این اسموتی های لاغر کننده،علاوه بر خاصیت لاغری بسیار خوش طعم هم هستند.

با این اسموتی‌های میوه‌ی خوشمزه، چربی شکمتان را آب کنید، و میلتان به خوردن شیرینی را کاهش دهید. این اسموتی‌های سریع و آسان، پر از میوه‌های تازه و ‌اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که چربی‌های شکمی را هدف قرار می‌دهند. این ۱۰ اسموتی سیر کننده و غلیظ، برای صبحانه، ناهار یا میان وعده مناسبند.

1 - اسموتی انبه

ارزش غذایی در هر وعده : ۲۹۸ کالری، ۵ گرم پروتئین، ۵۵ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم فیبر، ۴۷ گرم قند، ۹ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع، ۵۴ میلی‌گرم سدیم.

یک چهارم فنجان، انبه‌ی قطعه قطعه شده
یک چهارم فنجان، آووکادوی رسیده و له شده
نصف فنجان، آب انبه
یک چهارم فنجان، ماست وانیلی بدون چربی
۱ قاشق غذاخوری، آب لیموترش تازه گرفته شده
۱ قاشق غذاخوری، شکر
۶ تکه یخ

طرز تهیه اسموتس لاغر کننده : تمام مواد تشکیل دهنده را در مخلوط کن بریزید و تا زمانی که یکدست شود، با هم مخلوط کنید. سپس آنرا در یک لیوان بلند بریزید، و در صورت تمایل با تکه‌های توت فرنگی و انبه تزئین کرده و سرو کنید.

بیشتر بدانید : اسموتی تابستانی توت فرنگی + طرز تهیه 3 مدل اسموتی توت فرنگی

2 - اسموتی زغال اخته

ارزش غذایی در هر وعده: ۲۷۳ کالری، ۹ گرم پروتئین، ۲۹ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، ۲۴ گرم قند، ۱۴.۵ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع، ۱۰۳ میلی گرم سدیم.

۱ فنجان، شیر خامه گرفته و رقیق
۱ فنجان، زغال اخته یخ زده بدون شکر
۱ قاشق غذاخوری، روغن کتان ارگانیک که با روش کلد پرس استخراج شده
طرز تهیه اسموتی لاغر کننده : شیر و زغال اخته را در مخلوط کن بریزید، و به مدت ۱ دقیقه باهم مخلوط کنید. این مخلوط را در لیوان بریزید و در آن روغن کتان ریخته و هم بزنید.

3 - اسموتی کره‌ی بادام زمینی و موز

ارزش غذایی در هر وعده : ۳۶۶ کالری، ۱۸ گرم پروتئین، ۴۰ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۳۲ گرم قند، ۱۶.۵ گرم چربی، ۳.۵ گرم چربی اشباع، ۱۵۱ میلی‌گرم سدیم.

نصف فنجان، شیر بدون چربی
نصف فنجان، ماست ساده‌ی بدون چربی
۲ قاشق غذاخوری، کره‌ی بادام زمینی طبیعی و بدون نمک
یک چهارم موز بسیار رسیده
۱ قاشق غذاخوری عسل
۴ تکه یخ

طرز تهیه اسموتی لاغر کننده : تمام مواد تشکیل دهنده را در مخلوط کن بریزید، و تا زمانیکه یکدست شود با هم مخلوط کنید، سپس آن را در یک لیوان بلند بریزید و سرو کنید.

4 - اسموتی زغال اخته و ماست وانیلی

ارزش غذایی در هر وعده: ۴۴۳ کالری، ۱۸ گرم پروتئین، ۶۳ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، ۵۷ گرم قند، ۱۴.۵ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع، ۲۲۱ میلی‌گرم سدیم.

یک فنجان شیر خامه گرفته، یا شیر سویا
۱۷۰ گرم، ماست وانیلی
۱ فنجان، زغال اخته تازه
یک مشت یخ، یا یک فنجان زغال اخته‌ی یخ زده
۱ قاشق غذاخوری روغن کتان

طرز تهیه اسموتی لاغر کننده : شیر، ماست و زغال اخته‌ی تازه و یخ (یا زغال اخته‌ی یخ زده) را در مخلوط کن بریزید، و حدود ۱ دقیقه با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را در یک لیوان بریزید و در آن، روغن کتان ریخته و بهم بزنید.

5 - اسموتی شکلات – تمشک

ارزش غذایی در هر وعده : ۴۶۲ کالری، ۱۶ گرم پروتئین، ۷۷ گرم کربوهیدرات، ۱۰ گرم فیبر، ۶۴ گرم قند، ۱۳.۵ گرم چربی، ۷.۵ گرم چربی اشباع، ۱۷۴ میلی گرم سدیم.

نصف فنجان شیر خامه گرفته، یا شیر سویا
۱۷۰ گرم، ماست وانیلی
یک چهارم فنجان چیپس شکلات
۱ فنجان تمشک تازه
یک مشت یخ یا یک فنجان تمشک یخ زده

طرز تهیه اسموتی لاغر کننده : تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و حدود ۱ دقیقه با هم مخلوط کنید، سپس آن را در لیوان بریزید و با قاشق بخورید.

6 - اسموتی هلو

ارزش غذایی در هر وعده: ۲۱۳ کالری، ۹ گرم پروتئین، ۲۶ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۲۲ گرم قند، ۹ گرم چربی، ۱ گرم چربی اشباع، ۱۰۳ میلی‌گرم سدیم.

۱ فنجان، شیر خامه گرفته
۱ فنجان، هلوی یخ زده بدون شکر
۲ قاشق چایخوری، روغن کتان ارگانیک که با روش کلد پرس استخراج شده

طرز تهیه اسموتی لاغر کننده : شیر و هلوی یخ زده بدون شکر را در مخلوط کن بریزید و یک دقیقه با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را در لیوان بریزید و به آن روغن کتان اضافه کنید و بهم بزنید.

7 - اسموتی لیمو – پرتقال

ارزش غذایی در هر وعده: ۴۲۰ کالری، ۱۸ گرم پروتئین، ۵۷ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۵۴ گرم قند، ۱۴ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع و ۲۱۹ میلی‌گرم سدیم.

۱ فنجان شیر خامه گرفته، یا شیر سویا
۱۷۰ گرم ماست لیمویی
۱ پرتقال متوسط پوست کنده و قطعه قطعه شده
یک مشت یخ
۱ قاشق غذاخوری روغن کتان

طرز تهیه اسموتی لاغر کننده : شیر، ماست، پرتقال و یخ را در مخلوط کن بریزید و حدود یک دقیقه با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را در لیوان بریزید و روغن کتان را به آن اضافه کنید و به هم بزنید.

8 - اسموتی سیب

ارزش غذایی در هر وعده: ۴۸۲ کالری، ۱۹ گرم پروتئین، ۷۱ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم فیبر، ۵۷ گرم قند، ۱۶.۵ گرم چربی، ۳.۵ گرم چربی اشباع، ۳۰۰ میلی‌گرم سدیم.

نصف فنجان شیر خامه گرفته یا شیر سویا
۱۷۰ گرم ماست وانیلی
یک قاشق چایخوری، ادویه پای سیب
۱ سیب متوسط پوست کنده و خرد شده
۲ قاشق غذاخوری کره کاشو (بادام هندی)
یک مشت یخ

طرز تهیه اسموتی لاغر کننده : تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و حدود ۱ دقیقه با هم مخلوط کنید سپس آن را در لیوان بریزید و با قاشق بخورید.

9 - اسموتی آناناس

ارزش غذایی در هر وعده: ۲۷۱ کالری، ۹ گرم پروتئین، ۳۰ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۲۹ گرم قند، ۱۴ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع، ۱۰۴ میلی‌گرم سدیم.

۱ فنجان، شیر خامه گرفته
۴ اونس تکه‌های کنسرو آناناس
یک مشت یخ
یک قاشق غذاخوری روغن کتان که با روش کلد پرس استخراج شده

طرز تهیه اسموتی لاغر کننده : شیر و تکه‌های آناناس را در مخلوط کن بریزید. یخ را اضافه کرده و حدود یک دقیقه با هم مخلوط کنید. سپس آن را در لیوان بریزید و روغن بذر کتان را به آن اضافه کرده و به هم بزنید.

10 - اسموتی توت فرنگی

ارزش غذایی در هر وعده: ۲۱۶ کالری، ۹ گرم پروتئین، ۲۶ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۱۹ گرم قند، ۹.۵ گرم چربی، ۱ گرم چربی اشباع، ۱۰۶ میلی گرم سدیم.

۱ فنجان، شیر خامه گرفته
۱ فنجان، توت فرنگی یخ زده بدون شکر
۲ قاشق چایخوری، روغن بذر کتان ارگانیک که با روش پرس سرد استخراج شده

طرز تهیه اسموتی لاغر کننده : شیر کم چرب و توت فرنگی را در مخلوط کن بریزید و باهم مخلوط کنید سپس آن را در لیوان ریخته، روغن بذر کتان را اضافه کنید و به هم بزنید.


بیشتر بدانید : اسموتی زنجبیل و اسفناج، یک اسموتی خوش طعم و پرفایده


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir