سریع ترین راه از بین بردن چربی های بدن
 از بین بردن چربی های بدن یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به تناسب اندام است. با ما همراه شوید تا با سریع ترین راه از بین بردن چربی های بدن تان آشنا شوید.

از بین بردن چربی های بدن

خوراکی هایی جهت از بین بردن چربیهای بدن

عوامل زیادی باعث پیدایش سلولیت می شوند، یکی از آنها چربی ها می باشند. برای مقابله با این پدیده  می توان از روش های متفاوتی مانند ماساژ، ورزش و … استفاده کرد، اما خانوم های محترم، یک روش اساسی و مهم برای مبارزه با این پدیده وجود دارد؛ تنها یک رژیم غذایی مناسب است که می تواند مانع به وجود آمدن سلولیت شود. به طور کلی سلولیت نتیجه تغذیه ای با فیبر کم و گلوسید زیاد است. برای از بین بردن سلولیت، باید به تغذیه ای سالم تر و متعادل تر روی آورد. نیاز نیست که مقدار غذای خود را کاهش دهید ( گرسنگی کشیدن فایده ای ندارد ) بلکه باید مواد غذایی مناسب را انتخاب کنید.

 

از خوردن این مواد غذایی اجتناب کنید

_ مواد غذایی مضر مانند گوشت خوک، شیرینی، سس های چرب، تمام سرخ کردنی ها ( مانند پیراشکی، چیپس و…) نوشیدنی های گازدار (سودا ( نوشابه ) یا آب های گازدار ) و نوشیدنی های الکلی. به طور کلی از تمامی مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی چربی، شکر و نمک هستند، پرهیز کنید.

_ نمک : نمکدان را از روی میز غذاخوری بردارید. برای طعم دار کردن غذاهایتان از ادویه و سبزیجات معطر خصوصاً جعفری و پیاز استفاده کنید.

 

این مواد غذایی را به اندازه متعادل مصرف کنید

_ آشپزی با روغن زیتون : بیشتر توصیه می شود که مواد غذایی را به شکل کباب یا پخته شده در فر یا بخار پز مصرف کنید. گاهی اوقات هم می توانید از بعضی روغن های گیاهی مانند روغن زیتون استفاده کنید.

_ مواد غذایی خام : شاید شنیده باشید که مواد غذایی خام به شما کمک می کنند که وزن کم کنید  بنابراین با سرعت و جدیت به مصرف بادمجان، کرفس، فلفل، تره فرنگی، کلم و... و بخارپز کردن آنها روی آورید.

 

برای این مواد غذایی امتیاز ویژه ای قائل شوید

_ پروتئین ها : به ویژه گوشت سفید، تخم مرغ و ... در رشد ماهیچه ها سهیم اند و از آنجایی که گوشت سفید چربی زیادی ندارد، بدن را مجبور می کند که انرژی مورد نیازش را از سلول های چربی تامین کند.

_ مواد غذایی سرشار از آهن : مانند عدسی ، آهن جریان اکسیژن در خون را تسهیل می کند. (کمبود میزان آهن باعث خستگی زیاد و حتی کم خونی می شود، بنابراین از مصرف قهوه بعد از غذا بپرهیزید زیرا کافئین موجود در قهوه آن را جذب می کند.)

_ ماهی ها و محصولات دریایی : که حاوی اسیدهای چرب از جمله امگا 3  هستند: این مواد غذایی خاصیت ضدالتهابی دارند و مانع ایجاد ورم می شوند.

_ پتاسیم : پتاسیم اصولاً در میوه های خشک، مخمر آب جو و برخی سبزیجات مانند کاسنی ،گوجه فرنگی وجود دارد.

_ غذاهای کامل مانند ماکارونی، پاستا، برنج، حبوبات و همچنین نان : با این حال برنج ماکارونی و پاستا را به متعادل مصرف کنید. یعنی حدوداً سه بار در هفته، خصوصاً اگر ورزش نمی کنید.

_ ویتامین C  که در میوه ها به وفور وجود دارد : ویتامین C باعث تقویت جداره های رگ ها خونی می شود. به یاد داشته باشید که کیوی می تواند به کاهش استرس و بهبود گوارش کمک کند و همچنین از کیوی به عنوان بمب ویتامین سی یاد می شود.

_ میوه های قرمز : خوردن این میوه ها یا نوشیدن آب آنها به دلیل وجود ویتامین P باعث بهبود گردش خون می شود. ضمنا این مواد حاویِ آنتی اکسیدان می باشند .

نکته مهم :  مصرف آب در تمام طول روز برای  دفع ضایعات و مواد سمی ضروری است. مطمناً باید آب بنوشید اما قسمتی از نیاز بدن به  آب می تواند توسط چای خصوصاً چای سبز تأمین شود. چای سبز جذب چربی ها و گلوسیدها را محدود می کند .

به یاد داشته باشید : برای از بین بردن سلولیت مصرف پروتیین ها باید بیشتر از سبزیجات باشد!

 

در ادامه سریع ترین راه های از بین بردن چربی های بدن را برای تان ذکر می کنیم.

 

 سریع ترین راه از بین بردن چربی های بدن

 سریع ترین راه از بین بردن چربی های بدن

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : اختصاصی سیمرغ / همشهری استان ها

 

Save