پیام درگذشت مدیرعامل مؤسسه خیریه محک برای دنیا فنی زاده
آراسب احمدیان مدیرعامل موسسه محک با انتشار متنی درگذشت دنیا فنی زاده را تسلیت گفت.

پیام درگذشت مدیرعامل مؤسسه خیریه محک در پی درگذشت زنده‌یاد دنیا فنی زاده

درگذشت زنده‌یاد دنیا فنی‌زاده، هنرمند تئاتر عروسكی و عروسك‌گردان را به خانواده ایشان، هنرمندان، هنردوستان و همچنین خانواده بزرگ محك تسلیت می‌گوییم و برای دوستدارانشان آرزوی شكیبایی داریم.

سینما، تلویزیون و تئاتر كودك ایران ‌زمین هرگز هنر خلاق و خاطره‌ساز ایشان را از یاد نمی‌برد. بی‌تردید هنروری ایشان در عروسك‌گردانی شخصیت‌های محبوب کودکان همچون «كلاه‌قرمزی»، «شهرموش‌ها» و.... با لحظاتی شاد برای کودکان چند نسل پیوند دارد. سال ١٣٩٣ که شهر موش‌ها به محک آمده بود، ما شاهد گوشه‌ای از این لحظات شاد برای کودکان مبتلا به سرطان بودیم.

دنیا فنی‌زاده خود سرسختانه و در طول یك دهه با بیماری سرطان مبارزه كرد و بیماری مانع فعالیت‌های حرفه‌ای هنری او نشد. مهر و یاد این هنرمند توانا و خلاق كه جان‌بخش قصه‌های امید و دوستی بود، همچون این بیت از استاد شفیعی کدکنی در اذهان ما ایرانیان ماندگار خواهد بود كه:

گفتی به روزگاران مهری نشسته گفتم
بیرون نمی توان کرد حتی به روزگاران

محك در طول ٢٥ سال فعالیت خود در حوزه سرطان كودكان از هنر و توانایی بی‌مثال هنرمندان گرانقدر این مرز و بوم در حمایت از قهرمانان كوچكش بهره‌مند بوده است. بار دیگر فقدان زنده‌یاد دنیا فنی زاده را تسلیت عرض می‌كنیم و باور داریم هر آن كه وجودش با مهر و عشق به كودكان و اندیشه‌اش با تلاش برای اعتلای فرهنگ و هنر سرزمینش آمیخته شد، میراثی مانا به جای خواهد گذاشت.

آراسب احمدیان
مدیرعامل محک


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: روابط عمومی موسسه خیریه محک