استقبال از فیلم فروشنده در فرانسه: فروش 700هزار دلاری در یک هفته
فیلم فروشنده با فروش مناسب خود در فرانسه در بین فیلم های پرفروش این کشور قرار گرفت.

فیلم فروشنده یازدهمین فیلم پرفروش فرانسه شد

فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی که از هفته گذشته در سینماهای فرانسه اکران شده است، در نخستین هفته نمایش خود 700 هزار دلار فروش کرد. این فیلم در 178 سالن فرانسه روی پرده رفته است.

«فروشنده» یازدهمین فیلم پرفروش فرانسه بوده و بالاتر از فیلم‌هایی مانند «ویجا: منشا شر»، «حسابدار» و «بچه بریجت جونز» قرار گرفته است. رقم دقیق فروش این فیلم 702 هزار دلار اعلام شده است.

پرفروش‌ترین فیلم هفته گیشه فرانسه «دوزخ» با بازی تام هنکس بود که در همین هفته اکران خود را اغاز کرد و در 566 سالن سینما توانست 3.1 میلیون دلار بفروشد. فیلم «دکتر استرنج» که هفته گذشته در فرانسه پرفروش‌ترین فیلم بود، 23 درصد از مخاطبانش را از دست داد و کمی بیشتر از 2 میلیون دلار فروخت و سومین فیلم پرفروش‌ هفته شد. مجموع فروش این محصول مارول در فرانسه از مرز 13 میلیون دلار گذشت.

متوسط فروش فیلم اصغر فرهادی در هر سالن نزدیک به 4 هزار دلار اعلام شده که از این لحاظ این فیلم را در بین ده فیلم برتر هفته قرار می‌دهد. آمار اعلام شده طی روزهای 9 تا 13 نوامبر بوده است.

فروش «محمد رسول‌الله» در ترکیه

همچنین در گیشه ترکیه فیلم «محمد رسول‌الله» بعد از سه هفته مجموع درآمد خود را به 1 میلیون و 400 هزار دلار رساند. فیلم مجید مجیدی در سومین هفته نمایش در ترکیه 147 هزار دلار فروخت و نهمین فیلم پرفروش هفته در این کشور شد. این فیلم 226 سالن سینما در اختیار داشت.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabargozarisaba.ir