پس انداز کردن پول با هفت روش ساده
دنبال کردن گام به گام راهنمای ذیل می تواند کمک مناسبی برای بسط یافتن یک برنامه پس انداز واقع بینانه باشد.

با 7 راه ساده پول های تان را پس انداز کنید

 گاهی اوقات سخت کار در مورد پس انداز کردن شروع کردن آن است. شاید دشوار باشد که پی ببرید چه روش های ساده ای برای پس انداز کردن پول وجود دارد. و اینکه چگونه می توانید با استفاده از پس اندازتان اهداف مالی تان را تعقیب کنید.

بیشتر بدانید : با این توصیه ها واقعا می توانید پس انداز کنید

برای پس انداز کردن تمامی مخارجتان را ثبت کنید

گام اول در پس انداز پول این است که بدانید چقدر پول خرج می کنید. برای یک ماه تمامی خرجهایتان را ثبت کنید. بدین شکل که بهای هر چیزی حتی هر لیوان چای، هر نخ سیگار، روزنامه و هر هله هوله ای که عصرها می خورید برای کل یک ماه ثبت کنید. بر اساس آنچه ثبت کرده اید ارقام مخارج تان را بر اساس طبقه بندیشان سازماندهی کنید: بنزین، خواروبار، حمل و نقل و در آخر هزینه کل هر یک از آنها را ثبت کنید.

برای پس انداز کردن بودجه بندی کنید

حال که تصویر واضحی از مخارج تان در یک ماه دارید، می توانید برای مخارج تان بودجه بندی کنید.خرج هایتان را محدود کنید و مطمئن شوید که پول برای روز مبادایتان کنار گذاشته اید. به خاطر داشته باشید که بودجه بندی تان شامل تمامی مخارج تان شود مخارجی که معمولاً واقع می شوند ولی نه هر ماه مانند هزینه تعمیر و نگهداری ماشین.

 

برای پس اندازتان برنامه ریزی کنید

با توجه به دخل و خرج ماهانه تان، در داخل بودجه بندی پس اندازهایان را طبقه بندی کنید و تلاش کنید پس اندازتان حداقل 10 تا 15 درصد درآمد خالص تان باشد. اگر خرج هایتان اجازه نمی دهند که چندان پس انداز کنید، زمان آن است که از خرج هایتان بکاهید. قبل از اینکه بخواهید به زدن از خرج خانه و وسیله نقلیه تان برای پس انداز فکر کنید، دنبال کاستن از مخارجی غیر ضروری که می توانید کمتر بابت آن خرج کنید باشید مانند، تفریح، رستوران و مانند آن.

برای پس انداز کردن هدف هایتان را مشخص کنید

تعیین هدف های پس انداز شروع آن را بسیار راحت تر می کند. با این نکته تعیین کننده شور کنید که چقدر طول می کشد تا به هدف تان برسید. بعضی از آنها هدف کوتاه مدت هستند ( که معمولاً بین یک تا سه سال طول می کشند):
- پس انداز برای مخارج فوق العاده که شامل مخارج شش ماه تا یک سال شما شود (مانند پس انداز برای بیکاری و وقایع ضروری دیگر)
- پس انداز برای خرید ماشین
- پس انداز برای سفر در تعطیلات

سرمایه گذاری بلند مدت که می تواند شامل چندین سال یا حتی  چندین دهه شود و می تواند شامل:
- پس انداز برای بازنشستگی
- پس انداز برای خرج تحصیل و دانشگاه فرزندان
- پس انداز برای خرید خانه یا بازسازی خانه ی فعلی
 

برای پس انداز کردن اولویت هایتان را مشخص کنید

موقعی که وقت پس انداز می شود افراد مختلف اولویت های مختلفی دارند. پس عاقلانه است که تصمیم بگیرید که کدامیک از هدف های پس اندازهایتان بیشترین اهمیت را دارد. بخشی از این پروسه  تعیین مدت زمانی است که می توانید برای رسیدن به هدفتان صبر کنید و کنار گذاشتن ماهانه چه مقدار پول، به دستیابی به هدف تان کمک می کند. چنان که این کار را برای اهدافتان انجام می دهید، آنها را بر اساس اولویت شان مرتب کنید و بر مبنای بودجه ی ماهانه ی تان مبلغ آن را کنار بگذارید. به خاطر داشته باشید که رتبه بندی اولویت ها بدین معنی است که شما انتخاب کرده اید. اگر می خواهید بر پس انداز دوران بازنشستگی تمرکز کنید، اهداف دیگران تان در حاشیه قرار خواهد گرفت در حالیکه مطمنئن هستید به مهم ترین هدف هایتان خواهید رسید.

پس اندازهای متفاوت و راهبردهای سرمایه گذاری برای هدف های متفاوت

اگر برای اهداف کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنید این روش های مطمئن را امتحان کنید:
- افتتاح حساب کوتاه مدت عادی
- افتتاح حساب بلند مدت که نرخ بهره بالاتری از حساب های عادی دارد

برای سرمایه گذاری های بلند مدت:
- خرید بیمه های عمر و سرمایه گذاری
- خرید سهام و اوراق مشارکت

بر رشد پس اندازتان نظارت کنید

هر ماه رشد پس اندزتان را بررسی کنید. این کار نه تنها به تثبیت برنامه پس اندازتان کمک خواهد کرد، بلکه همچنین بی پردن تان به مشکلات و رفع فوری آن کمک خواهد کرد. این روشهای ساده ی پس انداز پول، ممکن است حتی این انگیزه را به شما بدهد که بیشتر پس انداز کنید و سریع تر به هدفتان برسید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل