یاد عباس کیارستمی در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان
سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان حضور گسترده ای دارد و در این جشنواره فیلم هایی از عباس کیارستمی به نمایش در خواهد آمد.

فیلم های ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان

سینمای ایران در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان، حضوری چشمگیر دارد.

دو فیلم «قشنگ و فرنگ» به کارگردانی وحید موساییان و «خواب آب» ساخته فرهاد مهرانفر در نخستین حضور بین‌المللی در بخش پنجره‌ای به سینمای آسیا جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان به نمایش در می‌آیند.
در بخش بزرگداشت عباس کیارستمی نیز نسخه جدیدی از فیلم «کلوزآپ» که به همت بنیاد سینمایی فارابی مرمت و آماده‌سازی شده بود، به روی پرده خواهد رفت.

در این جشنواره معتبر آسیایی، علاوه بر فیلم‌های فوق که بنیاد سینمایی فاربی توزیع بین‌المللی آنها را به عهده دارد، از میان محصولات متاخر سینمای ایران، «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی، «پاداش» کمال تبریزی، «فروشنده» اصغر فرهادی، «مالاریا» پرویز شهبازی و «ویولونیست» محمدعلی طالبی در بخش پنجره‌ای به سینمای آسیا، «رفتن» نوید محمودی در بخش رقابتی موج‌های جدید، «مبارک» محمدرضا امامی در بخش سینمای کودک و «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» سیف الله صمدیان در بخش ویژه مروری بر آثار عباس کیارستمی نیز حضور خواهند داشت.

سایر فیلم‌های انتخابی برای نمایش در این بخش ویژه که از میان ساخته های زنده یاد عباس کیارستمی برگزیده شده اند، عبارتند از: «خانه دوست کجاست؟»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «طعم گیلاس»، «باد ما را خواهد برد»، «جاده های کیارستمی»، «کپی برابر اصل» و «۲۴ فریم».
بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از ۱۵ تا ۲۴ مهر سال جاری در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir