وحشت از پرواز: چه طور درمان می‌شود؟ بهترین راه درمان یک ترس، مواجه شدن با آن است.

وحشت از پرواز: چه طور درمان می‌شود؟

بهترین راه درمان یک ترس، مواجه شدن با آن است. وحشت از پرواز خیلی خوب درمان می‌شود، خصوصاً به کمک یک نیروی خارجی. ایزابل داوید، متخصص وضعیت استرس هوایی در ایر فرانس به ما اعلام می‌کند 85% از کسانی که دورۀ «ضد استرس» را می‌گذرانند، می‌توانند بر ترس شان از پرواز غلبه کنند.

برای مقابله با وحشت از هواپیما، هواپیما را رام کنید
از نظر ایزابل داوید قبل از هر چیز، وقتی که می‌خواهیم بر ترس مان از پرواز غلبه کنیم، باید بدانیم که نوع ترس مان دقیقاً چیست و آن را تشخیص بدهیم. برای این امر، در ابتدا، مرحلۀ آموزشی، از یک تمرین روانی شخصی شروع می‌شود. 

در مرحلۀ دوم، فرد به یک گروه چهار نفره می‌پیوندد و در کلاس ابتدایی هوانوردی شرکت می‌کند، و توسط خلبان ها می‌فهمد که یک هواپیما چگونه کار می‌کند. زیرا آن طور که ایزابل داوید خاطر نشان می‌کند، «شخص به خاطر نداستن و عدم آگاهی نگران است، بنابراین مهم است که او با دنیای فنی هواپیما آشنا شود... و تمام صداهای ممکن را بشنود.»

 

وحشت از پرواز: آرام بمانید
یک بخش مهم از دورۀ ضد استرس به یادگیری مدیریت می‌گذرد. روش های ریلکسیشن عموماً خوب جواب می‌دهند و به افرادی که ترس از پرواز دارند اجازه می‌دهد که جلو بیافتند و بتوانند واکنش های وحشت شان را کنترل کنند.
یک تئوری هم دربارۀ شبیه سازی شرایط پرواز وجود دارد، که در آن فرد در ابتدا در شبیه ساز (سیمیلاتور) پرواز قرار می‌گیرد.

ایزابل داوید این نکته را هم اضافه می‌کند که: «سپس، بعد از پایان دوره فرد باید خیلی سریع سوار هواپیما شود و سفر هوایی داشته باشد، بعد از آن هم باید دفعات متوالی چندین پرواز داشته باشد.»
اگر این راه حل رضایت بخش نبود، روان درمانی های رفتاری در بیشتر موارد، در کوتاه ترین مدت بسیار مفید بوده اند.
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ