آستین در سال 1802 تصمیم گرفت با مردی ازدواج كند اما پس از یك روز تغییر نظر داد و ازدواجش را با او بهم زد. این خاطره تاثیرات بسیاری در خلق رمان "غرور و تعصب " وی داشته است...

به گزارش  فارس،  «جین آستین» نویسنده انگلیسی و خالق رمان «غرور و تعصب» شانزدهم دسامبر سال 1775 در انگلیس متولد شد.
 "جین آستین " روزگاری متولد شد كه هنوز بسیاری از شخصیت های ادبی و فرهنگی كه سرنوشت جهان را سامان بخشیدند به دنیا نیامده بودند.
در زمان تولد و رشد وی هنوز اصیل زادگان و اشراف حكم فرما بودند و اگر نویسنده ای پا را فراتر از حد خود می گذاشت به مرگ محكوم می شد.
"جین آستین " در همین سالها رمان های متعددی را به رشته تحریر در آورد. رمان های "اما "، "غرور و تعصب "، "منسفیلد پارك " و "عقل و احساس " از جمله آثار او محسوب می شوند كه همگی به فارسی نیز بازگردانده شده اند. "آستین " در بیشتر رمان ها راوی شخصیت و روزگار خودش است.
او داستان زندگی خود را با همه دردسرها و مشكلاتی كه داشته به تصویر كشیده است. او اولین زنی است كه با نگاهی نقادانه به دنیای زنان می نگرد و انتقادات خود را به این شیوه زندگی از طریق اثارش در فضای بسته آن روز مطرح می كند.
"آستین " شانزدهم دسامبر در شهر همپشایر انگلستان متولد شد. او از نوادگان شاه ادوارد سوم، پادشاه انگلستان بود. "آستین " از پدری كشیش متولد شد.
او هرگز ازدواج نكرد و پس از گذراندن دوران مقدماتی تحصیل به نوشتن روی آورد.
"آستین " در سال 1802 تصمیم گرفت با مردی ازدواج كند اما پس از یك روز تغییر نظر داد و ازدواجش را با او بهم زد. این خاطره تاثیرات بسیاری در خلق رمان "غرور و تعصب " وی داشته است.
"آستین " همانند بسیاری از نویسندگان زن همعصر خود آثارش را با نام مستعار منتشر می كرد و شاید همین مسئله بود كه موجب شد آثارش آن طور كه باید و شاید در معرض دید جهانیان قرار نگیرد.
آستین در سال 1816 بیمار شد. او در این ایام چهل سال داشت. بیماری او در آن دوران ناشناخته بود و روز به روز حال وی را بهتر می كرد. وی در یك سال بعد به شهر وینچستر رفت و در همان سال چشم از جهان فروبست.
بعدها بسیاری از كارشناسان علت مرگ وی را بیماری ادیسون كه بیماری مرتبط با تنبلی غدد آدرنال است تعیین كردند.
اما چندی پیش دانشمندان و محققان اعلام كردند كه مداركی دال بر ابتلای "جین آستین " به سل گاوی یكی از انواع بیماری سل كه میان انسان ها و حیوانات شایع است، وجود داشته است.
 
  گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com