میل جنسی خانم ها در این زمان کم می شود!!
میل جنسی کم لزوما چیزی نیست که بخواهد موجب نگرانی شود. در این‌ جا می‌خواهیم به اوقاتی اشاره کنیم که ممکن است در آن میل جنسی‌تان کم باشد، در حالی که کاملاً طبیعی است.

چه زمانی کاهش میل جنسی طبیعی است؟

میل جنسی کم لزوما چیزی نیست که بخواهد موجب نگرانی شود. چیزی به اسم مرحله طبیعی تمایل جنسی وجود ندارد. این‌ که چقدر و چه مدت به رابطه‌ جنسی نیاز دارید در زن‌ها با هم فرق می‌کند. در این‌ جا می‌خواهیم به اوقاتی اشاره کنیم که ممکن است در آن میل جنسی‌تان کم باشد، در حالی که کاملاً طبیعی است.

 

نزدیک عادت ماهانه‌تان است ( یا این‌که تازه شروع شده )

چرخه‌ی قاعدگی یک زن تأثیر زیادی بر میل جنسی‌اش دارد. در حالی‌که اکثر زنان درست پیش از تخمک گذاری، تغییرات زیادی را در میل جنسی خود حس می‌کنند، در مدت زمانی که نزدیک عادت ماهیانه‌تان است احساس ناخوشایندی خواهید داشت.

 

شما باردارید

تهوع و خستگی به طور کلی نمی‌تواند باعث شود که زن احساس نیاز جنسی داشته باشد و به خاطر همین است که میل جنسی در سه ماهه‌ی اول بارداری بسیار کم است. اما در سه ماهه‌ی دوم، وقتی وضعیت هورمون‌ها تغییر می‌کند، بسیاری از زنان خواهان رابطه‌ی جنسی هستند.

 

شما در حال تجربه‌ی «یک تغییر» هستید

برخی زنان در دوران پیشایائسگی به طور مداوم میل جنسی بالایی دارند. اما این سطح برانگیختگی زیاد طول نمی‌کشد، وقتی میزان استروژن و تستسترون کاهش می‌یابد، تمایلات جنسی هم کم می‌شود. به این مسئله، بالا رفتن دمای بدن، بدخوابی و عرق کردن شبانه را هم اضافه کنید.

 

شما یک بچه دارید یا باید به او شیر دهید

دوره‌ی پس از زایمان، یک رویداد بیولوژیکی است. بعد از آن‌که زنی بچه‌ای را به دنیا آورد، هورمون‌های جنسی او تغییر می‌کنند و استروژن کمتری تولید کرده که باعث می‌شود تمایل کمتری به رابطه‌ی جنسی داشته باشد و به جای آن توجه‌اش معطوف بچه‌اش شود. اگر به بچه‌تان شیر می‌دهید، بدن‌تان هم پرولاکتین تولید می‌کند، هورمونی که به تولید شیر کمک می‌کند، و بعدها میل جنسی را کم و متوقف می‌کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : پایگاه تنظیم خانواده