برای رسیدن به ثروت باید این عادت ها را ترک کنیم:
برای رسیدن به خواسته ها و آرزوهایمان لازم و واجب است که یک سری از عادت ها و رفتارهای ناپسند را ترک کنیم به این ترتیب مسیر رسیدن به اهدافمان هموار تر می شود.
برای رسیدن به ثروت باید این عادت ها را ترک کنیم:

1 - از این شاخه به آن شاخه پریدن
برای رسیدن به موفقیت وثروت اول باید بدانید در چه کاری استعداد دارید،سپس اهداف خودتان را مشخص کنید و بعد هیچ وقت از این شاخه به آن شاخه نپرید.
اگر20 سال و یا کمتر دارید طبیعی است که سعی کنید توانایی ها و نقاط ضعفتان را کشف کنید پس از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن شما طبیعی است اما اگر در 40 سالگی همان راه را طی کنید یک جای کار می لنگد. رابطه چنین فردی با موفقیت رابطه عکس است و او و موفقیت هیچ وقت یکدیگر را ملاقات نمی کنند.

2 - خرج بیشتر از دخل
یک فرد ثروتمند ممکن است در ماه خیلی چیزها بخرد اما برای هرچیزی که می خرد احساس نیاز می کند و برای تهیه آن دلیل دارد و هیچ وقت بیش از دخلش خرج نمی کند.
چنین آدم هایی کمتر وام های خرد می گیرند و بیشتر در پی یافتن سرمایه گذار مناسب هستند.

3 - زندگی بی برنامه
برای برنامه ریزی لازم نیست مثل رئیس جمهور بودجه سالانه تان را تنظیم و ترسیم کنید اما هر روز باید دقیقا بدانید که چه کارهایی را باید انجام بدهید و اولویت های شما کدام است.
افراد ثروتمند کارهایی که آنها را از برنامه هایشان دور می کند انجام نمی دهند.

4 - دوستان بی ارزش
افراد ثروتمند شبکه دوستی بزرگ و ارزشمندی دارند که بسیار گسترده و صمیمی است اما در کنار آنها افراد به درد نخور یافت نمی شود.
دوستی باید هدفمند باشد دوستان شما معرف شخصیت شمایند  پس از هم نشینی با کسانی که ارزشی ندارند پرهیز کنید.

5 - سرمایه گذاری روی دیگران
افراد موفق و ثروتمند هیچ وقت روی دیگران سرمایه گذاری نمی کنند به این معنی که از هیچ کس توقعی ندارند و بر روی امکانات هیچ کسی غیر از خودشان حساب باز نمی کنند.
به این ترتیب دائما درحال آموختن هستند و به هیچ عنوان از فراگیری آنچه مربوط به رشته تخصصی شان و شیوه های سرمایه گذاری است طفره نمی روند و آموختن در این مسیر را به هرکاری اولویت می دهند.

6 - پرخوری
تحقیقات مختلف در سراسر جهان ثابت کرده که انسان های ثروتمند به سلامتی خود به شدت اهمیت می دهند و در بین آنها کمتر افراد دارای اضافه وزن و بیمار دیده می شود.

7 -ترس
آدم های موفقت وثروتمند قدرت ریسک پذیری بالایی دارند و اصولا با ترس میانه خوبی ندارند به این ترتیب کمتر پیش می آید که نسبت به چیزی اظهار نگرانی کنند.
البته این به معنی بی گدار به آب زدن و انجام کارهای بی هدف نیست بلکه آنها همیشه و قبل از انجام هر کاری مشورت و مطالعه می کنند اما وقتی تصمیمی گرفتند ترس به خودشان راه نمی دهند.

8 - کوته اندیشی
آدم هایی که ما به عنوان موفق می شناسیم با کوته اندیشی  هیچ میانه ای ندارند برای اهداف کوتاه مدت و خوشی های لحظه ای کاری نمی کنند و سرمایه شان را در جایی به کار می برند که در طولانی مدت برایشان ثمرات فراوانی بر جای می گذارد.

9 - بی مسئولیتی
افراد موفق به شدت مسئولیت پذیر هستند مهم نیست مراقبت یک روزه خواهر زاده هایشان باشد ،اداره یک شرکت بزرگ و یا خرید ماست .
برای انجام هر کاری مسئولیت پذیریری بالا و دقت عمل ستودنی دارند.

10 - یاس
موفق ها با یاس، ناامیدی و غم هیچ رابطه ای ندارند. آنها در سخت ترین لحظات بهانه ای برای امیدواری دارند و به مشکلات به عنوان یک ظرفیت بلقوه می نگرند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
3درس برای پولدار شدن
با درآمد کم چگونه ثروتمند شویم؟
5 راه برای میلیونر شدن!
26 نكته براى ثروتمند شدن؟؟