موقع خانه تکانی مراقب زیبایی تان باشید!!
فصل اسفند ماه فصل خانه تکانی وتمیز کردن خانه است. شما هم هنوز برای خانه تکانی اقدامی نکرده اید خواندن این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله چند نکته مهم در مراقبت از پوست دست و صورت تان هنگام خانه تکانی ذکر شده است.

توصیه هایی برای مراقبت از زیبایی، هنگام خانه تکانی

شوینده‌های مختلف و جابه‌جا کردن وسایل منزل از آن دسته کارهایی هستند که خیلی زود زیبایی اعضای بدن و سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازند. بهتر است آسیب‌های احتمالی خانه تکانی و هر کار منزل که در روزهای عادی هم انجام می‌دهید را بدانید و از آن‌ها دوری کنید تا زیباتر و سالم‌تر باقی بمانید. البته در روزهای خانه تکانی مسلما به دلیل حجم بالای کارها، این خطرات بیشتر هم می‌شوند و شما به همه این‌ها خستگی را نیز اضافه کنید.

 

خانه تکانی و دست‌ها

_ اولین نکته این است که حتما در هر نوع شستشویی برای خانه تکانی حتما دستکش به دست کنید. دستکشی که سایز دستتان باشد را انتخاب کنید تا راحتی عملتان را نگیرد.

_ حتما کار خانه‌ تکانی را در چندین روز انجام دهید. انجام یکباره همه کارها، فشار بسیار زیادی به مفاصل دست‌ها می‌آورد (دست‌ها اصلی‌ترین عضو در انجام کارها هستند) و ممکن است باعث ساییدگی و تورم در آن‌ها شود. مخصوصا اگر مبتلا به آرتروز و روماتیسم هستید.

_ از تماس مواد شوینده با پوست دست‌ها به مدت طولانی خودداری کنید. این کار پوست دستتان را خشک و کدر می‌کند.

_ قبل از خانه تکانی ناخن‌ها را کوتاه کنید تا کار خانه باعث شکستگی در آن‌ها نشود.

 

خانه تکانی و پوست صورت

_ حتما در طول خانه تکانی آب کافی بنوشید تا بر اثر عرق کردن آب بدنتان از دست نرود. این مسئله پوست صورتتان را خیلی زود کدر و خشک خواهد کرد.

_ تا جایی که می‌توانید از شوینده‌های قوی و غلیط مانند جوهرنمک و وایتکس استفاده نکنید. بخارات حاصل از این شوینده‌ها هم برای ریه‌هایتان بسیار خطرآفرین هستند و هم اینکه روی پوست دست و صورتتان تاثیر بدی می‌گذارند. در استفاده از شوینده‌های دیگر ماسک را فراموش نکید.

_ هنگام گردگیری منزل، حتما صورت خود را با دستمال نخی ببندید تا گرد و خاک روی آن ننشیند. بعد از اتمام کارها نیز صورتتان را با شوینده ملام بشویید و تمیز کنید و به آن مرطوب کننده بزنید.

 

خانه تکانی و موها

_ حتما موها را با روسری ببندید تاهم مزاحم کارتان نباشد و هم اینکه از پاشیده شدن آب و مواد شوینده روی آن‌ها جلوگیری شود. مواد شوینده بافت موها را خیلی زود از بین می‌برد.

_ بستن موها و جمع کردن آن‌ها از روی پیشانی و کنار گردن، از آغشته شدن موها به عرق نیز جلوگیری می‌کند.

 

نکات ضروری

_ تاریخ مصرف شوینده‌ها را چک کنید.

_ اگر پوستتان به مواد شوینده حساسیت دارد، از مواد طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن لک‌ها استفاده کنید.

_ بعد از اتمام خانه تکانی، حتما یک لایه‌برداری اصولی برای از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوستتان به عمل بیاورید.

_ وسایل کارآمد مانند انواع فرچه و برس تهیه کنید تا مجبور نباشید با فشار زیاد دست به تمیز کردن سطوح مختلف بپردازید.

_ خانه تکانی را در روزها و ساعاتی که آقایان در منزل هستند، انجام دهید تا کمکتان کنند. حتما آن‌ها را در کار خانه به کمک بطلبید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : zibamoon.com