گوهر خیراندیش و شاهکار بینش پژوه روی فرش قرمز جشنواره کن 2021 + عکس
تصاویری از حضور گوهر خیراندیش برای اولین نمایش فیلم سینمایی «فصل قاصدک» در بخش بازار جشنواره کن 2021 را ببینید

عکس های گوهر خیراندیش در جشنواره کن 2021 

جشنواره فیلم کن امسال ، این رویداد پر زرق و برق اولین جشنواره بزرگ فیلم است که از زمان شیوع ویروس کرونا، به صورت کاملاً حضوری برگزار می شود. جشنواره فیلم کن سال گدشته به دلیل بیماری کرونا لغو شد. تعداد زیادی از ستاره های بزرگ دنیا برای چهارمین روز این رویداد روی فرش قرمز این جشنواره قدم گذاشتند. گوهر خیراندیش بازیگر ایرانی و شاهکار بینش پژوه از جمله هنرمندانی بودند که روی فرش قرمز جشنواره حضور داشتند.

گوهر خیراندیش در جشنواره کن 2021
گوهر خیراندیش در جشنواره کن 2021

گوهر خیراندیش ، متولد 1 شهریور 1333 در شیراز، بازیگر و مدرس بازیگری در سینما، تئاتر، تلویزیون و گوینده رادیو است. وی دارای مدرک کارشناسی بازیگر یو کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا است. اولین فیلم او ، روزهای انتظار ، به کارگردانی اصغر هاشمی ساخته شد. او در بانو به کارگردانی داریوش مهرجویی ظاهر شد.

گوهر خیراندیش روی فرش قرمز جشنواره کن 2021
گوهر خیراندیش روی فرش قرمز جشنواره کن 2021

خیراندیش به عنوان بازیگر فیلم سینمایی "فصل قاصدک" که با حضور بازیگران و عواملی از کشورھای ایران، ایتالیا، مصر، اکراین، یونان و آمریکا سال گذشته در آمریکا ساخته شد، در این جشنواره حاضر شده است.

بیشتر بدانید : گوهر خیراندیش و بازیگران خارجی در "فصل قاصدک" + تصاویر

حضور گوهر خیراندیش در جشنواره کن 2021
حضور گوهر خیراندیش در جشنواره کن 2021

شاهکار بینش پژوه متولد 22 آذر 1351 شاعر، ترانه سرا، خواننده و آهنگساز سبک پاپ ایرانی ست. از کارهای او می توان به آلبوم های بانوی شرقی، آلبوم کنارم بخواب، آلبوم ادبیاتی دیگر، آلبوم شیخ و دختر، آلبوم مشتی ماشالله و کتاب های کافه نادری، دست هایت را دوست می دارم، آقای نخست وزیر، ابدیت یک بوسه و من سیاسی نیستم اشاره کرد. 

شاهکار بینش پژوه روی فرش قرمز جشنواره کن 2021
شاهکار بینش پژوه روی فرش قرمز جشنواره کن 2021

شاهکار بینش پژوه با ارکسترهای مختلفی در اروپا و آمریکای شمالی برنامه اجرا کرده و آثاری از پابلو نرودا و برتولد برشت را به فارسی ترجمه کرده است. او چندین کتاب نوشته است که برخی از آنها توسط دولت ایران ممنوع شده است.

شاهکار دارای فوق‌ لیسانس جغرافیای اقتصادی و دکترای شهرسازی گرایش برنامه‌ریزی شهری است. در دهه ۹۰ از کارکردن وی جلوگیری، و کتاب‌ هایش جمع‌ آوری شد. حتی او از تدریس در رشته شهرسازی نیز ممنوع‌ التدریس شد. شاهکار به کشورهای اطراف ایران سفر کرد و اولین اجراهایش با ارکستر سمفونیک را انجام و ضبط کرد.

شاهکار بینش پژوه و همسرش در جشنواره کن 2021
شاهکار بینش پژوه و همسرش در جشنواره کن 2021

اولین قدمش در این راه، همکاری با ارکستر فیلارمونیک ارمنستان بود و ضبط تصویری چند اثر ساخته خودش. در کنسرتش در لس‌آنجلس که به رهبری راس رایت، شنبه یکم خرداد ۱۳۹۵ برگزار شد، شاهکار کارهای ساخته خودش را با ارکستر سمفونیک لس آنجلس اجرا کرد. او در این کنسرت چند کار دوصدایی با آندریا بوچلی خواننده نابینای اپرای ایتالیا اجرا کرد.

شاهکار بینش‌پژوه در سال ۲۰۱۸ با بیتا دریاباری ازدواج کرد. وی در حال حاضر، ساکن ایالت کالیفرنیا در آمریکا است.

 

بیشتر بدانید : تصاویر دیدنی حضور اصغر فرهادی و دخترش و امیر جدیدی روی فرش قرمز جشنواره کن 2021

بیشتر بدانید : از مت دیمون تا بلا حدید: آخرین اخبار و عکس های دیدنی جشنواره کن 2021

بیشتر بدانید : تشویق شان پن و دخترش در جشنواره کن 2021 + تصاویر

بیشتر بدانید : فیلم های برتر جشنواره کن 2021 + عکس 


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ