حسام محمودی درگذشت + علت فوت
هنرمند جوانی که گفته بود «ملاک‌هایم برای ایفای نقش، فیلم یا سریال بودن نیست، بلکه معیار من نقش است.» امروز درگذشت

حسام محمودی چگونه بازیگر شد؟

مازیار میری با اعلام خبر فوت حسام محمودی گفت: «حسام محمودی شب گذشته، ۱۲ اردیبهشت‌ بر اثر ایست قلبی در منزلش از دنیا رفته است.»

محمودی که این روزها فیلم سینمایی «غریب» را روی پرده سینماها دارد، نخستین بار با سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» مازیار میری بازیگری را شروع کرد و با مجموعه «گرگ و میش» همایون اسعدیان به شهرت رسید.

در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ به بهانه بازی این بازیگر در سریال «کلبه‌ای در مه» به گفت‌وگو با پرداختیم که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

نگاهی بیندازیم به شروع کارتان، در سینما که اولین اثر محسن قرائی هم بود، فیلم سینمایی «خسته نباشید»، این همکاری چگونه شکل گرفت و فکر می‌کنید این همکاری در به شهرت رسیدن و ورود شما به عرصه سینما و تلویزیون تاثیرگذار بود؟

بله، فکر می‌کنم «خسته نباشید» خیلی تجربه نابی برای من بود و هیچ کاری را اندازه این فیلم دوست ندارم؛ چون من سالیان سال دغدغه بازیگری داشتم و وقتی یک نقش ویژه در این فیلم سینمایی به من پیشنهاد شد تمام مهارتی که داشتم را به نمایش گذاشتم و این موضوع درباره همه ما صدق می‌کرد چون «خسته نباشید» کار اول همه ما بود. نوع ورودم به کار هم اینگونه بود که آن زمان یک تئاتر داشتم، افشین هاشمی و محسن قرایی تئاتر را دیدند، تست دادم و انتخاب شدم.

کمی به گذشته برگردیم، شما در مقطع کارشناسی، حقوق قضایی خواندید و در مقطع ارشد، تئاتر خواندید، چه اتفاقی افتاد که این چنین تغییر مسیر دادید؟

زمانی که دبیرستانی بودم، شاگرد خانم مهین اسکویی بود و زمانی که وارد دانشگاه شدم، در کارگاه‌های آقای تارخ ثبت نام کردم، پیش از این کلاس‌ها من نمی‌دانستم که چنین رشته‌ای در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، استادی داشتیم که استاد دانشگاه هم بود و به واسطه ایشان متوجه این ماجرا شدم و تصمیم گرفتم که کارشناسی ارشد تئاتر بخوانم.

شما کار را از سینما آغاز کردید اما در تلویزیون هم همزمان کار را پیش بردید، این در حالی است که بسیاری از هنرمندان وارد تلویزیون می‌شوند، به شهرت می‌رسند و بعد به سینما می‌روند و دیگر به تلویزیون بر نمی‌گردند، دلیل اینکه شما هر دو را در کنار هم ادامه می‌دهید چیست؟

ملاک‌هایم برای ایفای نقش، فیلم یا سریال بودن نیست، بلکه معیار من نقش است. نقش اگر برای من جالب باشد و احساس کنم که در آن مقطع به پیشرفت من کمک می‌کند، آن نقش را انتخاب می‌کنم.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir