شوهرم با زنی در تلگرام رابطه دارد!!
چند ماهی است شوهرم با یکی از همکاارن خانمش در تلگرام در ارتباط است. مانده ام چه کنم؟!!

سوالر کاربر

خانمی 40 ساله و دارای 2 دختر هستم. همسرم مردی متعهد به زن و زندگی است؛ اما از وقتی که گوشی هوشمند گرفته، اخلاق و رفتارش فرق کرده‌است. مشکوک شدم و بی‌خبر گوشی‌اش را چک کردم. فهمیدم در تلگرام با خانمی ارتباط دارد. وقتی متوجه شد که فهمیدم، عذرخواهی کرد و گفت اشتباه کردم و دیگر تکرار نمی‌شود ولی شک و دودلی من را رها نمی‌کند. وسواس فکری گرفتم چون محل شغل شوهرم با آن خانم یکجاست. فکر و خیال دارد من را دیوانه می‌کند. شما را به خدا من را راهنمایی کنید.

 

پاسخ کارشناس

خواهر گرامی، رابطه‌های خارج از زندگی مشترک و پنهانی، به طور معمول به اعتماد زوجین، روابط صمیمانه و زناشویی، علاقه‌مندی، محبت و ... آسیب می‌زند و تا مدتی زندگی مشترک را دستخوش تغییرات و نگرانی‌هایی می‌کند؛ البته نکته مثبت مسئله شما، اظهار پشیمانی و تعهد به ترک رابطه و تکرارنشدن مجدد آن از طرف همسرتان است که می‌تواند در رفع مشکلات ناشی از این مسئله مهم و قابل‌توجه باشد و به سرعت ترمیم و بهبود روابط شما منجر شود؛ بنابراین خوب است به چند نکته دقت کنید.

 

باید 3 تا 6 ماه بگذرد

در مقام فرد آسیب‌دیده بهتر است به این نکته توجه کنید که فرد برای ترمیم صدمه‌ای که دیده، بر اساس میزان آسیب و شدت آن باید زمان لازم را برای خود در نظر بگیرد و از شتاب در نتیجه‌گیری بپرهیزد. به طور معمول برای مسئله شما زمان 3 تا 6 ماه کافی است، البته اگر فرد خود زمینه‌های اضطراب و وسواس یا بدبینی را از قبل داشته باشد، ممکن است به‌راحتی اعتماد مجدد را ایجاد نکند پس توصیه می‌شود که به درمان اضطراب، وسواس فکری یا بدبینی خود بپردازد.

 

این قدر به کنکاش هم نپردازید

در مقابل وسواس فکری خود مقاومت کنید. بیشتر افراد وسواسی پس از وسوسه فکری دست به رفتار وسواسی برای کنترل اضطراب می‌زنند یعنی به فکر وسواسی خود توجه نشان داده و برای خنثی کردن آن یا آرام شدن، فرد مقابل را مدام چک وکنترل می‌کنند یا مورد سوال و پرسش قرار می‌دهند که پس از مدتی هر دو از این روال خسته شده و باعث تنش بیشتری می‌شود بنابراین توصیه می‌شود برای مقابله با این رفتار سعی در محدود کردن افکار خود از طریق پر کردن اوقات بیکاری، مشغول‌کردن افکار به شنیدن یا توجه کردن به اموری که تمرکز شما را از این موضوع منحرف می‌کند؛ مثل استفاده از سی‌دی صوتی و تصویری (آموزشی یا تفریحی) در ساعاتی که بیشتر درگیر این مسئله می‌شوید، کم‌کردن زمان خیال‌پردازی یا نشخوار فکری (منظور افکار تکراری بیهوده و مزاحم) با گرفتن زمان و به مرور کاهش تعداد دفعات آن کنید مثلاً هر بار از زمان فکر کردن خود به این موضوع 5 دقیقه کم کنید تا این افکار به مرور محدود و حذف شوند.

 

شوهرتان را ببخشید

از سرزنش و مطرح کردن این مسئله و تحقیر همسرتان به بهانه‌های مختلف بپرهیزید تا هم رابطه خود و همسرتان زودتر بهبود یابد و هم ایشان فرصت جبران خطای خود را داشته‌ باشند. زمانی را برای بخشیدن ایشان در نظر بگیرید و از خطای ایشان به صورت کامل چشم‌پوشی کنید. به نظر می‌آید که شما هنوز با توجه به عذرخواهی همسرتان ایشان را نبخشیده‌اید بنابراین بهتر است زمانی را که احتمال می‌دهید زمان مناسبی است در ذهن خود تعیین کنید و با توجه به خطاکار بودن همه انسان‌ها ایشان را هم از این مسئله مستثنا نکرده و از خطای ایشان گذشت کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com