این واقعیت کتمان ناپذیر است که رضا گلزار از نظر تجاری در جایگاه بالاتری از من قرار دارد و من به تهیه کننده حق می‌دهم که در بیلبوردهای تبلیغاتی همه جا عکس و پوستر گلزار باشد، اما در عین حال...


به گزارش سینمای ما، در حالیکه فیلم سینمایی "دموکراسی تو روز روشن " به کارگردانی "علی عطشانی" و تهیه کنندگی "حجة الاسلام محمد علی زم" این روزها با واکنشهای جدی مواجه است، در آخرین روزهای اکرانش انتقادات وسیع نسبت به این فیلم از سوی افراد مختلف از رئیس حوزه علمیه تا "فرخ نژاد بازیگر فیلم"همچنان ادامه دارد.
چند روز پیش «نسرین كاظمی مقدم» مدیر حوزه علمیه شهیده بنت‌الهدی صدر در رابطه با این فیلم گفت: «دموكراسی تو روز روشن» بر عكس اسم جذابش كه خیلی‌ها را به سمت سینما می‌كشاند، نتوانست مفاهیم اسلامی را در قالب ارزش‌ها منتقل كند و متأسفانه خیانت خیلی بزرگی مرتكب شد. مدرس حوزه در رابطه با فیلم «دموكراسی تو روز روشن» بیان داشت: فیلم خواسته یك واگویی از مفاهیم اسلامی را داشته باشد، اما نقطه‌های مثبت را در نظر نگرفته است نقاطی مانند: ایثارگران، سرداران، دفاع مقدس را زیر سوال می‌برد و با زیر سوال بردن سپاه، هم‌سو با دشمنان گام برمی‌دارد و می‌گوید كه سردار سپاه در تربیت بچه‌هایش و دفاع از آب و خاك موفق نبوده است.
اما جدای از انتقاد نسبت به محتوا، حتی طراحی بیلبوردهای این فیلم با تصاویر محمدرضا گلزار، مورد انتقاد بازیگران دیگر این فیلم نیز قرار گرفته است."حمید فرخ نژاد" که نقش اصلی فیلم "دموکراسی تو روز روشن"را بازی می کند در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شما نقش اصلی این فیلم هستید اما اثری از شما روی بیلبورد نیست می گوید:
یک واقعیت وجود دارد و آنهم بخش تجاری سینماست.این واقعیت کتمان ناپذیر است که رضا گلزار از نظر تجاری در جایگاه بالاتری از من قرار دارد و من به تهیه کننده حق می دهم که در بیلبوردهای تبلیغاتی همه جا عکس و پوستر گلزار باشد، اما در عین حال من موافق گول زدن مخاطب نیستم. یعنی اینکه ما تبلیغاتی بکنیم که تماشاچی به هوای گلزار بیاید، اما فرخ نژاد را ببیند، آنوقت تماشاگر فکر می کند فریب خورده است.
البته فرخ نژاد در همشهری جوان، گلزار را در این مسئله بی تقصیر می داند و می گوید: این کاری است که تهیه کننده کرده تا فیلمش بفروشد.در عین حال باز تکرار می کنم نباید مردم را گول زد. از طرفی این فیلم بیلبورد تجاری دارد اما داعیه معنوی.یعنی تماشاگر (به هوای گلزار و نوع تبلیغات) می آید فیلم دختر پسری ببیند اما با فیلمی دیگر روبرو می شود و احساس می کند فریب خورده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: cinemaema.com