نیم ساعته بدن تان را سم زدایی کنید!!
 بهار بهترین فصل برای سم زدایی بدن است و شما می توانید سمومی که در طول زمستان در بدن تان جمع آوری شده را به راحتی با 6 گام زیر از بدن تان بیرون کنید.

فصل بهار بهترین زمان برای سم زدایی و تخلیه سمومی که در طول زمستان در بدنمان جمع شده اند، است.  سم زدایی باعث می شود احساس سبکی و سرزندگی بکنیم. البته با شنیدن کلمه سم زدایی، به یاد جلسات ورزشی دو ساعته در باشگاه و یا خوردن آب سبزیجات می افتید، باید در افکارتان تجدید نظر کنید. سم زدایی روزانه را در بهار به چشم خانه تکانی ببینید و یا شاید حتی راحت تر از آن.

شش گام برای سم زدایی بدن در بهار

برای سم زدایی بدن تان تا می توانید آب بنوشید

هر روز صبح قبل از هر چیز یک لیوان بزرگ آب که در دمای اتاق باشد همراه با چند قطره آب لیموی تازه بنوشید. این کار به پاکسازی کبد، آماده سازی سیستم هاضمه و آبرسانی به بدن کمک می کند. در طول روز نیز به نوشیدن آب ادامه دهید و اگر می توانید ترجیحا چند قطره آبلیمو یا سرکه سیب به آبی که می نوشید اضافه کنید.

 

برای سم زدایی بدن تان تنفس عمیق داشته باشید

این که هر روز زمان کوتاهی را به خالی کردن ذهن و متمرکز کردن دوباره انرژی تان اختصاص دهید، به شما کمک می کند تا بهتر با استرس مبارزه کنید. هر وقت که نیاز به استراحت فوری یا کمی آرامش دارید، فقط کافی است دست از کار بکشید، چشم ها را ببندید و چند تنفس عمیق بکشید. اگر ذاتا اهل مدیتیشن نیستید، فقط روی تنفس خود تمرکز کنید.

 

برای سم زدایی بدن تان سبزیجات پر رنگ بخورید

سبزیجات تیره رنگ سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد گیاهی برای مبارزه با بیماری ها هستند. این سبزیجات سرشار از فیبر هستند و در کاهش یا حفظ وزن بسیار موثرند. مصرف این سبزیجات به احساس سیری طولانی مدت کمک می کنند. اگر اهل مصرف مستقیم این سبزیجات نیستید، می توانید روز خود را با یک نوشیدنی سبز شروع کنید. می توانید این سبزیجات را با روغن نارگیل تفت دهید و سپس میل کنید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 2 روزه بدن تان را سم زدایی کنید

 

برای سم زدایی بدن تان مواد غذایی ناشناس مصرف نکنید

از مصرف غذاهایی که نمی شناسید، پرهیز کنید. قبل از مصرف هر چیز، مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کنید. اغلب ما در شتاب معمول روزانه اغلب سلامیت خود را قربانی می کنید و غذاهایی را مصرف می کنیم که سرشار از ترکیبات مضر مانند اسیدهای چرب ترانس و یا فروکتوز هستند. به جای این کار موادی را مصرف کنید که مواد تشکیل دهنده آنها برایتان آشناست و می توانید نامشان را تلفظ کنید.!

 

برای سم زدایی بدن تان روزانه 30 دقیقه ورزش کنید

اگر تمام زمستان را بی حرکت بوده اید، برخیزید و برای کاهش وزن تحرک داشته باشید. توصیه می شود بزرگسالان بین 46 تا 52 سال، هر هفته به طور میانگین دو ساعت و نیم ایروبیک و یا ورزش نیمه سبک داشته باشید.

 

برای سم زدایی بدن تان 30 دقیقه زودتر بخوابید

تعداد کمی از مردم از اهمیت خواب در بدن اطلاع دارند اما این را بدانید که خواب کافی فقط منجر به از بین رفتن خستگی نمی شود. تمام محرک های موجود نظیر تلویزیون، و تلفن های همراه را برای حداقل یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید و به محض رسیدن ازمحل کار به خانه، انواع چای گیاهی نظیر چای بابونه برای انبساط عضلات بدن و سیستم گوارشی را امتحان کنید تا خوابی راحت داشته باشید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : آوای سلامت