برایداشتن روحیه ای شاد باید همیشه آرایشی ملایم و زیبا داشته باشید

آرایشی ملایم مناسب همه جا

از آنجایی که چهره ی آرایش شده، هر چند کم با چهره ی بدون آرایش بسیار تفاوت دارد و خیلی از خانمها دوست ندارند با چهره ای بدون آرایش دیده شوند، راههایی برای همیشه مرتب بودن با صرف کمترین زمان وجود دارد تا شما چه در منزل برای انتقال روحیه ای شاد به افراد خانواده و نیز خودتان و چه بیرون از خانه در حدی ساده و متعادل به راحتی به چهره تان رنگ تازه ای بدهید.

بیشتر بدانید : هماهنگی آرایش با شال و روسری و مقنعه با چند پیشنهاد ساده

  1. هر صبح پس از بیدار شدن از خواب و شستشوی صورت با آب سرد وخنک ،بگذارید آب بر روی پوست صورتتان به حالت طبیعی خشک شود که این می تواند در فاصله ای که پس از شستشوی صورت، شما مشغول آماده کردن صبحانه می شوید،انجام گیرد زیرا زمان زیادی نخواهد برد و همین امر در ابتدای روز پوست صورت شما را از افتادگی وشل شدن حفظ کرده وشادابی وسر حالی خاصی به شما منتقل می کند.

  2. تنها کرمی که بهتر است در منزل ویا حتی برای خرید، بیرون از منزل استفاده کنید و زمان ماندن آن بر روی پوست ضرری به پوستتان نمی رساند، انواع کرمهای ضد آفتاب است که ا گر دوست داشته باشید مثل یک کرم پودردر صورت داشتن جوش ولکه بر روی پوستتان، آنها را بپوشاند از نوع رنگی وکرم پودر دار بودن آن بر روی پوست بمالید وبا شستشوی بعدی صورت دوباره ازآن بر روی پوست بزنید.

  3. برای انواع چشمها چه چشم ریز چه درشت وبا حالتهای مختلف ورنگهای متفاوت،استفاده از یک خط چشم مدادی سیاه وتنها یکبار کشیدن در داخل چشم، فرم وحالت چشم را نمایان ساخته وآن را از بی حالی در خواهد آورد که البته توجه داشته باشید فقط یک بار بکشید تا زیر چشمان شما سیاه نشود وتنها حالت ملایم وطبیعی به چشمها داده باشید.

  4. توجه داشتن به هماهنگی رنگ رژلب با لباس منزل ویا با شال وروسری که برای بیرون رفتن از منزل می پوشید مهمترین قسمت آرایش در مرتب بودن وتغییرشما درمدت زمان کوتاست به طوری که تنها یک لایه رژبدون خط لب وگاهی  خط لب بدون رژهم رنگ لباس منزل یا شال وروسری ، بر روی لبها بزنید وبرای شیک تر بودن از رنگهای ملایم ویا برق لب در انواع رنگها استفاده کنید تا بیرون ازمنزل نیز راحت تر باشید.

  5. موارد بالا برای داشتن چهره ای متفاوت از قبل کافی است ولی اگر فرصت داشته ودوست دارید از رژگونه ای ملایم همرنگ رژلبتان نیز بزنید.

  6. پرداختن روزانه در همین حد به چهره وپوست علاوه بر انتقال شادابی به شما واطرافیانتان در منزل می تواند در رسیدگی به پوست ومراقبت آن از نور خورشید ولامپهای مهتابی که همان تاثیر نور خورشید را بر روی پوست دارندبه شما کمک کند.

  7. در منزل برای انرژی بیشتر ازرژ لبهایی با رنگهای شاد وروشن استفاده کنید.
     
  8. اگر مژه های خیلی صاف وبلندی دارید با یک بار استفاده از فر مژه به آنها حالت دهید.

نکات مفید

الف-در طول روز وهنگام مصرف انواع میوه ها به جز گوجه فرنگی وکیوی که ممکن است برای شما حساسیت زا باشند از پوست آنها برای ماساژ بر روی صورت وپشت دستها استفاده کنید.

ب-در هنگام درست کردن غذا وخورد کردن پیاز در صورتی که از چشمانتان اشک آمد، پوست صورت را با اشکهایتان به آرامی وبه حالت دورانی ماساژداده وسپس با آب خنک بشویید ودوباره ضد آفتابتان را تجدید کنید.

پ-در هنگام استفاده از انواع مرکبات از ترشحات پوست آنها برای ماساژ دست وصورت استفاده کنید.

ج- در کنار مراقبت های روزانه از کرمهای ویتامینه ی شب ویا روغنهای زیتون ونارگیل وبادام نیز استفاده کرده تا همیشه پوستی شاد وسالم داشته باشید.



زهرا پهلوان زاده

تهیه وتدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ