اظهارات جدید وزیر بهداشت: فوت عباس کیارستمی می‌توانست اتفاق نیفتد!
وزیر بهداشت در اظهارات جدیدی گفت که فوت عباس کیارستمی می توانست اتفاق نیفتد و از قصور پزشکان گفت.

روند رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی تغییر می‌کند؟

هفته آخر آذرماه بود که دادستان انتظامی کل سازمان نظام پزشکی، بعد از مدتی سکوت درباره پرونده پزشکی عباس کیارستمی، حکم دوماهه تعلیق پزشک معالج او را شایعه دانست. پس از آن بهمن کیارستمی به این موضوع واکنش نشان داد و این اظهارات پیش دستی دادستان پس از شروع بررسی پرونده در دادسرای جرایم پزشکی خواند.اتفاقاتی که نشان می‌دهد روند بررسی این پرونده در حال تغییر است به خصوص که  وزیر بهداشت نیز در اظهار نظر کوتاهی اذعان کرده که فوت این هنرمند می‌توانست اتفاق نیافتد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت امروز در گفت‌وگویی درباره ماجرای درگذشت عباس کیارستمی که همچنان پرونده آن در حال بررسی است، گفته است: «ما از اولین روزهایی که مشکل برای مرحوم کیارستمی پیش آمد تا کنون، در کنار خانواده آقای کیارستمی بودیم و فکر می‌کنم این کار وظیفه‌مان بوده است. البته متاسفیم که شخصیت ارزشمندی چون کیارستمی را از دست دادیم و می‌توانست این اتفاق نیفتد.»
البته به گفته او نکته جدید در این‌باره وجود ندارد و هرچه که بوده، گفته شده است: «البته ترجیح می‌دهم در این زمینه خانواده‌شان صحبت کنند. در عین حال همه ما به قانون تمکین می‌کنیم.»

نکته جالب این‌جاست که پیش از این علی جنتی وزیر سابق ارشاد در زمان درمان عباس کیارستمی در مقابل سوال خبرنگاران در اظهار نظر عجیبی گفته بود اگر وزیر بهداشت آن شب نمی‌رسید عباس کیارستمی تمام می‌کرد، اما در حاشیه بزرگداشتی برای کیارستمی به صراحت این اظهارات را که اتفاقا فیلم آن نیز وجود دارد، تکذیب کرده بود.

به نظر می‌رسد روند بررسی این پرونده در حال تغییر است، هاشمی در ادامه درباره خطای پزشکی در این مورد این‌طور اظهار نظر کرده است: «البته نمی‌توان گفت که در حوزه سلامت تخلف یا خطایی صورت نمی‌گیرد، بلکه خطا یا تخلف از هر کسی و در هر لباسی به هر دلیلی ممکن است اتفاق افتد. چرا که هیچکس معصوم نیست و هرکسی در هر حرفه‌ای اعم از مهندس، پزشک و مدیر ممکن است خطا کند، اما مهم این است که از تخلف حمایت نکنیم و اگر کسی واقعا تخلفی انجام داد، او را به دست قانون بسپاریم.»

او توضیحاتش درباره مجازات در این‌باره را نیز اینگونه ادامه داده است: «درباره پرونده آقای کیارستمی هم اینکه آیا واقعلا تخلف انجام شده یا خیر را قانون باید تعیین کند و این موضوع هم که آیا نسبت جرم با مجازاتی که در نظر گرفته شده، متناسب است یا خیر را هم قانون باید در موردش اظهار نظر کند.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir