انتشار نسخه ویژه بازی تاج و تخت!
جرج آر.آر مارتین نویسنده کتاب بازی تاج و تخت, از انتشار نسخه ای ویژه خبر داد.

نسخه ویژه بازی تاج و تخت

به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار کتاب «بازی تاج و تخت» اثر جرج آر.آر مارتین یک نسخۀ ویژه از این کتاب منتشر خواهد شد.
در این نسخۀ ویژه 73 تصویر از زندگی در وستروس وجود دارد که 48 مورد آن پیش از این دیده نشده است. مارتین در وبلاگش نوشت که دو دهه گذشته: «زندگی و کارش را به کل دگرگون کرده است.»

او تایید کرد که نوشتن کتاب ششم از این مجموعه با عنوان «بادهای زمستان» را هنوز به پایان نرسانده است. او در همین رابطه نوشت: «بیست سال گذشته است و من هنوز روی کتاب ششم کار می‌کنم.»
شاید امروز که پنج کتاب و شش فصل از سریال «بازی تاج و تخت» منتشر شده است، اگر کسی اسم «بازی تاج و تخت» را نشنیده باشد کمی عجیب به نظر برسد. اما همیشه اوضاع به این شکل نبود: «شرایط در 20 سال گذشته اندکی تغییر کرده است.»

«ترانه یخ و آتش» سال 1996 با «بازی تاج و تخت» آغاز شد، دو سال بعد «نبرد پادشاهان» منتشر شد و «طوفان شمشیرها» سال 2000 به بازار کتاب آمد، سپس سال 2005 نوبت «ضیافت کلاغ‌ها» بود و پنجمین کتاب با عنوان «رقصی با اژدهایان» سال 2011 به دست هواداران رسید.
مارتین درباره بازخوردها پس از انتشار نخستین کتاب نوشت: «نقدها اغلب خوب بود، فروش کتاب هم خوب بود اما چیز چشمگیری نبود. مطمئنا در فهرست پرفروش‌ها نبود.»

این نسخه ویژه از ماه اکتبر به قفسه کتابفروشی‌ها راه می‌یابد. مارتین در ادامه افزود: «اوایل امر خیال می‌کردم کار داستان در سه کتاب به پایان می‌رسد و در نهایت پس از سه سال کار نوشتن آن را به پایان می‌رسانم. یعنی هر کتاب در یک سال.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronlinr.ir