فیلم مشترک اصغر فرهادی با کارگردان بزرگ اسپانیایی!
پروژه بین‌المللى اصغرفرهادى اکتبر سال ٢٠١٦ در کشور اسپانیا کلید خواهد خورد.پدرو آلمادوار فیلمساز شهیر اسپانیایى، فیلم جدید این کارگردان را تهیه خواهند کرد.

فیلم جدید اصغر فرهادی در اسپانیا

پروژه جدید سینمایی فرهادی محصول مشترك کشورهای فرانسه و اسپانیا است. این نویسنده و کارگردان برنده اسکار، نگارش فیلمنامه جدید خود را سال گذشته به پایان رسانده بود و طبق برنامه‌ریزى‌هاى صورت گرفته قصد دارد مهرماه سال 1395 (ماه اكتبر سال 2016) این فیلم را در اسپانیا کلید بزند.

الكساندر ماله گى  مدیر كمپانى ممنتو از کشور فرانسه كه تهیه کنندگی «گذشته» فرهادى را نیزبه عهده داشت و پدرو آلمادوار (Pedro Almodóvar) فیلمساز شهیر اسپانیایى، به طور مشترك فیلم جدید این کارگردان را تهیه خواهند کرد.

بازیگران این فیلم از میان هنرپیشگان آمریکایی و اسپانیایی انتخاب شده‌اند. قصه فیلم نیز به زبان انگلیسى و اسپانیولى روایت خواهد شد.

علاوه براین‌، اخبار حکایت از آن دارد كه این روزها فرهادى قصد دارد پیش از سفر به اسپانیا و آغاز پیش تولید پروژه بین‌المللى‌اش، هفتمین فیلم سینمایی خود را در ایران کلید بزند. براساس خبرهای شنیده شده، او قرار است یكى از طرح‌هاى نوشته شده‌اش را به زودى در ایران جلوى دوربین ببرد.

«گذشته» نخستین فیلمی بود که فرهادی در خارج از مرزهای ایران و به تهیه‌کنندگی شرکتی فرانسوی ساخت. این فیلم در جشنواره‌های متعدد خارجی به نمایش درآمد و نامزد جوایز گلدن گلوب و سزار شد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را از آن برنیس بژو (Bérénice Bejo) کرد. «گذشته» در فرانسه نزدیك به یك میلیون نفر تماشاگر داشت.

«جدایی نادر از سیمین» ساخته فرهادی برای نخستین بار جوایزی چون اسکار و گلدن گلوب را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir