لابد این ضرب‌المثل قدیمی را شنیده‌ِاید كه می‌گوید: صبحانه را با دوستت بخور، ناهار را تنها و شام را با دشمنت. این ضرب‌المثل قدیمی بیانگر اعتقادی كهن است كه حتی امروزه هم...

لابد این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید كه میگوید ((صبحانه را با دوستت بخور، ناهار را تنها و شام را با دشمنت)) این ضرب المثل قدیمی بیانگر اعتقادی كهن است كه حتی امروزه هم عده ای از كارشناسان و متخصصین به آن اعتقاد دارند.

لازم است بدانید صبحانه باید شامل 20% از كل كالری و نهار باید شامل 35 % از كل كالری و شام هم باید حاوی 30% از كل كالری باشد و میان وعده‌ها فقط 15% از كل كالری را شامل می‌شوند .در ضرورتیكه مشاهده میشود میان وعده‌ها بخصوص در كودكان درصد بالاتری از انرژی را تامین میكند لذا بهتر است حتی این سه وعده درصد كمتری از انرژی فرد را تامین كند.

20% انرژی یك فرد عادی بسته به نیاز یك فرد به انرژی (2400-1800) از 2 كف دست نان و دو عدد خرما و به اندازه یك قوطی كبریت پنیر تا همین اندازه به اضافه یك لیوان شیر متغیر است و بیش از این اندازه دیگر پرخوری به حساب میآید. البته عده ای از كارشناسان اعتقاد دارند مصرف صبحانه اول وقت باعث سنگینی و عدم كارائی میگردد و شاید به همین دلیل است كه در اداره جات صبحانه در ساعت 9 الی 10 توزیع میشود.

بهر صورت بهتر است آن عقیده قدیمی را رها كنیم و بیاموزیم كه هر چیز را به اندازه و سروقتش مصرف نمائیم و یادمان باشد تنها یك روش تغذیه ای است كه سلامتمان را تضمین میكند:اعتدال

 
 
 
گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: daneshju.ir
 
مطالب پیشنهادی: 
خانمهای خوش اندام نخوانند!
يك رژيم بين المللى سه روزه
قابل توجه چاقها! چربى مقصر اصلى نيست!
14 نكته كليدى براى يافتن بهترين رژيم غذايى!!
دوستی مفید برای رژیم های لاغری؟!