عاشقی یك دیوانگی موقتی است. مثل یك زلزله طغیان می‌كند و سپس فرو می‌نشیند و وقتی فروكش كرد، تو باید یك تصمیم بگیری. باید ببینی آیا....
 
رمان «بلندی‌های بادگیر» نوشته‌ی «امیلی برونته» به عنوان عاشقانه‌ترین كتاب ادبیات انگلیسی معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویتر، انگلیسی‌ها طی یك نظرسنجی یك خط از رمان معروف «بلندی‌های بادگیر»، اثر «امیلی برونته» نویسنده‌ی قرن نوزدهمی انگلیس، را به عنوان رمانیتك‌ترین جمله در ادبیات انگلیسی انتخاب كردند.
طبق آمار حاصل از این نظرسنجی كه 2000 بزرگسال در آن شركت داشتند، 20 درصد شركت‌كنندگان جمله‌ی «روح ما از هرچه تشكیل شده باشد، مال من و او از یك جنس است» را انتخاب كردند و با این آراء، كتاب «بلندی‌های بادگیر» لقب عاشقانه‌ترین كتاب ادبیات انگلیسی را كسب كرد.
پس از این رمان عاشقانه، عاشقانه‌ترین جمله به «وینی پو»، خرس كارتونی معروف، نسبت داده شد: «اگر تو 100 سال عمر كردی، امیدوارم من 100 سال منهای یك روز زنده بمانم تا مجبور نباشم بدون تو زندگی كنم.»
جمله‌ای از مشهورترین تراژدی «ویلیام شكسپیر» هم مقام سوم را در این نظر‌سنجی كسب كرد. این جمله بخشی از نمایشنامه‌ی «رومئو و ژولیت» است: «آرام‌باش! این چه نوری است كه از آن پنجره می‌تابد؟ آنجا مشرق است و ژولیت خورشید تابان».
در كل این شركت‌كنندگان عاشقانه‌ترین عبارات را انتخاب كردند كه به ترتیب عبارت‌اند از:
* «او برای من شمال بود، جنوب بود، شرق و غرب من بود. هفته‌ی كاری و فراغت آخر هفته‌ی من؛ ظهر و نیمه‌شب، حرف و آهنگ من بود. فكر می‌كردم عشق تا ابد بپاید، اما اشتباه می‌كردم.» _ «دبلیو. اچ . اودن»
* «وقتی می‌فهمی عاشق شدی كه دوست نداری بخوابی، چون واقعیت شیرین‌تر از رویاهایت شده.» _«دكتر سوس»
* «عاشقی یك دیوانگی موقتی است. مثل یك زلزله طغیان می‌كند و سپس فرو می‌نشیند و وقتی فروكش كرد، تو باید یك تصمیم بگیری. باید ببینی آیا ریشه‌هایت آنچنان به هم تنیده شده كه جدا كردنشان قابل تصور نیست یا نه». _ از فیلم «كاپیتان كورلیست ماندولین»
* «با من پیرشو! بهترین اتفاق هنوز نیفتاده» _ «رابرت براونینگ»
* «همان‌طور كه می‌بینی، من هر روز تو را بیشتر از دیروز دوست دارم، امروز بیش از دیروز و كمتر از فردا» _ «روزاموند جرالد»
* «دیدن او به معنای عاشق او شدن است، تنها عاشق او بودن، و تا ابد عاشقش‌بودن» _ «رابرت برنز» 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir