الآن فکر میکنم که صادق زیباکلام دیوانه است
صادق زیباکلام روزگذشته در پردیس سینمایی چارسو، محل برگزاری جشنواره جهانی فجر حضور یافت و به برخی از سوالات خبرنگاران پیرامون سینمای ایران پاسخ داد.

صحبت های صادق زیباکلام در مورد سینمای ایران: به سینمای ایران و جشنواره فجر چه ملی و چه بین المللی اعتقادی ندارم، زیرا حکومتی ست!

صادق زیباکلام ، روز گذشته با حضور در محل برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، دیدگاه های خاص خود را درمورد سینمای ایران مطرح نمود.


صادق زیباکلام در ابتدا اظهار داشت آخرین بار در سال 56 برای دیدن فیلم دیوانه ای از قفس پرید به سینما رفته است. و در توضیح علت این امر بیان نمود:

واقعا فرصت تماشای فیلم را ندارم، اما آن زمان ها که فیلم میدیدم، با مطالعه و بررسی هر فیلم را برای نمایش انتخاب می نمودم تا ببینم آیا بار اجتماعی و سیاسی دارد یا نه. مانند فیلم دیوانه ای از قفس پرید که در دویستمین سالگرد استقلال امریکا اکران (سال 56) اکران گردید. این فیلم چالشی را مطرح می نمود: امریکا دیوانه است یا جامعه امریکا دیوانه است؟

نظر خود شما چیست؟

آن موقع فکر میکردم جامعه امریکا دیوانه است. اما اکنون بر این عقیده هستم که صادق زیباکلام دیوانه است.

صادق زیباکلام دیدگاه متفاوتش را در مورد جشنواره فجر و نقش آن در پیشرفت تعامل ایران با جهان چنین بیان کرد:

من به دلیل تجربه تلخی که از کودکی داشته ام، هر جا پای حکومت به میان می آید، نا امید می شوم، و به همین خاطر خیلی به جشنواره جهانی فجر اعتقادی ندارم، همچنان که به جشنواره ملی اعتقادی ندارم، چرا که حکومت در این جشنواره ها دخالت مستقیم دارد. کلا به سینمای حکومتی اعتقادی ندارم. و به نظرم بهترین کاری که می شود کرد این است که کاری نکنیم.


او در پایان در پاسخ به دیدگاهش درباره فیلم به وقت شام گفت:

من این فیلم را ندیده ام، اما بر این عقیده هستم سینمای حکومتی ، به وقت شام و ... به هیچ کجا نخواهد رسید.

صادق زیباکلام در جشنواره جهانی فیلم فجر

صادق زیباکلام در جشنواره جهانی فیلم فجر

عکاس: شهاب اسدی


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ