کاهش وزن با 4 روش ساده ای که باورتان نمی شود!!
ترفندهایی برای کاهش وزن وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در این مقاله 4 ترفند ساده برای کاهش وزن را به شما معرفی می کنیم.

4 ترفند ساده برای کاهش وزن

دوباره رژیم گرفته‌اید؛ اما می‌دانید که این‌بار هم نمی‌توانید سر حرف‌تان بمانید؟ دهان‌تان با دیدن همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌شده یا یک لیوان نوشابه آب می‌افتد؟ وسوسه شدن در برابر غذاها و خوراکی‌ها، مسئله‌ای است که همه آدم‌ها، حداقل یک‌بار در عمرشان آن را تجربه کرده‌اند. جسم و روان شما، دست‌به‌دست هم می‌دهند تا نتوانید از پیتزایی که در منوی رستوران جا خوش کرده بگذرید و به خوردن چند برگ کاهو اکتفا کنید. پس چه باید بکنید؟

 

برای کاهش وزن آرام‌ آرام کشمش بجوید

وارد شدن کشمش یا همان انگور نیمه‌ خشک به معده شما یکی از راه‌های موثر برای کنترل اشتهای‌تان است. وقتی کشمش‌های شیرین را آرام‌آرام می‌جوید، بدن‌تان ولع کمتری برای حمله کردن به هله‌هوله‌ها پیدا می‌کند. به‌همین‌دلیل محققان توصیه می‌کنند که برای کنترل اشتهای‌تان، کشمش را روی زبان‌تان مزه‌مزه کنید و سعی کنید که با زبان خود، بافت‌های این هله‌هوله سالم را بررسی کنید. به گفته آنها، از زمانی که کشمش به دهان شما وارد می‌شود، تا زمانی که به معده‌تان راه پیدا می‌کند، باید حداقل پنج‌دقیقه طول بکشد و مغز خوش‌اشتهای شما در همه این لحظات، سرگرم کشف طعم و بافت کشمش باشد. به گفته محققان، این کار تنها راهی برای فراموش کردن گرسنگی نیست، بلکه ضربان قلب و سرعت تنفس شما را کاهش می‌دهند و با پایین آوردن سطح اضطراب‌تان، احتمال پرخوری و هله‌هوله خوری را پایین می‌آورد.

 

برای کاهش وزن خودتان را با کالری گول نزنید

بله! 70 کالری، 70 کالری است؛ اما اینکه آن را با خوردن یک عدد سیب یا یک عدد شیرینی به دست بیاورید، می‌تواند بر وضعیت شما تاثیری قابل‌توجه بگذارد. گر چه شمردن کالری‌ها، یکی از راه‌های کاهش وزن است؛ اما به باور گروهی از محققان، آسان‌ترین و عملی‌ترین راه برای رسیدن به این هدف، انتخاب مواد غذایی سالم است. اگر در شروع برنامه کاهش وزن‌تان، توان کمتر خوردن را ندارید، لااقل از هله‌ هوله خوردن دست بردارید. گرسنه مانده‌اید؟ اشکالی ندارد! به‌جای شکلات یا چیپس، یک کاسه ماست بخورید.

 

برای کاهش وزن بدن‌تان را شعله‌ور کنید

شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که معتقدند با خوردن آب هم چاق می‌شوند؟ گرچه بسیاری از متخصصان این ادعا را رد می‌کنند؛ اما برخی دیگر معتقدند که پایین بودن سوخت‌و‌ساز بدن شما، می‌تواند عارضه‌ای شبیه آنچه‌ که گفتیم را ایجاد کند. برای جلوگیری از این وضعیت، باید با مصرف برخی مواد غذایی، سوخت‌وساز بدن‌تان را افزایش دهید. افزودن فلفل قرمز به غذاها یا اضافه کردن زنجبیل تازه یا پودرشده به غذاهای‌تان، ازجمله راه‌های موثر برای افزایش سوخت‌وساز بدن است.

 

برای کاهش وزن صبح، ظهر، شب، پروتئین بخورید

شما باید در هر سه وعده اصلی غذایی، به بدن‌تان پروتئین برسانید تا در طول شبانه‌روز، عضلات‌تان ورزیده، قدرتمند و سالم شوند و چربی‌های مزاحم، کمتر در بدن‌تان انباشته شود. مصرف میزان کافی پروتئین، یکی از چالش‌های بزرگ تغذیه‌ای است که ذهن اغلب افراد را به خود درگیر می‌کند. گرچه در سال‌های اخیر، مکمل‌های پروتئینی رنگارنگ، در داروخانه‌ها جا خوش کرده‌اند؛ اما به گفته متخصصان، تا زمانی که امکان تامین نیازهای بدن‌تان با مواد غذایی سالم و تازه وجود دارد، نباید سراغ مکمل‌ها بروید. درست است که مصرف زیاد گوشت قرمز، به سلامت قلب و مغز شما آسیب می‌زند؛ اما برای سالم ماندن، نباید این ماده غذایی محبوب را برای همیشه کنار بگذارید. به گفته متخصصان، بدن شما برای صرف انرژی و سالم ماندن، به میزان قابل‌توجهی پروتئین نیازمند است و کمتر ماده غذایی، به‌‌اندازه گوشت در خود پروتئین جا داده است. گوشت گاو، گوشت مرغ و همچنین شیر، پنیر و تخم‌مرغ میزان زیادی پروتئین دارند.
اما اگر تصمیم قطعی‌تان را برای گیاه‌خواری گرفته‌اید هم نگران نباشید. شما با خوردن دانه‌های مغذی مثل لوبیا و سایر حبوبات، آجیل و سبزیجات می‌توانید این نیاز بدن خود را تامین کنید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : هفته نامه آتیه نو