذ دیواری سه بعدی با طرح های سنگی، شیک و خاص!


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ