چند ترفند مهم آشپزخانه ای برای کدبانوها
این که کاری را همیشه به یک نحو انجام می‎دهید، دلیل نمی‏ شود بهترین شیوه باشد. با ما همراه باشید تا با برخی ترفندهای آشپزخانه‎ای آشنا شوید

3 نکته مهم برای ترفندهای خانه داری

تازه نگه داشتن سبزی ها

اگر گیاهان نرم و لطیفی مانند ریحان، جعفری و گشنیز را در کیسه پلاستیکی یا ظرف نگهداری کنید، این کار باعث پوسیده شدن و گندیدگی آن می‎شود. بعد از شستن و آبکش کردن سبزی ها، آن‎ها را روی یک حوله پخش کنید تا رطوبت‎شان گرفته شود. سپس آن‎ها را به یک ظرف شیشه‏ای دهان گشاد که حدود دو سانتی‌متر آب ته آن ریخته‎اید انتقال دهید، مثل گلی که در گلدان می‎گذارید. ریحان باید بیرون از یخچال بماند تا برگ‎هایش تیره نشود.

باز کردن موز

همیشه موز را از سرش باز می کنید و پوست می‌گیرید، خیلی وقت‎ها این شیوه درست است اما گاهی به موز سرسختی برمی‌خورید که نمی‎خواهد پوستش باز شود و اگر نخواهید از کارد یا چاقو استفاده کنید در پایان موزی دارید که در اثر کشمکش شما له شده است. حقیقت این است که میمون ها موز را از ته آن پوست می گیرند و از آن جا که آن ها در این زمینه خبره هستند، بهتر است شیوه آن ها را به کار ببرید! کافی است موز را سروته کنید و نیشگونی از ته آن بگیرید تا از پوستش جدا شود، این هم یک ترفند!

پوست کندن سیب زمینی پخته

وقتی سیب‏ زمینی را با چاقو پوست می‎‏کنید،  بخشی از سیب‎زمینی همراه پوست آن جدا می‎شود. اما راه دیگری هم وجود دارد؛ مثل همیشه سیب‎زمینی را بشویید، سپس دور تا دور کمر سیب زمینی خراشی ایجاد کنید و آب پزش کنید البته نه تا حدی که خیلی نرم شود و سپس آن را با آب سرد آبکشی کنید و با انگشتانتان پوستش را از دو طرف بکشید. تمام!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net