این جلسه شامگاه گذشته ـ 25 خرداد ماه ـ با حضور تعدادی از عوامل فیلم هم‌چون داریوش ارجمند، وحید اسماعیلی و نیكی كریمی از بازیگران فیلم و حامد كلاهداری (كارگردان) و...

به گزارش ایسنا،فیلم‌سینمایی «شكلات داغ» به كارگردانی حامد كلاهداری در فرهنگسرای ارسباران (هنر) پخش و سپس مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 
این جلسه شامگاه گذشته ـ 25 خرداد ماه ـ با حضور تعدادی از عوامل فیلم هم‌چون داریوش ارجمند، وحید اسماعیلی و نیكی كریمی از بازیگران فیلم و حامد كلاهداری (كارگردان) و محمدنژادیان (نویسنده فیلمنامه) و كیوان كثیریان (منتقد سینما) برگزار شد.
حامد كلاهداری گفت: برای من افتخاری است كه با اساتید بزرگی دراین كار همكاری داشتم و شاگردی كردم. فكر می‌كنم اسم كارگردان برای من در مقابل استادی مثل داریوش ارجمند زیاد بود.
نیكی كریمی نیز درباره‌ی همكاریش در این فیلم و انتخاب این نقش توضیح داد:فكر می‌كنم مساله‌ای كه خیلی مهم است این است كه فیلم‌نامه‌ای به دست ما می‌رسد كه متفاوت با كارهای دیگر است، یعنی می‌خواهد یك حرفی را مطرح كند كه غیرمعمول است.
داریوش ارجمند با اظهار خرسندی از حضور در فیلم «شكلات داغ» یادآور شد: حامد كلاهداری كارگردان این كار، در 10 _ 12 سال پیش كه یك پسر بچه 9 ساله بود، نقش پسر مرا بازی می‌كرد. در یك سریال كه بسیار هم خوب بازی می‌كرد و نكته‌ی دیگر این‌كه كتاب اخوان ثالث در این فیلم نقش دارد.
وی یادآور شد:وقتی حامد كلاهداری سناریو را برای من فرستاد. بیش از همه چیز برایم حیرت‌آور بود كه در نوشتن اینقدر پیشرفت كرده است. برای این‌كه در بلبشوی سینمایی كه این روزها می‌بینیم و بیلبورد‌های شهر كه به ما می‌گوید چه خبر است، در این بازار كمدی بی‌هویت به اعتقاد من حامد كلاهداری، سینمای ایران را از خواب پرانده است كه می‌شود در یك لوكیشن و نصفی، دو ساعت فیلمی ساخت كه مثل یك ترجیح‌بند شاعرانه باشد.
كلاهداری در مورد قصه‌ی فیلم «شكلات داغ» و نزدیك شدن به فضای تئاتر پاسخ داد:خوشحالم كه از استادم، آقای ارجمند نمره قبولی‌ گرفتم. در مورد فیلمنامه هم دو سال پیش یك طرحی داشتم و فیلمنامه «شكلات داغ» توسط خود من نوشته شد، ولی شرایط ساخت آن مهیا نشد تا این‌كه مدیران شركت «بامگاه ساحل» كه سرمایه‌گذاران این فیلم هستند این لطف را به من كردند و اعتماد كردند كه این كار را سرمایه‌گذاری كنند.
وی ادامه داد: بعد از آن تصمیم گرفتم فیلمنامه‌ی دوساله پیش‌ نوشته شده را با محمد‌نژادیان (كه تخصصی‌تر در این زمینه كاركرده) دوباره‌نویسی كنیم یعنی با 50 درصد تغییر یا بیشتر، اما فیلمنامه كامل زمانی شكل گرفت كه تك‌تك دوستان و بازیگران فیلم نظراتشان را دادند. چون فیلم‌نامه 6،5 تا شخصیت دارد و هركدام برای خودشان شخصیت اصلی و خیلی عمیق هستند.
وی تاكید كرد: برای این‌كه فضا تئاتری نشود، سعی كردیم بهانه‌های مختلفی پیدا كنیم كه از كافه بیرون برویم و برگردیم اما زمانی كه در كافه هستیم سعی كردیم با دكوپاژ با این‌كه كافه دوطبقه است و در واقع متغیر‌بودن نماها، لنز‌های مختلف، استفاده مكرر‌نكردن از یك زاویه تنوع زیادی در دكوپاژ داشته باشیم. شاید موفق نبوده‌ام اما تلاش كردم كه فضا تئاتری نشود.
به گزارش ایسنا، نیكی كریمی بازیگر فیلم«شكلات داغ» در بخشی از این نشست در پاسخ به سئوالی درباره‌ی نقش متفاوت نیز پاسخ داد:موضوعی كه منتقدین مطرح می‌كنند این است كه نقش‌ها شبیه هم‌ هستند یا نیستند، ولی واقعیتش این است كه هر فیلمی نقش خاص خودش را دارد و در مجموع از نتیجه كار راضی‌ هستم.
محمد نژادیان فیلم‌نامه‌نویس «شكلات داغ» نیز گفت: خوب‌بودن فیلم قضاوت دیگران است و فكر می‌كنم نتیجه‌ی همكاری یك گروه فوق حرفه‌ای است كه البته من غیرحرفه‌ای‌ترین عضو این گروه بودم و خوشحالم كه از اساتید تایید گرفتیم.
بعد از نمایش فیلم و قبل از شروع نقد و بررسی از جمعی از عوامل حاضر فیلم «شكلات داغ» توسط امیررضا خادم رییس هیات مدیره موسسه‌ی نسل آفتاب تقدیر به عمل آمد.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir