در چند روزی که تهران را می گشتم کمتراز ده ثانیه موسیقی پاپ گوش دادم و در دل همین ترافیک شلوغ به آواز محمدرضا شجریان، تارحسین علیزاده و کمانچه کیهان کلهر گوش می دادم و...


دی برگ خواننده ایرلندی با بیان این مطلب در نشست خبری امروز با ابراز خوشحالی از حضور در جمع خبرنگاران گفت: شبهای خاطره انگیزی در نقاط مختلف دنیا داشته ام و آهنگ های مختلفی چون "شب های پاریس" و"شب های لبنان"داشته ام به همین دلیل میل دارم تا اثری مشابه را در باره ایران و تهران بسازم.

وی افزود: برخلاف تصوری که قبل از سفر داشتم و همچنین نگرانی خانواده ام برای آمدن من به ایران، احساس می کنم که تصمیم اشتباهی نگرفتم و در کمال امنیت به تهران وارد شدم وباید اعتراف کنم که در حال حاضر احساس خوبی دارم .

این خواننده ایرلندی در ادامه افزود : ترافیک های تهران بسیار دوست داشتنی است من دراین ترافیک ها فرصت کافی برای شنیدن موسیقی ایرانی داشتم و جالب است که بدانید در چند روزی که تهران را می گشتم کمتراز ده ثانیه موسیقی پاپ گوش دادم و در دل همین ترافیک شلوغ به آواز محمدرضا شجریان، تارحسین علیزاده و کمانچه کیهان کلهر گوش می دادم و لذت می بردم.

کریس دی برگ در توضیح شناخت خود از موسیقی شرقی گفت : اگر به خانه کوچک من در ایرلند سفر کنید خواهید دید که من به موسیقی ایران خصوص موسیقی سنتی علاقه دارم همانطور که موسیقی چین ، هیمالیا، آلپ،لبنان و در یک نگاه کلی موسیقی خاورمیانه را بسیار دوست دارم به عنوان مثال به تازگی با "تینا یاموت" دختر جوان بیروتی قطعه مشترکی را برای صلح اجرا کرده ام درست مانند قطعه "نوری تا ابدیت " که اجرایی مشترک با گروه آریان درستایش صلح بود؛ من معتقدم هنرموسیقی منشاء رشد و نمو انسان در تمام مراحل زندگی است .

درادامه این نشست مدیرعامل شرکت ترانه شرقی درخصوص چگونگی حضوراین خواننده ایرلندی در تهران گفت : حضور کریس دی برگ از ایده های نه ساله من بود که با تلاش یک ساله گروه آریان عاقبت به واقعیت پیوست و بسیار خوشحالم که نخستین آلبوم مشترک کریس دی برگ و گروه موسیقی آریان منتشر شده است و به همین دلیل هم اکنون افتخارمیزبانی این خواننده عزیز را دارم .

محسن رجب پور در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا مجوز اجرای کنسرت را دریافت کرده و آیا اجرای این کنسرت با این همه تبلیغات عملی خواهد شد گفت :من به طور شفاهی مجوز برگزاری این کنسرت را از دفتر موسیقی وزارت ارشاد گرفته ام ضمن اینکه حضور این خواننده درایران به نوعی اعلام موافقت از سوی مسئولان است و باید به این رویداد خوشبین بود و فکرمی کنم این کنسرت در مهر و یا آبان برگزار شود.

رجب پور در خصوص کم وکیف اجرای کنسرت گروه پاپ ایران و خواننده ایرلندی گفت : کنسرت گروه موسیقی آریان در سه قسمت اجرا می شود در بخش اول این اجرا 8 قطعه از گروه آریان اجرا می شود و پس از آن کریس دی برگ 8 قطعه به تنهایی اجرا خواهد کرد و قسمت پایانی هم به اجرای قطعات مشترک گروه آریان و کریس دی برگ اختصاص دارد .

این خواننده ایرلندی درباره نگاه خود نسبت به ایران و ایرانی گفت : ایران کشوری زیبا، مدرن و با پشتوانه تاریخی غنی است و تمدن پارس یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است شما در سرزمین خود اسطوره هایی چون داریوش ،کورش کبیر و شاهان ماد و پارش را داشته اید وگمان می کنم الان زمان کشف ایران و ارائه داشته های این سرزمین به دنیا است.

دی برگ درباره میزان آشنایی و آگاهی از انتظارات جوانان ایرانی گفت : من وب سایتی دارم که به تازگی کارخود را آغاز کرده و جالب اینکه بیشترین آمار تماشاگران این سایت را جوانان ایرانی تشکیل می دهند بنابراین از علاقه این جوانان به موسیقی خود آگاه هستم و فکر می کنم دلیل این علاقه هم این است که تمام ترانه ها آهنگ های خود را با عشق می نویسم و ملودی های آن از اعماق قلبم بیرون می آید به همین دلیل می دانم که راه سختی را در پیش دارم.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com
منبع : خبرگزاری مهر