«عقل و احساس»، اولین رمان جین آستین است و درست مثل بقیه رمان‌ها‌ی او بیش از هر چیزی، درونیات انسان‌ها را توصیف می‌کند و بر این اساس سرگذشت دو خواهر را مورد....
 
علاوه بر ساخت 50 فیلم و سریال تلویزیونی با اقتباس از آثار جین آستین، اثر سینمایی "از پرادا به نادا" نیز با الهام از رمان «عقل و احساس» او از هفته آینده اکران جهانی می‌شود.
به گزارش شبکه ایران، «از پرادا به نادا» عنوان تازه‌ترین اقتباس از رمان «عقل و احساس» نوشته جین آستین محسوب می‌شود که از هفته آینده نمایش جهانی خود را آغاز خواهد کرد.
این فیلم که به کارگردانی «آنجل گراسیا» ساخته شده، نخستین تجربه او به شمار می‌رود که برای تهیه این اثر سینمایی بازیگرانی همچون «کاملیا بل»، «الکسا وگا» و «لوییس روزالس» به ایفای نقش پرداخته‌اند.
«عقل و احساس»، اولین رمان جین آستین است و درست مثل بقیه رمان‌ها‌ی او بیش از هر چیزی، درونیات انسان‌ها را توصیف می‌کند و بر این اساس سرگذشت دو خواهر را مورد پردازش قرار داده که در شرایط مشابه، رفتارهای گوناگونی از خود نشان می‌دهند.
جین آستین به عنوان هفتمین فرزند یک کشیش، در 16 دسامبر 1775 متولد شد و نوشتن را نیز از نوجوانی آغاز کرد. چهار رمان "عقل و احساس"، "غرور و تعصب"، "منسفیلد پارک" و "اما" در دوران حیاتش منتشر شد و دو اثر دیگر پس از مرگش فرصت انتشار یافت.
همچنین از این نویسنده انگلیسی، دو اثر ناتمام به نام‌های لیدی سوزان و واتسن‌ها هم به شکل ناتمام باقی مانده‌اند.
علاوه براین در کنار ساخت 50 فیلم و سریال تلویزیونی با اقتباس از آثار این نویسنده، در چند سال اخیر نیز چندین اثر سینمایی با الهام از کتاب‌های جین آستین روانه پرده سینما شده است.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir