عاشق دختری هستم که نمی توانم با او ازدواج کنم!!
پسری هستم دانشجو که به یکی از دخترهای همکلاسی ام علاقه مند شده ام ولی به دلیل شرایطی که دارم نمی توانم با او ازدواج کنم. هر روز در فکرش هستم و روی درس و زندگی ام تمرکز ندارم. نمی دانم چه کنم.

سوال کاربر

پسری هستم 25 ساله و دانشجوی کارشناسی. حدود 2 سال است که عاشق همکلاسی‌ام شده‌ام؛ اما به دلیل وضعیت مالی نه چندان خوبم، نمی‌توانم به خواستگاری اش بروم. مدام به او فکر می‌کنم. نمره هایم خیلی کم شده، تمرکز حواس ندارم و مدام سرم درد می‌کند. فقط وقت‌هایی که او را از دور می‌بینم حس خوبی دارم و حالم خوب می‌شود. افسرده شدم و فراموشی هم گرفتم. حس می‌کنم دارم دیوانه می‌شوم. لطفا کمکم کنید، سطح فرهنگی خانواده ما بالا اما سطح اقتصادی مان پایین است.

 

بیشتر بدانید : عاشق رئیس ام شده ام که یک دختر دارد!!

پاسخ کارشناس

به نظر می‌رسد این دختر خانم و حس نرسیدن به او دغدغه فعلی شماست و این موضوع شما را آزار می‌دهد. با توجه به توضیحی که داده‌اید گویا در شرایط فعلی نمی‌توانید ازدواج کنید و انتخاب دیگری جز صبر کردن ندارید و این‌طور که گفته‌اید این خانم را هر چند روز یک بار می‌بینید. کاری که به طورکلی می‌توانید انجام دهید این است که به این خانم برای ازدواج فکر نکنید چون فکرکردن فقط شما را اذیت می‌کند. در زمینه فراموشی باید گفت این تعلقات خاطر به دلیل بار هیجانی بالایشان به راحتی حذف و فراموش نمی‌شوند. عشق، تجربه بسیار خاصی است و وقتی شکست می‌خورد، قدرت آسیب‌زدن به ما را دارد؛ ولی نباید این شکست را به خودتان بگیرید. هر روز روابط بسیاری با شکست مواجه می‌شوند و این به آن معنی نیست که دیگر عشقی وجود نخواهد داشت. دلیل آن هر چه باشد، این که یاد بگیرید چطور فردی را که خیلی دوست داشته‌اید، فراموش کنید کار بسیار سختی است و نیازمند گذشت زمان است. خوشبختانه، خیلی‌‌ها این کار را انجام داده‌ و با موفقیت روبه‌‌رو شده‌‌اند. فراموش‌ کردن به این معنی نیست که طرف مقابل را در ذهن و خاطره و یادتان ناگهان نابود کنید، فراموش کردن حقیقی به این معناست که باید به جای او، به فکر خودتان باشید.

 

خودتان را باور داشته باشید 

همه آدم‌های دنیا در یک نفر خلاصه نشده است؛ هر چند شما مجبورید فعلا این فرد را فراموش کنید اما هنوز افراد زیادی هستند که ممکن است در مسیر زندگی شما قرار بگیرند.

 

خوش بین باشید

این روحیه به شما کمک می‌کند که زودتر این ماجرا را فراموش کنید. به جای این که فکر کنید «من عشقم را از دست داده‌ام»، فکر کنید «من الان مجردم» و به جای این که فکر کنید «کسی را که خیلی وقت بود می‌شناختم، از دست داده‌ام»، فکر کنید که حالا باید با آدم‌های زیادی آشنا بشوم.

 

منطقی باشید

با خودتان به شکلی منطقی و سازنده مواجه شوید. لزومی ندارد وانمود کنید که غصه‌ای ندارید. شرایط بهینه‌ای برای خود مهیا کنید. گاهی یک سفر تفریحی به منطقه‌ای خوش آب و هوا یا ثبت‌نام در یک کلاس هنری که با ذائقه و استعداد شما همخوانی دارد یا معاشرت بیشتر با دوستانی که از وضعیت روحی شما باخبرند، می‌تواند تغییری بزرگ در روحیه‌تان ایجاد کند.

 

احساسات‌تان را بنویسید

یک کاغذ بردارید و همه احساسات‌تان را روی آن بنویسید. با این روش وقتی توانستید به خوبی این شوک عاطفی را پشت سر بگذارید، با خواندن آن نوشته‌ها خواهید فهمید که چقدر قوی بوده‌اید که توانسته‌اید او را فراموش کنید.
 

دوست عزیز کاملا درک می‌کنیم که شما با شناختی که از موضوع دارید، تشخیص داده‌اید نمی‌توانید به خواستگاری ایشان بروید؛ اما گمان نمی‌کنید شاید این موانع تنها در ذهن شما ‌باشد و اگر از نظر خانواده دختر از صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم برخوردار باشید، ممکن است آن ها با شما همراهی کنند، مثلا اجازه بدهند دوران عقد طولانی‌تری داشته باشید یا خانواده خودتان راه حلی برایتان بیابند. شاید بهتر باشد پیش از ناامیدی کامل، راه‌های ممکن را امتحان کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com