مطالعه رفتار غذایی گونه ای خاص از دلفینها با نام باتل نوز که عنوان آشپز دریاها را به خود اختصاص داده اند نشان می دهد این جانداران به آماده سازی غذای خود...

 

مطالعه رفتار غذایی گونه ای خاص از دلفینها با نام باتل نوز که عنوان آشپز دریاها را به خود اختصاص داده اند نشان می دهد این جانداران به آماده سازی غذای خود توجه خاصی داشته و قبل از خوردن شکار مراحل پیچیده و زمان بری را به منظور فراهم آوردن آن اجرا می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دلفینها به دلیل دقت نظر و رعایت پاکیزگی در مواد غذایی مورد استفاده به عنوان آشپز دریاها نامگذاری شده اند.

محققان استرالیایی با زیر نظر گرفتن گونه ای خاص از دلیفینها در خلیج اسپنسر در استرالیا دریافتند که در این گروه از جانداران، دلفینهای ماده به منظور آماده سازی غذای خود که اغلب ماهی های مرکب آن را تشکیل می دهند، مراحل پیچیده و سختی را پشت سر می گذارند.

متخصصان دانشگاه اگزتر با بررسی این تحقیقات که طی سالهای 2003 الی 2007 صورت گرفته بود اعلام کردند نشان دادن این رفتار در میان دلفینها طی این دوره کمیاب بودن آن را رد کرده و وسواس این جانداران را در فراهم آوردن غذا امری رایج نشان می دهد.

دلفینها پس از شکار ماهی مرکب به شیوه خاص خود با وارد آوردن ضرباتی جوهر زهرآگین را از بدن ماهی خارج کرده و سپس با استفاده از صخره های کف دریا شکار خود را از وجود استخوان پاک می سازد.

بر اساس گزارش تلگراف، محققان بر این باورند این رفتار غذایی در دلفینها نشان دهنده میزان بالای رشد مغزی در میان این جانداران است.

مطالعه ای جداگانه در سال 2005 اولین نشانه های احتمال توانایی آموزش های گروهی در دلفینها و استفاده از ابزار به منظور آموزش در میان این جانداران را کشف کرد.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news