چرا فیلمی از فیلم‌ساز متعهدی مثل امیرشهاب رضویان كه از جشنواره‌ی فیلم فجر سه جایزه‌ اصلی گرفته است و چندین حضور بین‌المللی چشم‌گیر داشته و عزت‌ الله انتظامی...
 در پی نمایش «مینای شهر خاموش» در یك سینما،
كسانی كه هدف اول و آخرشان در سینما پول است مانع‌تراش می‌كنند. 
كیومرث پوراحمد گفت: «مینای شهر خاموش» با عشق به ایران ساخته شده است و عزت‌الله انتظامی یكی از نقش‌های مهم و موثر خود را در این فیلم بازی كرده است؛ آیا سهم چنین فیلمی فقط یك سالن است؟!
سخنگوی مجمع فیلم‌سازان سینمای ایران با اظهار تاسف از امكان نمایش فیلم «مینای‌شهر خاموش» فقط در یك سینما؛ این پرسش را مطرح كرد كه؛ چرا فیلمی از فیلم‌ساز متعهدی مثل امیرشهاب رضویان كه از جشنواره‌ی فیلم فجر سه جایزه‌ اصلی گرفته است و چندین حضور بین‌المللی چشم‌گیر داشته و عزت‌ الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران در این فیلم بازی كرده است، فقط باید فرصت نمایش در یك سالن را داشته باشد؟!
او با اظهار تاسف از وضعیت نمایش و اكران فیلم‌های فرهنگی؛ ادامه داد: آقای عزت‌الله انتظامی ما شرمنده‌ایم!
كارگردان «اتوبوس شب» به شرایط نمایش در سینما فرهنگ اشاره كرد و گفت: مدیران محترم فراموش نكنند كه سینماهای دولتی جزء میراث خانوادگی آنها نیست، این سینما متعلق به مردم و متعلق به همه‌ی سینمای ایران است و نباید سلیقه‌های شخصی در انتخاب فیلم برای سینما دخیل باشد.
سخنگو مجمع‌ فیلم‌سازان خاطرنشان كرد: نماینده‌ی مجمع در شورای صنفی مدتها است پیگیر طرحی است كه پنچ، شش سالن به نمایش فیلم‌های مخاطب خاص اختصاص داده شود، ولی متاسفانه كسانی كه در سینما هدف اول و آخرشان پول است و برای فرهنگ، سلیقه و زیبایی‌شناسی تره هم خرد نمی‌كنند برای اجرای این طرح مانع تراشی می‌كنند.
پوراحمد در عین‌حال گفت: البته در مورد «مینای شهر خاموش» كم‌كاری و عدم‌دلسوزی پخش‌ كننده هم یك پایه دیگر قضیه است.
او اظهار امیدواری كرد: در مرحله‌ی اجرای طرح تصویب‌شده‌ی جدایی تولید از پخش، نسبت به شایستگی متقاضیان پخش و توزیع دقت‌ نظر بیشتری اعمال شود.
مینای شهر خاموش از امروز در سینما آزادی به نمایش درآمده است، این فیلم با بازی عزت‌الله انتظامی، شهباز نوشیر، صابر ابر، مهران رجبی، رؤیا جاویدنیا، هیلدا رنجبران، رضا خمسه و مریم مسچیان، ماجرای دكتر بهمن پارسا - جراح موفق قلب - است كه پس از 33 سال از آلمان به ایران برمی‌گردد و پس از عمل موفقیت‌آمیز یك جانباز جنگ، همراه پیرمردی به‌نام قناتی و بهرامی، جوانی كه راننده‌ی بیمارستان است، به شهر بم می‌رود. دكتر پارسا به دنبال گذشته‌اش می‌گردد و در این مسیر كم‌ كم از رازی قدیمی آگاه می‌شود.
این فیلم در بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برای امیرشهاب رضویان، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و برای عزت‌الله انتظامی، سیمرغ بلورین ویژه‌ی هیأت داوران را به ارمغان آورد و همچنین در هفت رشته‌ی بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین، موسیقی متن، طراحی صحنه، صدابرداری و بازیگر مکمل مرد، نامزد دریافت سیمرغ بود. ضمن آن‌كه جوایزی را نیز از جشنواره‌های خارجی كسب كرده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir