نمی‌توان گفت هیچ بازیگر ایرانی حق حضور در هالیوود را ندارد؛ چرا كه باید ببینیم یك بازیگر تحت چه شرایطی در فیلم هالیوودی...
 
محمدحسین صفارهرندی، این روزها بیش از هر زمان دیگر به دفاع از عملكرد خویش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می پردازد. او شنبه شب مهمان برنامه «نگاه یك»بود وبه تشریح مواضع خود و وزارت متبوعش پرداخت. صفار هرندی در این برنامه اظهارنظرهای جالبی ارائه كرده و در پاسخ به پرسشی پیرامون حضور بازیگران ایرانی در هالیوود و حضور سینماگران هالیوودی در ایران گفت: نمی‌توان گفت هیچ بازیگر ایرانی حق حضور در هالیوود را ندارد؛ چرا كه باید ببینیم یك بازیگر تحت چه شرایطی در فیلم هالیوودی بازی كرده است. وی در ادامه در پاسخ به اخباری كه هالیوودی‌هایی كه به تهران آمده‌اند را مجرم معرفی می‌كند، افزود: اگر این عده برای خروج از كشور خود منعی داشته‌اند یا مجرم بوده‌اند به ما مربوط نمی‌شود اما از نظر ما، این عده مجرم نیستند. وی در این برنامه، به پرسش‌های مختلفی پیرامون عملکرد وزارت ارشاد در بخش‌های مختلف پاسخ گفت و نیز دستاوردهای نخستین جشنواره «عدالت و امید» را برشمرد. «محمدحسین صفارهرندی» همچنین در حاشیه افتتاح كتابخانه مركزی همدان با اعلام این خبر یادآور شد: در سال‌های گذشته این تخلف رواج یافته بود كه در سال گذشته با همكاری جمعی دستگاه‌ها و تلاش‌های انجام گرفته میزان وقوع این تخلف كاهش یافت. وی با اشاره به نقش تخریب كپی غیرمجاز آثار سینمایی اظهار داشت: همكاران به فكر چاره‌جویی افتاده با تدوین قوانین مناسب و همكاری شایسته دستگاه قضایی ، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات توانستند گام‌های اساسی برای احقاق حقوق هنرمندان بردارند. صفارهرندی با ذكر اینكه افراد و نیروهای متخلفی كه اقدام به كپی فیلم می‌كردند تضعیف شده‌اند، گفت: این موضوع بیانگر این واقعیت است كه می‌توان با اجرای قوانین و همچنین فرهنگ سازی مناسب قاچاق را مهار كرد.

صفارهرندی در مورد كپی‌های فیلم‌های رایتی به عنوان یك بیماری و مسكن بودن اقداماتی كه برای مبارزه با آن انجام شده نیز اظهار داشت: این نابسامانی آزاردهنده‌ای بود كه مخصوصا در یكی دو سال گذشته خودش را نشان داد و همین سبب شد همكاران ما و دلسوزان دیگری در حوزه سینما و هنر به فكر چاره‌جویی بیفتند. این چاره‌جویی منجر شد تا هم قوه‌مقننه با تدوین قوانین كارآمد و هم قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در پیگیری اطلاعاتی و پیگرد قضایی جرمی كه واقع می‌شود و هم همكاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد و هنرمندان برای احقاق حق صاحبان این آثار اهتمام كنند و محصول آن، نامه‌هایی شد كه مرتب از دستگاه‌ها دریافت می‌كنم و بابت این مسئله تشكر می‌كنند. وی تاكید كرد: دستگاه‌های قاچاق در حال حاضر با قوت به كار خود ادامه نمی‌دهند و با ضعف به آن ادامه می‌دهند و تضعیف شده‌اند و اگر قصوری در جایی دیده شود در اجرای قوانین و مقرراتی است كه با اجرای آن می‌شود جریان ضد فرهنگی قاچاق و شبكه‌های غیرقانونی تكثیر و توزیع را مهار كرد و بخشی از آن هم به فرهنگ‌سازی مردم مربوط می‌شود كه با مشاركت مردم، این شركت‌های قاچاق بایكوت شوند و نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:cinemaema.com