حرف های لیلی گلستان علیه پدرش ابراهیم گلستان و همسرش
لیلی گلستان در مراسمی گفت: تمام کودکی و نوجوانی‌ام را با بغض صبحگاهی از خواب بیدار شدم.

گفت و گو با لیلی گلستان

لیلی گلستان در همایش تداکس که در دسامبر سال 2016 در تهران برگزار شده بود, سخنان درخور توجهی بیان نموده است. تداکس، یک جامعه سازمان یافته غیر انتفاعی است که سعی دارد ایده‌های نو جهانیان را با یکدیگر به اشتراک بگذارد و این کار را در دو بعد جهانی و محلی انجام می‌دهد. یک موکت قرمز در وسط سن؛ این آغاز یک رویداد است رویدادی که هزاران دستورالعمل برای برگزاری دارد و همه چشم‌ها به سخنران روی آن موکت قرمز دوخته می‌شود، موکتی که هر انسانی دوست دارد روزی بر روی آن قرار گیرد و حرفی نو برای گفتن داشته باشد.

لیلی گلستان، مترجم و گالری‌دار و فرزند ابراهیم گلستان (همسر و معشوق فروغ فرخزاد و از نمایندگان ادبیات شبه‌روشنفکری که سال‌هاست در انگلستان زندگی می‌کرد) علیه پدر خود در تداکس تهران سخن گفت.
 
 لیلی گلستان در یک سخنرانی گفته است:
تمام کودکی و نوجوانی‌ام را با بغض صبحگاهی از خواب بیدار شدم. بعدها وقتی بزرگتر شدم فهمیدم که این‌ها به خاطر پدر بداخلاق، سلطه‌جو، تحقیرکننده و زورگو بود.
 
وی همچنین علیه همسر سابق خود (نعمت حقیقی، تصویربردار سینما و پدر مانی حقیقی) نیز این‌گونه سخن گفته است:
کم‌کم درس خواندم و کار کردم، سر کار با شوهرم آشنا شدم، عاشقش شدم، با هم ازدواج کردیم، و همچنان این نگاه سلطه‌جویی که پدرم به همه داشت، و به من هم داشت ادامه پیدا کرد، و من نمی‌توانستم از زیر سایه این نگاه درآیم. بعد از گذشت شش سال از ازدواجم، از جایی متوجه شدم که منِ مادر با سه بچه‌ام یک طرفیم، و شوهرم یک مردِ مجردِ بدون هیچ تعهد و مسئولیتی، در طرف دیگر. پس تصمیم گرفتم که این رابطه را با تمام عشقی که به او داشتم پایان دهم.

صابر ابر در کانال تلگرامی خود ویدیوی کامل صحبت های لیلی گلستان در تداکس تهران در دسامبر 2016 را منتشر نموده است, که در ادامه میتوانید مشاهده نمایید:


 

 



 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.coom/culture
منبع:کانال تلگرامی صابر ابر /afkarnews.ir