پارچه‌های خاصی را که در این مقاله قصد داریم برایتان توضیح دهیم : پارچه‌های ساتن ، ابریشم ، چرم ، دانتل هستند .
 
 
پارچه‌های خاصی را که در این مقاله قصد داریم برایتان توضیح دهیم : پارچه‌های ساتن ، ابریشم ،  چرم ، دانتل هستند .
 
همه‌ی افراد بخصوص خانم‌ها دوست دارند لباس‌هایی با جنس‌های خوب را خریداری کنند و لباس‌هایی با این جنس را بپوشند ، اما نکته ای که حائز اهمیت است نحوه‌ی نگهداری از این لباس‌های می‌باشد تا لباستان برای همیشه سالم بماند و هر زمانی که بخواهید بتوانید از آن استفاده کنید و مشکلی نداشته باشید .
 
* در ابتدا به توضیح لباس‌هایی با جنس ساتن یا ابریشم می‌پردازیم :
شستن لباس‌هایی با جنس ساتن به راحتی انجام پذیر است ، اگر می‌خواهید لباس‌تان  با جنس ساتن خراب نشود توصیه می‌کنیم که لباستان را داخل یک ظرف آب با مقدار خیلی کمی سرکه سفید و شکر خیس کنید . این ترکیبات باعث می‌شود که لباستان مانند روز اول شود که لباس‌های معمولا یک آهار خاصی دارند ، همان جور آهار زده شود . برای اینکه لباس ساتنتان همان حالت اولیه خود را حفظ کند ، زیرا پارچه ساتن  دارای یرق خاصی می‌باشد و هم چنان برق بزند ، بعد از شست و شوی لباس ، نحوه‌ی اتو کشی که شما انجام می‌دهید نقش بسزایی دارد .
 
اما چگونه باید لباس‌های ساتن را اتو کشی کرد ؟
برای اتوی لباس‌های ساتن باید لباس را پشت و رو کنید ، لباس حالت بر عکس داشته باشد زمانی که اتو می‌کشید تا حالت براقی خود را حفظ کند .

* اکنون به شست و شوی لباس‌های ابریشم می‌پردازیم :
لباس‌هایی با بافت ابریشم فوق العاده حساس هستند و برای شست و شوی آنها باید کاملا دقت داشته باشید ، هرگز هنگام شست و شوی لباس‌های ابریشم آنها را نچلانید و یا پارچه‌ی آن را نسابید . ابریشم را نیز مانند ساتن باید در یک ظرف آب جداگانه بشویید . برای اینکه لباس‌تان خشک شود ، لباس‌های با جنس ابریشم را بر روی رخت آویز قرار ندهید بهتر است آنها را بر روی یک سطح صاف قرار دهید تا لباس خشک شود .

* لباس‌هایی که دارای جنس دانتل هستند را باید چگونه نگهداری کرد ، شست و شوی آنها را باید به چه ظریقی انجام داد ؟
شما باید لباس‌هایتان را با جنس دانتل در درون یک ظرف آب گرم خیس کنید و اگر لباس‌تان با جنس دانتل دارای بافت ظریفی است توصیه می‌شود کمی فقط کمی پودر لباس شویی را نیز به این آب اضافه کنید ، اما اگر لباس‌تان دارای بافت ضخیم تری است توصیه می‌شود که یک قاشق غذا خوری پودر را به آب اضافه کنید . با این راه حل همان درخشش اولیه پارچه‌ی دانتل را به این پارچه‌ها و لباس‌تان بر می‌گردانید . 
 
اما اگر تمایل دارید که رنگ پارچه‌ی سفید  دانتل خود را عوض کنید یک راه حل به شما پیش نهاد می‌دهیم :
لباس و پارچه‌ی دانتل خود را در ماشین لباس شویی قرار دهید و یک شلوار یا بلوزی که از جنس جین باشد ، که دارای رنگ آبی باشد را نیز با هم در داخل ماشین لباس شویی بگذارید جز این دو لباس ، لباس دیگری را در داخل ماشین قرار ندهید ، بعد از شست و شوی ماشین لباس شویی ، و در اتمام کار لباس دانتل شما به رنگ آبی در خواهد آمد .
 
اگر تمایل دارید رنگ پارچه‌ی سفید دانتل خود را به رنگ زرد درآورید ، پیش نهادی که برای شما داریم به ترتیب زیر می‌باشد : بهتر است یک چایی نپتون را در داخل یک پارچه‌ی مرطوب بپیجید و داخل ماشین لباس شویی قرار دهید ، با شروع کار ماشین لباس شویی ، این چایی رنک خود را به لباس دانتل شما پس می‌دهد و باعث می‌شود که لباس شما رنگ زرد را به خود بگیرید ، به همین ترتیب و سادگی شما قادر خواهید بود رنگ سفید پارچه دانتل خود را عوض کنید .
 
* حال به شیوه‌ی و نحو ه‌ی نگهداری و شست و شویی از پارچه‌های  و لباس‌هایی با جنس چرم  می‌پردازیم :
لباس‌هایی که دارای جنس چرم هستند مهم ترین قسمت آنها برای شست و شوی قسمت یقه‌ی لباس می‌باشد ، زیرا این قسمت به سادگی تغییر می‌کند و دیگر حالت اولیه خود را نمی‌تواند حفظ کند . برای اینکه لباس‌تان با جنس چرم را براق کنید  ، و همانند روز اول لباس‌تان براق باشد ، یک سری از روغن‌های خاص مخصوص لباس‌های چرم وجود دارد می‌توانید از این روغن‌های استفاده کنید و بر روی لباس خود بکشید تا براق شود .
 
اما چگونه باید این روغن را مورد استفاده قرار داد ؟
توصیه می‌شود که در ابتدا این روغن را  به آرامی بر روی لباس خود بکشید و بعد از گذشت مدتی، برس‌های مخصوصی که برای لباس‌ها وجود دارند را بر روی لباس خود بکشید تا روغن کاملا به خورد لباستان برود و جذب شود .
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.semorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
انواع پارچه را بشناسید
با نگهداری اصولی ، از کهنه شدن لباس هایتان جلوگیری کنید !
توصیه هایی برای نحوه شستشو و اتو کردن انواع لباس!
جدولی برای یافتن سایز مورد نظر شما در انتخاب لباس!
راهنمای استفاده از طلا بر اساس اندام و رنگ پوست