عکس جالب رسول ملاقلی پور از حمله عراق به خرمشهر!
عکس زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور در مهرماه سال 1359 گرفته شده است

عکس‌ رسول ملاقلی‌پور از روزهای نخست جنگ تحمیلی

عکس‌های زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور از روزهای نخست جنگ تحمیلی در موزه هنرهای معاصر اهواز به‌نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه علاوه بر عکس‌های این کارگردان سینما، عکس‌هایی از عکاسان برجسته دوران دفاع مقدس به‌نمایش گذاشته می‌شود. این عکس‌ها مربوط به 200 روز اول حمله عراق به ایران و دفاع مردم از مرزهای کشورمان است.

سعید صادقی، مرتضی دهداری، جاویدالاثر کاظم اخوان، بهرام محمدی‌فرد، اسعد نقش‌بندی، احمد علیزاده نوحی، ابراهیم شاطری، شهید محسن چوبدار، مهرزاد ارشدی، مرتضی خاکی و ... از جمله عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به تماشا گذاشته خواهد شد.

عکس رسول ملاقلی پور از جنگ
عکس رسول ملاقلی پور از جنگ

این عکس‌ها تلاش‌های مردم برای دفاع از ایران و فضاهای شهری جنوب کشور را در مواجه با حمله عراق به تصویر کشیده‌اند. این بخش که ویژه دفاع مقدس است، «خط مقاومت» نام دارد و با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برپا می‌شود.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی اهواز از 3 تا 8 اسفند در شهرهای اهواز و آبادان برگزار می‌شود و بانی این رویداد هنری دانشگاه شهید چمران است.

عکس زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور در مهرماه سال 1359 و در حمله زمینی عراق به محوطه گمرک خرمشهر گرفته شده است. رزمنده‌ای که در این تصویر دیده می‌شود، شهید مرتضی کاظمی است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir