كارشناس دانشگاه تورین ایتالیا كه از سال‌ها پیش به كاوش در محوطه‌های تاریخی مصر مشغول است، وجود تكه سنگ سبزرنگ را نشانه‌ای از ترس مردم تمدن مصر باستان از...
 
مصریان باستان با اعتقاد به قدرت جادویی رنگ‌ها، همراه مردگان سنگ‌های رنگی دفن می‌كردند.
به نقل از آركئولوژی‌نیوز، پس از كشف مومیایی عجیب چندهزار ساله‌ی یك كودك همراه یك تكه سنگ سبز‌رنگ در مقبره‌ای در مصر، محققان به این نتیجه رسیدند كه مصریان باستان اعتقاد زیادی به قدرت سنگ‌های رنگی بر زندگی پس از مرگ داشته‌اند.
این مومیایی كه به یك كودك 15 تا 18 ماهه تعلق دارد، دو روز پیش همراه آثار تاریخی منحصربه‌فردی در یك مقبره كشف شد.
محققان قرار‌ داشتن این تكه سنگ سبزرنگ را كنار مومیایی كودك 4700 ساله، شاهدی بر این امر می‌دانند كه چرا مصریان باستان در تصاویر خود برای كشیدن چشمان كودكان از رنگ سبز استفاده می‌كردند.
كارشناس دانشگاه تورین ایتالیا كه از سال‌ها پیش به كاوش در محوطه‌های تاریخی مصر مشغول است، وجود تكه سنگ سبزرنگ را نشانه‌ای از ترس مردم تمدن مصر باستان از حیات پس از مرگ می‌داند و بر این باور است كه آن‌ها با قرار ‌دادن اشیایی از این دست، بویژه سنگ‌های رنگی، از خود در برابر خطرهای موجود در یك دنیای ناشناخته حفاظت می‌كردند.
بر این اساس، باستان‌شناسان با بررسی این تكه سنگ سبز‌رنگ كه در كنار مومیایی یك كودك بوده كه احتمالا بر اثر مالاریا درگذشته است، به این نتیجه رسیده‌اند كه مردم تمدن مصر باستان به قدرت جادویی رنگ‌ها اعتقاد داشته‌اند. آن‌ها رنگ سبز را دفع‌كننده‌ی خطرها، رنگ قرمز را رنگ زندگی و پیروزی، رنگ سیاه را نماد مرگ و شب و رنگ آبی را نمادی از زندگی و تولد دوباره می‌دانسته‌اند.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir