کاوش‌های باستان‌شناسان در منطقه دانگ آن شهر هانوی ویتنام به کشف 11 قبر سالم در عمق یک و نیم متری زمین انجامید که متعلق به تمدن فونگ انگوین با قدمتی در حدود 3500 تا چهار هزار سال شد...

به گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان در شهر هانوی ویتنام موفق به کشف قبرستانی متعلق به چهار هزار سال پیش شدند.
کاوش‌های باستان‌شناسان در منطقه دانگ آن شهر هانوی ویتنام به کشف 11 قبر سالم در عمق یک و نیم متری زمین انجامید که متعلق به تمدن فونگ انگوین با قدمتی در حدود 3500 تا چهار هزار سال شد.
یکی از مقبره‌ها که در گذشته قبر شمار 9 نام گذاری شده بود، متعلق به زنی در حدود 35 تا 40 ساله است که در قدی 155 سانتی متری داشته است. کارشناسان اعلام کردند صورت این زن در هنگام دفن روبه بالا و به سمت کتف چپ بوده و دستانش نیز در دو طرف او به صورت کشیده شده قرار داشت.
به گفته باستان‌شناسان، دندان‌های جلوی این جسد، همچون دیگر اسکلت‌های یافت شده در این منطقه طی کاوش‌های قبلی کشیده شده بودند، که نشان از نوعی عقیده در میان ساکنان این مناطق در هزاره‌های پیشین بوده است. علاوه برآن کارشناسان معتقدند اینگونه رسوم در میان ساکنان گذشته جنوب چین، ژاپن و اقیانوسیه نیز رایج بوده است.
گفتنی است از 11 قبر کشف شده در این منزقه هشت قبر متعلق به اسکلت کودکان بوده است.
باستان‌شناسان در صددند با ادامه بررسی‌های خود در این قبرستان، اطلاعات جدیدی از فرهنگ و تمدن ساکنان این منطقه که در حدود دو تا سه هزار سال پیش می‌زیسته و امروز نیز در بیشتر نقاط ویتنام دیده می‌شوند، به دست آوردند.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chtn.ir