داشتن رابطه جنسی، چند روز یکبار, کافی و نرمال است؟
اگر شما میلی به داشتن رابطه جنسی ندارید، بهتر است همسرتان این را بداند. مجبور نیستید زمانی که تمایل ندارید، رابطه برقرار کنید. بسیاری از زوجین این نگرانی را دارند که:آیا به اندازه کافی رابطه جنسی دارند یا نه؟

آیا به اندازه کافی رابطه جنسی دارند یا نه؟

داشتن چه میزان رابطه جنسی سالم محسوب می‌شود؟

- در دنیای واقعی داشتن رابطه جنسی از زن و شوهری به زن و شوهر دیگر متفاوت است.
- به طور کلی زوج‌هایی که در دهه سوم زندگی خود هستند بین یک تا سه بار در روز می‌توانند رابطه داشته باشند.
- رابطه جنسی در دهه چهارم با کاهش تدریجی مواجه شده و به ۲ بار در هفته می‌رسد. اما این فقط به طور متوسط است و هیچ قانونی برای اعدادی که گفته شد وجود ندارد.

 


اما بد نیست به این چند سوال جواب دهید تا بدانید در رابطه جنسی‌تان به اندازه کافی کارامد عمل میکنید یا نه!

 

احساس می‌کنید به اندازه کافی رابطه جنسی دارید؟

اگر شما خوشحال و راضی هستید حتی اگر به ندرت رابطه زناشویی برقرار می‌کنید، پس پاسخ مثبت است. شما به اندازه کافی رابطه جنسی دارید. برخی پزشکان معتقدند این طبیعی نیست که هیچ میل جنسی در کار نباشد.

اما واقعیت این است که هیچ علمی به شما نمی‌گوید چه تعداد رابطه جنسی برای سلامت جسمی و عاطفی شما نیاز است.

مطالعه‌ای نشان داده است افرادی که دو تا سه بار در ماه رابطه جنسی دارند، شادتر از افرادی هستند که کمتر از این میزان رابطه زناشویی دارند. اما این به آن معنا نیست که اگر شما بیشتر یا کمتر از این میزان رابطه جنسی دارید، نمی‌توانید شاد باشید.



رابطه جنسی، چند روز یکبار؟

آیا شریک زندگی شما احساس می‌کند رابطه جنسی شما کافی است؟

میزان رابطه جنسی به همراه پول در صدر فهرست جر و بحث‌های زن‌ و شوهرها قرار دارد. این جایی در رابطه شماست که بده بستان کم و ارتباط زیاد اهمیت دارد. اگر میل جنسی شما کم و شریک زندگی شما زیاد باشد شما به وضعیت جنسی خنثی می‌رسید. این به آن معناست که شما ولعی برای رابطه ندارید اما مخالف آن هم نیستید.

زمانی که همسر شما رابطه می‌خواهد، می‌توانید بدن‌تان را آموزش دهید تا از حالت خنثی به حالت تحریک ارتباط برود. اما اگر شما میلی به داشتن رابطه جنسی ندارید، بهتر است همسرتان این را بداند. شما مجبور نیستید زمانی که تمایل ندارید، رابطه برقرار کنید. همانطور که نمی‌توانید همسرتان را مجبور به برقراری رابطه جنسی کنید، در حالی که نمی‌خواهد. اگر هر دوی شما به یک میزان میل جنسی داشته باشید، به نفع هر دوی شماست.



آیا نگران هستید که میل جنسی‌تان کم است؟

اگر می‌خواهید رابطه جنسی بیشتری داشته باشید اما بدن‌تان همراهی نمی‌کند، ممکن است مشکل پزشکی داشته باشید. مشکلات سلامت مانند فشار خون بالا، افسردگی، عدم تعادل هورمونی می‌توانند در ایجاد رابطه جنسی مشکلاتی را ایجاد کنند. بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کنید. در صورتی که مشکل جسمی مطرح نباشد باید به مسائل روانی مانند افسردگی و اضطراب پرداخته شود.


این سه پرسش شما را در مورد این که به اندازه کافی رابطه جنسی دارید یا نه، به خوبی راهنمایی می‌کند. فقط شما و همسرتان هستید که می‌توانید به خوبی به این سوال پاسخ دهید.



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com