آقایان این دردها را بسیار جدی بگیرید
در این مطلب 7 دردی که آقایان به هیچ وجه نباید از آن چشم پوشی کنند و باید سریعا به دنبال درمان های فوری برای این دردها باشند، بیشتر معرفی شده است.

چه دردهایی در مردان نشانه خطر است؟

می گویند میزان مرگ و میر در سنین 20 تا 40 سالگی بین مردان جوان دو برابر بیشتر از زنان جوان است. یک دلیل شاید این باشد که بسیاری از مردان از علائمی چشم پوشی می کنند که شاید رسیدگی به موقع به آنها از بسیاری از مرگ و میرها و صدمات مزمن پیشگیری کند. در اینجا 7 نشانه ای که مردان به هیچ وجه نباید از آن چشم پوشی کنند و باید سریعا به دنبال درمان های فوری باشند، بیشتر معرفی شده است.

 

درد شدید کمر در مردان

درد ناگهانی و شدید در پشت اگر مربوط به ورزش نباشد، می تواند نشانه ای از ابتلا به آنوریسم آئورت شکمی باشد. این عارضه در جریان پارگی لایه داخلی آئورت شکمی ایجاد می شود. آنوریسم آئورت شکمی گاهی می تواند علاوه بر کمردرد با بی اشتهایی و کاهش وزن و همچنین یک توده ضربان دار در شکم همراه باشد. با تعیین ابعاد آنوریسم، از طریق سی تی اسکن، از طریق دارو و جراحی می توان اقدام به درمان کرد.

 

درد مداوم در ساق پا در مردان

درد آزاردهنده در بالای پا و یا جلوی ساق پا اگر با ورزش بدتر شود، با مسکن هایی مانند ایبوپروفن و یا استامینوفن بهبود می یابد. در غیر این صورت این درد شاید مرتبط با شکستگی استرسی استخوان باشد. این نوع شکستگی هنگامی بروز می کند که نیروی بیش از حد ظرفیت استخوان طی هفته ها به طور مکرر روی استخوان طبیعی وارد شود.

هر یک از این نیروها اگرچه باعث شکستگی نمی شود ولی جمع آنها در طی زمان باعث تسلیم شدن استخوان و در نهایت شکستگی می شود. درمان این شکستگی در اغلب موارد غیر جراحی است و البته موارد استثنایی مانند شکستگی گردن استخوان ران یا شکستگی های جابه جا شده ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

 

درد ناگهانی کشاله ران در مردان

این درد ممکن است در اثر پیچش بیضه ایجاد شود. پیچش بیضه یا تورشن اغلب به دنبال چرخش بیضه حول محور خود روی می‌دهد. تشخیص قطعی با سونوگرافی است و به دلیل انسداد عروق بیضه و نرسیدن خون به آن درمان سریع که اغلب جراحی است ضروری است وگرنه خطر عقیمی وجود دارد.

اما یک علت دیگر این درد ممکن است عفونت و التهاب اپیدیدیم باشد. اپیدیدیمیت‌ عبارت‌ است‌ از التهاب‌ و عفونت‌ اپیدیدیم‌. اپیدیدیم‌ یک‌ ساختار مستطیلی‌ شکل‌ است‌ که‌ به‌ قسمت‌ بالایی‌ هر کدام‌ از بیضه ‌ها می ‌چسبد. هدف‌ درمان‌ عبارت‌ است‌ از مبارزه‌ با عفونت‌ و کاهش‌ درد و تورم‌. درمان‌ معمولا می‌ تواند در منزل‌ انجام‌ گیرد.

 

درد شکمی شدید در مردان

این درد که با احساس شی تیز در معده یا گلوله ای در شکم همراه است، در ناحیه دنده ها نیز گسترش می یابد و می تواند نشانه ای از آپاندیسیت، پانکراتیت و یا التهاب کیسه صفرا باشد. در هر سه مورد علت می تواند عفونت باشد. درد در قسمت پایین شکم نشان دهنده آپاندیسیت است. درد در قسمت فوقانی شکم معمولا نشان دهنده التهاب کیسه صفرا و در زیر قفسه سینه نشان دهنده پانکراتیت است.

 

درد گذرای قفسه سینه در مردان

درد سنگین که به طور ناگهانی ظاهر می شود و به سرعت از بین می رود، می تواند نشان دهنده سوء هاضمه یا خطر حمله قلبی باشد. حتی اگر مدت زمان این درد بسیار کوتاه باشد، خطر آن را نباید نادیده گرفت.

 

درد پا همراه با تورم در مردان

ساق پای متورم حساس به لمس می تواند نشان دهنده ترومبوز وریدهای عمقی باشد. ماساژ ناحیه دردناک خطرناک است و می تواند باعث گسترش لخته به ریه ها شود.

 

ادرار کردن دردناک در مردان

این عارضه ممکن است در بدترین حالت نشان دهنده ابتلا به سرطان مثانه باشد. درد و خون در ادرار از نشانه های ابتلا به این سرطان یعنی چهارمین سرطان شایع در مردان است. سیگار کشیدن بزرگ ترین عامل خطر ابتلا به سرطان مثانه است. با انجام آزمایش ادرار و تشخیص تومور، گزینه های جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی به عنوان درمان در دسترس است.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:avayesalamati.com