خرید اینترنتی اشتباه، در این 10 مورد خرید اینترنتی انجام ندهید!!
 امروزه خیلی از افراد برای صرفه جویی در وقت، به خرید اینترنتی یا آنلاین رو آورده اند. اما ممکن است خرید اینترنتی در برخی کالاها به ضرر شما تمام شود. در این جا 10 مورد که در آن خرید اینترنتی یا آنلاین جایز نیست را برای شما گردآوری نموده ایم.

 چه چیزهایی را نباید اینترنتی نخریم؟

سفارش اینترنتی پوشک بچه، تلویزیون و تشک می تواند از نظر اقتصادی کاملا به صرفه باشد اما در مورد لوازم خانگی بزرگ، کت و شلوار یا جواهرات اوضاع کاملا فرق می کند. چیزی را در ذهن تان تصور کنید و برای خرید آن به سراغ اینترنت بروید. به احتمال بالای 90 درصد یک فروشگاه ایرانی پیدا خواهید کرد که با ادعای اولین فروشگاه تخصصی فلان در حال فروش مجموعه ای از اجناس مد نظر شماست. حتی اگر در اینترنت عمیق شوید فرم هایی برای فروش کلیه هم پیدا خواهید کرد. خارج از اینها جایی مثل سایت «دیوار» را در نظر بگیرید که به معنای واقعی کلمه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در بر گرفته است.
همه این چیزها هم با تخفیف های فوق العاده و شرایط خاص به فروش می رسند طی حدود 10 سال گذشته تجربه خریداران اینترنتی یک نکته مهم را ثابت کرده است؛ اینکه بعضی چیزها را از هر سایت معتبری هم بگیرید، در نهایت تجربه خرید خوبی نخواهید داشت. در مقابل بعضی چیزها را باید حتما به صورت آنلاین خریداری کنید و مراجعه کردن به فروشگاه فیزیکی برای خرید آنها اشتباه است. برای اینکه تجربه خرید اینترنتی بهتری داشته باشید و بتوانید بهترین محصول را با بهترین شرایط و کمترین ریسک خریداری کنید به سراغ لیستی 10 تایی از باید و نبایدهای خرید آنلاین رفته ایم.

خرید اینترنتی در فصل حراجی ها

وقتی زمان حراج و با فروش جنس های باقی مانده با تخفیف می شود شما بی خیال همه فروشگاه های آنلاین شوید و به سراغ فروشگاه های فیزیکی بروید. البته معمولا در این مواقع انتخاب های شما محدود است. ولی با این حال اگر خیلی سخت پسند نباشید می توانید با هزینه بسیار کمی، از برندهای معتبر خرید خوبی داشته باشید.

خرید اینترنتی اسباب و اثاثیه خانه

خرید اسباب و اثاثیه و به خصوص چیزهایی مثل مبل و میز به صورت آنلاین بسیار ریسکی است. مهمترین دلیل این است که رنگ ها و جنس محصول از روی عکس آنلاین اصلا قابل بررسی نبوده و وقتی در منزل به شما تحویل داده می شود به نظر چیزی کاملا متفاوت با واقعیت است. همچنین تشخیص سایزها در عکس سخت است و ممکن است بعدا در چیدن وسایل در خانه دچار مشکل شوید.

خرید اینترنتی لوازم خانگی بزرگ

بسیاری از لوازم خانگی بزرگ مثل لباسشویی، یخچال و غیره در تصویر آن چیزی نیستند که در واقعیت می بینید. چه از لحاظ سایز و چه از لحاظ فضای داخلی آنها. به خصوص در مورد یخچال و ظرفشویی دیدن داخل محصول از نزدیک و خرید آن به صورت فیزیکی گزینه بهتری محسوب می شود. البته نمی توان منکر تخفیف های آنلاین شد. ولی حتی اگر تصمیم گرفتید که آنلاین خرید کنید حداقل یکبار محصول را در فروشگاه ببینید.

خرید اینترنتی خودرو

به تازگی بعضی فروشگاه های آنلاین ایرانی در روشی جدید اقدام به فروش خودرو به صورت آنلاین کرده اند. هر چند بررسی خودرو به صورت آنلاین و بررسی قیمت های آنها به صورت آنلاین بسیار لازم است. ولی خرید خودرو با این روش ایده بدی است. در خرید خودرو شما بهتر است اول پشت فرمان بنشینید و کمی سواری وسیله را تجربه کنید. همچنین تخفیف خاصی هم در این مورد وجود ندارد که بخواهید بی خیال خرید فیزیکی شوید.

خرید اینترنتی کت و شلوار

خرید پوشاک به صورت آنلاین می تواند ریسک بزرگی باشد. البته به تازگی استانداردهای مناسبی در سایت های خرید آنلاین تعریف شده که مشکل اندازه بودن پوشاک را برطرف می کنند. بسیاری از لباس ها مثل تیشرت، شلوار با کمی تفاوت در نهایت اندازه شما می شوند، ولی در مورد کت و شلوار همه چیز درباره فیت بودن و اندازه است و حتی کوچکترین، تنگی و گشادی هم به چشم می آید. به همین خاطر خرید آنلاین آن چندان منطقی نیست.

خرید اینترنتی ماهی آکواریومی

معمولا همه افراد موجودات زنده را از فروشگاه های فیزیکی می خرند. ولی کسانی که اهل تکمیل کلکسیون ماهی های آکواریوم خود هستند ممکن است در اینترنت به دنبال ماهی هایی بگردند که در فروشگاه محلی آنها نیست. ولی بسیاری از ماهی هایی که به صورت آنلاین خریداری می شوند به خاطر حمل نامناسب و حساس بودنشان سالم به دست شما نخواهند رسید.

خرید اینترنتی محصولات هنری

در فروشگاه های آنلاین بزرگ ایران بخش هایی برای فروش محصولات هنری ایجاد شده است. در این بخش ها، نقاشی و آثاری را می بینید که شاید چشم تان را بگیرد، ولی سعی کنید این وسایل را خرید نکنید. معمولا عنصر رنگ در وسایل هنری نقش بسیار بزرگی ایفا می کند و در خرید آنلاین کمترین چیزی که می توان روی آن حساب باز کرد این است که رنگ عکس با رنگ واقعی محصول یکی باشد.

خرید اینترنتی محصولات تازه

نسل جدید فروشگاه های ایرانی به سرغ محصولات تازه آمده اند. چیزهایی مثل میوه و سبزی و گوشت و غیره که باید در شرایط خاص نگهداری شده و مدت زمان مصرف پایینی دارند. خرید این چیزها از فروشگاه های آنلاین واقعا چالش بزرگی است. شما نه میوه واقعی را می بینید و نه می دانید در چه شرایطی نگهداری شده و وقتی به دست شما می رسد در چه وضعیت و کیفیتی است. به همین خاطر به فروشگاه محلی خود متکی باشید بهتر است.

خرید اینترنتی گیتار

گیتار و دیگر ابزار آلات چوبی نوازندگی از بدترین چیزهایی است که بخواهید آنلاین بخرید. نوع چوب به کار رفته در اینگونه وسایل بسیار مهم است؛ چیزی که تاثیر زیادی روی صدای تولید شده دارد. البته اگر در ابتدای راه باشید خیلی این مسئله برای شما مهم نبوده و احتمالا متوجه آن نیز نخواهید شد. ولی وقتی حرفه ای باشید دیگر تا صدای خود وسیله را نشنیده و با آن آهنگی نزنید به خرید آن فکر نمی کنید.

خرید اینترنتی جواهرات

هر چند به صورت کلی خرید و فروش جواهر به صورت اینترنتی در ایران ممنوعیت های خاصی دارد ولی باز هم در سطح اینترنت فروشگاه هایی برای این محصول دیده می شود. در مورد خرید جواهر خارج از بحث از نزدیک دیدن محصول و امتحان کردن آن، نظر کارشناس هم مهم است. منظورمان همان فروشنده است که اگر فرد مورد اعتماد شما باشد می تواند کمک زیادی در خرید کرده و کاری کند تا با بهترین قیمت، به چیزی که می خواهید برسید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : یک خرید امن اینترنتی با نکات زیر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چند نکته مهم در خرید آنلاین که بهتر است بدانید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید !

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فروش آنلاین محصولات تان را رونق دهید

 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: 7sobh.com