برای ایجاد بارگاه شمس تبریزی نماد شمس و مولانا در سطح بین‌المللی به مسابقه گذاشته می‌شود و معماران از تمام كشورها...

مدیرعامل بنیاد شمس و مولانا از برگزاری ویژه برنامه شمس در یونسكو خبر داد.
 
حجت‌الله ایوبی در گفت‌وگو با فارس در خوی، اظهار داشت: با حل شدن مشكل مالی و اختصاص اعتبار لازم این آمادگی وجود دارد كه برنامه‌ای در خور شمس با محوریت خوی و مزار شمس در یونسكو برگزار كنیم.
وی گفت: برای جهانی شدن شمس تبریزی تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، جهانی شدن از یك منطقه آغاز می‌شود.
معاون سازمان بازرسی كل كشور افزود: مزار شمس تبریزی در وهله اول باید مورد توجه مردم این شهر باشد اگر مردم مثل پروانه گرد این مزار بگردند به مرور مزار شمس جهانی می‌شود.
وی ادامه داد: شمس و مولانا ظرفیت جهانی شدن دارند، این شانس و امكان برای ما وجود دارد كه از این ظرفیت بهره‌مند شویم.
مدیرعامل بنیاد شمس و مولانا گفت: مسئله شمس تبریزی به یك جایی رسیده كه یك اراده ملی در آن شكل بگیرد باید بارگاه شمس زودتر ساخته شود و تلاش كنیم به دنیا شمس و مولانا را بشناسانیم.
وی افزود: دو سال از جشنواره شمس تبریزی در خوی می‌گذرد و اتفاقات بسیار زیادی در این مدت رخ داد آزادسازی محوطه مهم‌ترین كار بود كه مساحت محوطه مزار شمس را به 7 هزرارو 600 متر مربع رسانید.
ایوبی در زمینه ایجاد بارگاه شمس در خوی نیز گفت: برای ایجاد بارگاه شمس تبریزی نماد شمس و مولانا در سطح بین‌المللی به مسابقه گذاشته می‌شود و معماران از تمام كشورها طرح‌های خود را ارائه می‌كنند و سپس به تدریج ساخت و سازهای لازم نیز انجام می‌شود.
معاون سازمان بازرسی كشور در زمینه برنامه بزرگداشت مولانا در مزار شمس در خوی افزود: پیوند ورزش، فرهنگ و ادبیات را در خوی شاهد هستیم.
وی ادامه داد: اكنون در كشور لیگ‌های قهرمانی داریم وقتی ورزش با فرهنگ و هنر عجین می‌شوند توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌كند اكنون فرهنگیان، هنرمندان و عرفا به ورزش توجه خاصی پیدا كرده‌اند.
مدیرعامل بنیاد شمس و مولانا از سازمان تربیت‌بدنی به خاطر برگزاری لیگ دوچرخه سواری با عنوان شمس تبریزی تشكر و تصریح كرد: این برنامه و تور در تقویم لیگ دوچرخه‌سواری كشور به ثبت می‌رسد و سالانه شاهد برگزاری این مسابقه هستیم.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com