نوای خاطره‌انگیز مردم در آستانه‌ سال‌روز رحلت معمار انقلاب در شامگاه گذشته، روایت موسیقایی "همپای جلودار" با اجرای اركستر سمفونیك تهران...
 
 
 
نوای خاطره‌انگیز مردم در آستانه‌ی سال‌روز رحلت معمار انقلاب در شامگاه گذشته، روایت موسیقایی "همپای جلودار" با اجرای اركستر سمفونیك تهران به رهبری منوچهر صهبایی و گروه كر دفتر موسیقی با همراهی رازمیك اوهانیان به صحنه رفت و آخرین شب اجرای خود را پشت سر گذاشت.
این اجرا شب گذشته در تالار وحدت، با حضور جمعی از هنرمندان در حالی اجرا شد كه گروه طبق روال دو اجرای شب‌های گذشته با 30 دقیقه تأخیر از ساعت 21:30 با تشویق جمعیتی كه همه‌ طبقات تالار را پر كرده بودند وارد صحنه شدند. سازها كوك شد سپس رهبر و خواننده‌ گروه به صحنه ‌آمدند.

گروه یك‌پارچه "هجران آفتاب" ساخته‌ سعید ذهنی را در پنج قسمت اجرا كردند؛ سپس نور در ظلمت، طلوع فجر، دفاع مقدس، هجران آفتاب و فرزندان امام (ره) با تك‌توازی نی آرش فلاح؛ علی مینو سپهر اشعاری از زنده‌یاد قیصر امین‌پور و علی معلم دامغانی را خواند كه هم‌زمان با این اجرا تصاویری مربوط به دوران انقلاب و متناسب با قطعات در تالار پخش می‌شد.
همچنین قطعه "خمینی‌ ای امام" ساخته حمید شاهنگیان و تنظیم علی بكان و با اشعاری از حمید سبزواری كه مربوط به بخش دوم بود در این بخش اجرا شد.
پس از تنفس 15 دقیقه‌یی گروه دوباره به صحنه آمدند و این‌بار به خوانندگی علی تفرشی به اجرای قطعه "پرواز ققنوس" با آهنگسازی علی بكان بر اشعاری از حمید سبزواری پرداخت.
در ادامه قطعه‌ تاریخی و خاطره انگیز "خمینی ای امام" با اجرای گروه كر نواخته شد؛ پس از این اجرا منوچهر صهبایی به همراه علی تفرشی از صحنه خارج شدند و این‌بار رهبر اركستر با اسفندیار قره‌باغی در صحنه حضور یافت.
آنها قطعه‌ "پیروزی" ساخته علی رحیمیان با اشعار زنده‌یاد مجتبی كاشانی و با خوانندگی اسفندیار قره‌باغی اجرا كردند.
با اتمام این اجرا اسفندیار قره‌باغی از صحنه خارج شد و به جای او محمد گلریز در میان تشویق یك‌ریز و پی در پی حاضران به‌صحنه آمد تا قطعه‌ "دریغا" به آهنگ‌سازی محمدعلی شكوهی و تنظیم زنده‌یاد حشمت سنجری، اشعاری از حمید سبزواری را بخواند.
در پایان دو گروه، بار دیگر قطعه‌ "خمینی ای امام" را اجرا كردند و با تشویق حاضران از صحنه خارج شدند.
روایت موسیقایی "همپای جلودار" 10،9 و 11 خردادماه ویژه نوزدهمین سالگرد عروج ملكوتی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ایسنا