فرقی نمی‌كند كه آرزوی شما چه باشد. شما هم مثل هر كس دیگری می‌توانید رویای پولدار شدن داشته باشید و از خودتان بپرسید كه چطور می‌توانم پول را به جیبم جذب كنم؟
شما هم آرزوهای خودتان را دارید. دوست دارید از این اجاره نشینی خلاص شوید و صاحب‌خانه خودتان باشید یا ممكن است كار خسته كننده‌ای داشته باشید و بخواهید سالی چند بار سفرهای آرامش بخشی را تجربه كنید یا این‌كه حتی به‌خاطر قوت قلب‌تان هم كه شده كمی پول در بانك داشته باشید.
فرقی نمی‌كند كه آرزوی شما چه باشد. شما هم مثل هر كس دیگری می‌توانید رویای پولدار شدن داشته باشید و از خودتان بپرسید كه چطور می‌توانم پول را به جیبم جذب كنم؟ هدف شما از پول جمع كردن هرچیزی كه باشد باید به فكر راهی برای محقق كردنش باشید. فكر نكنید كه دیگران شرایط بهتری داشته یا این‌كه به قول قدیمی‌ها شانس پول درآوردن را دارند. شما هم می‌توانید پول را به‌خودتان جذب كنید اما قبل از این كار باید مقدماتی را فراهم كنید كه شما را به آن هدف طلایی نزدیك‌تر می‌كند. 

1 - آهن ربای پول شوید
این‌كه انتظار به دست آوردن میزان معینی پول داشته باشید و برای به دست آوردنش تصمیم بگیرید، قدم اول شما برای تبدیل شدن به یك آهن ربای پول است. قبل از هرچیز باید منطقی باشید و تصمیماتی بگیرید كه می‌توانند شما را سریع‌تر و آسان‌تر به نتیجه برسانند. مثلا قرار نیست انتظار جذب ۱۰۰‌میلیون تومان در ۶ ماه را داشته باشید بلكه باید هدفی منطقی‌تر و دست‌یافتنی‌تر انتخاب كنید. شما به یك شروع كوچك و بعد از آن به طراحی قدم به قدم مراحلی كه می‌تواند جیب شما را پر پول كند، نیاز دارید. مثلا اگر ماهانه یك میلیون درآمد داشته باشید باید راهی را انتخاب كنید كه بتوانید در هر ماه حدود ۲۰۰هزار تومان به درآمدتان اضافه كنید یا از مخارج‌تان كم كنید تا این مبلغ پس‌انداز شود. بعد می‌توانید یك برنامه میان مدت بریزید و برای مثال بگویید كه بعد از ۵‌ماه با این یك میلیون پول اضافه چه می‌توانید بكنید. شاید فكر كنید یك میلیون پس‌انداز بیشتر آن هم بعد از ۵ ماه ارزش این همه فكر و خیال را ندارد اما واقعیت این است كه اگر شما بتوانید مرحله اول نقشه‌تان را با موفقیت پشت سر بگذارید اعتماد به نفس بیشتری می‌گیرید و برای پیش رفتن در مراحل بعدی احساس قدرت بیشتری می‌كنید.

2 - چیزی كه نمی‌دانید
اغلب مردم نمی‌دانند كه چطور می‌توانند پول را به زندگی‌شان جذب كرده و بعد از گذشت كمی زمان اوضاع جیب‌شان را بهتر كنند. مهم‌ترین چیزی كه باعث می‌شود موفق نباشند این است كه در هدف‌شان غرق نشده‌اند و این فكر همه لحظات زندگی‌شان را در بر نگرفته است. اگر شما نمی‌خواهید جزو این دسته باشید، باید این حساب و كتاب ذهنی را در هر مرحله از زندگی‌تان رعایت كنید. مهم نیست كه به سختی می‌افتید یا باید برای خرید كوچك‌ترین چیزهایی كه قبلا راحت از مغازه بیرون می‌آوردید حساب و كتاب كنید. مهم این است كه با این مدارا كردن‌ها و چسبیدن به نقشه‌تان می‌توانید خیلی راحت آن را عملی كنید.
همه ما پول را به خاطر فراهم كردن چیزی‌هایی می‌خواهیم كه در قبالش می‌توانیم دریافت كنیم. حالا وقت این است كه به‌دلیل‌تان برای به دست آوردن این پول‌ها فكر كنید. چرا دوست دارید یك آهن‌ربای پول باشید؟ بعد از به دست آوردن این مقدار چه اتفاقی در زندگی شما خواهد افتاد. هر بار كه ناامید شدید به این سوال فكر كنید. پاسخش دوباره قدم‌های شما را به جریان خواهد انداخت. 

3 - فكر كافی نیست
غرق‌شدن در نقشه و فكر و خیال كافی نیست. شما نمی‌توانید تمام روز در تخت‌خوابتان بخوابید و به پولی كه قرار است به دست بیاورید فكر كنید. چیزی كه می‌تواند نقشه شما را عملی كند فعالیتی است كه شما را قدم به قدم به این پول نزدیك‌تر می‌كند. حالا وقت آن رسیده كه برای كارتان برنامه دوباره‌ای بریزید. چه تغییراتی در انجام كار می‌تواند شما را به هدف‌تان نزدیك‌تر كند؟ چه فرصت‌های دیگری برای شما وجود دارد كه پیش از این از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌كردید؟ شما برای رسیدن به هدف‌تان باید مقدماتش را فراهم كنید. ماندن در شرایط گذشته برای رسیدن به یك هدف تازه فایده‌ای ندارد. اگر تغییری كه می‌تواند پول را به شما جذب كند را در تمامی لحظه‌های زندگی و كارتان به‌وجود بیاورید، می‌توانید به موفقیت‌تان امیدوار باشید. در غیر این صورت شما فقط یك آرزوی قشنگ خواهید داشت كه تا آخر عمر فقط یك آرزو می‌ماند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ 
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع :زندگی ایده آل


مطالب پیشنهادی :
نخستین بانکداران جهان چه کسانی بودند ؟ !
چگونه دخل و خرجمان را باهم جور کنیم ؟
استفاده از تلفنبانک، درست یا غلط ؟!
خانم! حواست به جیب شوهرت هست؟
ورشکست شده اید؟ آرام باشید!