یک غذای مفید برای مبتلایان به پوکی استخوان
پوکی استخوان یکی از بیماریهایی است که این روزها افراد بسیاری مخصوصا خانم ها با آن درگیر هستند. به همین بهانه طرز تهیه یک غذا را به شما آموزش می دهیم که بتوانید با آن پوکی استخوان تان را درمان کنید.

 استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران طرز تهیه آبگوشتی مفید برای مبتلایان به پوکی استخوان و درد مفاصل را تشریح کرد. در آموزه‌های محمد عبادیانی استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است: در منابع طب سنتی ایران آبگوشت مفید برای مبتلابان به پوکی استخوان و درد مفاصل آمده است.

 

روش تهیه آبگوشت مفید برای بیماران مفاصل

به‌گفته وی یک استکان نخود را شب تا صبح در آب جوش بخیسانید. روز بعد آب آن را بریزید و با گوشت ماهیچه گوسفند جوان، کمی نمک، یک عدد پیاز کوچک و یک عدد سیر به‌همراه 200 گرم کلم سنگ (قنبید) که به‌صورت نگینی خرد شده روی حرارت ملایم بگذارید تا به‌مدت 4 تا 6 ساعت اجزایش به‌طور کامل پخته و نرم شود.

سپس محتویات آبگوشت را بکوبید و با نان سنگک برشته می‌توان مصرف کرد, ️لازم است به‌جای زردچوبه از زعفران استفاده شود.

️دو ساعت بعد از صرف این آبگوشت لازم است، برای گرفتن نتیجه بهتر، یک مشت کشمش سبز آفتابی یا دویست گرم انگور بیدانه پوست نازک و شیرین میل شود. این آبگوشت برای التیام درد کمر و زانو و استحکام بخشی به استخوان مفاصل و کاهش ورم در دیافراگم و احشاء تأثیر بی‌بدیلی دارد.

اگر بیماران مبتلا، یک تا دو سال هفته‌ای 2 نوبت از این آبگوشت مصرف کنند استخوانها و غضروف‌های آنها به‌خوبی بازسازی می‌شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tasnimnews.com