لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!
لبو هم از جمله خوراکی های پر طرفدار شب یلدا ( شب چله ) است که هم می تواند به تنهایی در ظرفی قرار گیرد و هم پس از تزیین در کنار چند عدد شلغم شکل زیبایی به سفره ی شب یلدایی شما بدهد

تزیین شب یلدا با لبو

بیشتر بدانید : طرز تهیه لبو با 3 روش مختلف خانگی برای شب یلدا

تزیین لبو با قالب برای شب یلدا
لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!,تزیین لبو با قالب برای شب یلدا

قبل از پختن چغندرها می توانید پس از آنکه پوست نازکی از روی آنها برداشتید با یک چاقوی تیز آنها را به شکل گل رز در آورده و سپس بپزید .چند شلغم را نیز به همین ترتیب و قبل از پختن به شکل گل درست کرده و سپس در ظرفی یک در میان کنار هم بچینید .

چغندر ها را پخته و حلقه حلقه کنید و از قالبهای گل یا قلبی شکل یا ترمه ای شکل شیرینی استفاده کرده و ازحلقه های لبو این شکلها را در آورید .برای درست کردن شلغم ها آنها را قبل از پختن که البته حلقه های ابتدایی آنها نیز پهن و کلفت باشد به این صورت در آورید و هنگام پختن نیز حتما به آنها نمک زده تا له نشوند سپس لبوها و شلغم هایی را که به شکل دلخواه در آورده اید، در ظرفی تخت و صاف و به دلیل رنگ پذیری شلغم ها جدا گانه بچینید  و برروی آنها چند عدد چنگال کوچک سفید پلاستیکی قرار دهید،سپس خورده ها و اطراف این قالبها را ریز کرده و در ظرفی  دیگر که آن هم بهتر است تخت وصاف باشد تنها دورتا دور ظرف بریزید و باقلا ها ی پخته شده را دروسط ظرف ریخته ،بر روی باقلاها کمی گل پر بریزید وهر دو را در سفره ی یلدایی خود قرار دهید.
 
لبوها را به روشی که در قسمت 2 گفته شد به شکل دلخواه خود در آورید وسپس آنها را بر روی ماستهای چکیده ای که قبلا در ظرفی ریخته اید قرارداده و چند عدد گردو و پسته نیزلابه لای آنها بگذارید.

تزیین لبو با گردو برای شب یلدا
لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!,تزیین لبو با گردو برای شب یلدا

لبوها را حلقه حلقه کرده ودر ظرفی با کمی پودر نارگیل و خورده های گردو تزیین نمایید . اطراف ظرف را نیز می توانید از شلغم های حلقه حلقه برای تزیین و هما هنگی رنگ سفید و قرمز استفاده کنید.
 

تزیین شب یلدا یا تخم مرغ
تزیین شب یلدا یا تخم مرغ,لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!

برای بچه های کوچکمان که ممکن است در این فصل سرما خورده باشند بهتر است از تخم مرغ و سیب زمینی آب پز تزیین شده بر سر سفره یلداییمان قرار دهیم تا آنها را به خوردن این دو چیز مقوی تشویق کرده باشیم به این صورت که از آب لبوها استفاده کرده و تخم مرغهای آب پز پوست گرفته شده را به مدت یک ساعت درون آب لبو قرار دهیم تا سفیده ی آن به رنگ بنفش در آید و پس از حلقه حلقه کردن در کنار سیب زمینی ها ی حلقه شده درون ظرفی قرار داده و با ریختن کمی گل پر بر رویشان به آنها طعم خاصی بدهیم.


بیشتر بدانید : سفره آرایی شب یلدا

بیشتر بدانید : چند مدل زیبا تزئین ماست و لبو، مناسب فصل پاییز

بیشتر بدانید : طرز تهیه لبوی شکم پر برای شب یلدا

بیشتر بدانید : دسر شب یلدا امسال، کرم لبو درست کنید

بیشتر بدانید : حلوا لبو یک دسر عالی و متفاوت برای شب یلدا

بیشتر بدانید : تزیین شب یلدا، دسری متفاوت و خوش طعم با ماست و لبو


 زهرا پهلوان زاده


تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ 
seemorgh.com/news
اختصاصی سیمرغ