شرایط نامناسب برای آب تنی و شنا !
از آن جا که هوا بسیار گرم است، شاید به سرتان بزند که در یک حوضچه ی آب، استخر شنا، دریاچه و یا دریا آب تنی کنید. اما همه ی مناطق برای شنا مناسب نیستند

د رچه شرایطی نباید آب تنی کرد

 خیلی مواقع بخصوص در مسافرت ها هوس شنا و آب تنی به سرمان می زند ولی برخی از آن ها نه تنها به کارتان نمی آیند، بلکه می توانند تهدید کننده سلامتی تان نیز باشند. بنابراین قبل از اینکه بار سفرتان را ببندید، به این لیست از شرایط نامناسب برای آب تنی نگاهی بیاندازید.

 

بی توجهی مسئولان استخر

 استخرهای شنا نیاز به توجه و نظارت زیاد دارند. نظارت بر مواد شیمیایی موجود در آب یکی از مهم ترین وظایف مسئولان یک استخر شناست. سطح مواد شیمیایی آب باید هر دو روز یک بار آزمایش شود. اگر بی توجهی مسئولان استخر را دیدید، بهتر است از فکر شنا در آن محل بیرون بیایید. 

یک نوجوان بی تجربه و یا یک مسئول معتاد به تلفن همراه، نمی تواند مراقب خوبی باشد. ممکن است در اثر بی کفایتی و بی توجهی مسئولان، میکروب های خطرناکی مانند نوروویروس در آب استخر پدیدار شده و به جان شناگران بی گناه بیفتد. این ویروس حملات استفراغ و گرفتگی عضلات را به دنبال دارد.

 

آب کدر استخر

اگر آب استخر درخشان و صاف نیست، فکرش را هم نکنید که داخل آن شوید. نه تنها این حالت ناشی از نگهداری ضعیف استخر است، بلکه می تواند برای شما تهدید کننده باشد. چند سال قبل یک زن در یک استخر عمومی یکی از شهرهای امریکا درگذشت و بدن او بعد از دو روز پیدا شد. در حالیکه اگر آب استخر شفاف و تمیز بود، شناگران و غریق نجات ها متوجه مرگ او شده و حتی می توانستند او را نجات دهند.

 

وجود جلبک

دریاچه ها می توانند زیبا باشند و به شما خنکی ببخشند، اما طبیعت پناهگاه خطرناکی نیز هست. اغلب جلبک ها در دریاچه ها شکوفا می شوند و بعضی از آن ها سیانوباکتر سمی تولید می کنند. جلبک ها اغلب لزج و بدبو بوده و خود را به رنگ سبز نشان می دهند، بنابراین بهتر است قبل از شنا و غواصی به دقت از حضور و یا عدم حضورشان مطمئن شوید. 

از آن جا که ممکن است شما نتوانید کل دریاچه را در دایره دیدتان داشته باشید، یک نفس عمیق می تواند یکی دیگر از راه های مراقبت باشد. اگر بویی خاص حس کردید، ممکن است نشانه ی وجود جلبک غیر قابل دیدن باشد. حتی در این مواقع به حیوانات خانگی هم اجازه غوطه ور شدن در آب را ندهید، اغلب آن ها در این شرایط می میرند.

 

شنا کردن کودکان کم سن

مطمئنا بچه ها دوست داشتنی هستند، اما آموزش بچه های کم سن از آنها شناگر خوبی نمی سازد. مقدار کمی از مدفوع بچه ها، می تواند محل رشد انگل ژیاردیا لامبلیا باشد. نشت مدفوع از پوشک که به سختی می توان جلوی آن را گرفت، می تواند کل آب استخر را آلوده کند. به طور تصادفی برخی از این میکروب ها بلعیده شد و فرد را دچار اسهال و حالت تهوع می کند. پس بهتر است نوزادان را همراه خود به شنا نبرید و یا از ورود به منطقه بزرگسالان جلوگیری کنید.

 

جریان نامنظم آب

معمولا بقایای زباله ها بر روی ساحل دیده می شوند. بنابراین اگر شما یک خط از جلبک دریایی، فوم و یا زباله های دیگر در جهت خلاف جریان دریا را مشاهده کردید، نشان دهنده ی یک جریان آب نامنظم است. حتی برای شناگران قوی هم چنین جریانی خطرناک خواهد بود. 

از دیگر نشانه های ثبت شده از یک جریان آب نامنظم شامل بخش هایی از آب دارای سایه های مختلف از رنگ آبی و یا یک کانال قابل مشاهده از آب اندکی متلاطم است. فقط به یاد داشته باشید که فقدان این علائم به معنی عدم وجود جریان نامنظم آب نیست. پس همیشه باید مراقب باشید و در مناطقی که در دید غریق نجات است شنا کنید.

 

استخر شلوغ

شاید جمعیت زیاد در یک مکان حس امنیت بیشتری به فرد بدهد، اما درباره استخر اینطور نیست. ورود هر فرد جدید به استخر برابر با ورود هزاران باکتری و ویروس و سایر میکروب ها به داخل آب است. همچنین هر چقدر جمعیت یک استخر شنا بیشتر شود، تمرکز غریق نجات بر روی افراد کمتر خواهد بود و این به معنی، ایمنی کمتر استخر است. اگر دیدید استخر پر از جمعیت است، بهتر است به جای خنک شدن از طریق شنا، به خوردن یک بستنی فکر کنید.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: behdashtnews.ir