سفر نوروزی تان را با این نکته های ساده، لذت بخش کنید
نوروز یکی از فرصت های برای داشتن یک سفر لذت بخش است. در ادامه مطلب امروز با چند توصیه مهم و ترفند‌های ساده‌ای آشنا خواهید شد که انجام آن‌ها می‌تواند یک خاطره خوب به یادماندنی در ذهن شما باقی بگذارد.

8نکته برای داشتن یک سفر نوروزی لذت بخش

تعطیلات سال نو یا نوروزی بهترین زمان برای افرادی است که علاقه‌مند به سفر و سفر کردن هستند. خیلی از ما برای خستگی در کردن یک سال پر‌کار و شلوغ نیازمند گذراندن چند روز آرام، فارغ از هر نوع هیاهو هستیم. اما برای داشتن یک سفر خوب و بی‌خطر به چه چیزهایی نیاز داریم؟

زمانی که دور از خانه هستید نکات ایمنی لازم را انجام دهید

چنانچه خانه شما مجهز به سیستم امنیتی است قبل از سفر آن را فعال کنید و اطمینان حاصل کنید که به خوبی عمل می‌کند. برای مثال دوربین‌های امنیتی، دزد‌گیر و سایر لوازم ایمنی را روشن کنید تا در مواقع نیاز کمک کننده باشند. اگر قرار است برای مدت زمان طولانی خارج از منزل باشید، حتما قبل از خروج از ساختمان تمامی قفل‌ها، حفاظ‌های ایمنی، درب‌ها و شیر گاز را بسته و حتی مجددا چک کنید.

قبل از سفر ماشین خود را به مراکز معاینه فنی ببرید و حتما جعبه کمک‌های اولیه خودرو در آن قرار دهید

یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که مسافرین در طول سفر با آن دست به گریبان هستند خرابی ماشین است. مطمئنا ساعت‌ها انتظار کشیدن کنار جاده آن هم بعضا در هوای سرد آخرین چیزی است که هر فردی در طول تعطیلات خود، تمایل به تجربه کردن آن خواهد داشت.
علاوه بر این، چنین موضوعی می‌تواند بسیار خطرناک هم باشد. برای مثال ترکیدن لاستیک ماشین آن‌ هم زمانی که در حال رانندگی در جاده هستید و سرعت پایینی هم ندارید. برای پیشگیری از هر یک از این خطرات احتمالی توصیه می‌کنیم حتما قبل از سفر به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید تا با انجام یک سرویس کامل وقوع خطرات مالی و جانی را به مقدار زیادی کاهش دهید. به خاطر داشته باشید حتما در طول سفر یک جعبه کمک‌های اولیه خودرو که معمولا شامل لوازم مورد نیاز مثل جَک ماشین، کابل، لاستیک اضافه و غیره است، به همراه داشته باشید.

قبل از حرکت، برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورید و از مسیرهای جایگزین آگاه شوید

به عنوان یک مسافر شما باید از تمامی مسیرهای سفرتان آگاه باشید. شلوغی بیش از حد جاده‌ها، تصادفات، ریزش کوه بسته شدن جاده همگی از مسائل شایعی هستند که امکان تجربه کردن آن‌ها در طول سفر وجود خواهد داشت. توصیه می‌کنیم حتما قبل از حرکت با مرکز مدیریت راه‌های کشور (شماره تلفن ۱۴۱) تماس حاصل کنید تا از آخرین اخبار جاده‌‌ها با خبر باشید.

در طول راه هر چند ساعت یکبار استراحت کنید

متاسفانه خستگی و خواب‌آلودگی از شایع‌ترین دلایل وقوع تصادفات جاده‌ای هستند. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی حتما هر چند وقت‌ یکبار که احساس خستگی و یا خواب‌آلودگی کردید در یک مکان مناسب (بی‌خطر برای خودتان و سایر مسافرین) استراحت کنید برای مثال کمی پاهای‌تان را دراز کنید آبی بنوشید و بعد از بازیابی دوباره انرژی از دست رفته خود مجددا به راه ادامه دهید. باور کنید حتی چند دقیقه استراحت کوتاه، می‌تواند مانع از ایجاد خاطرات تلخ و جبران‌ناپذیر شود.

گوشی تلفن شخصی و شارژر (ماشین) خود را به همراه داشته باشید

مطئنا شما هیچ وقت نمی‌دانید چه زمانی و یا کجا دچار مشکلات احتمالی مثل خرابی ماشین خواهید شد. در طول راه مسیرهای مختلف با شرایط جوی و جاده‌ای متفاوتی وجود دارند که ممکن است امکان تماس از طریق تلفن‌های عمومی امکان‌پذیر نباشد. پس همراه داشتن موبایل و شارژر مخصوص آن، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از سفر باید به آن دقت کنید تا در مواقع ضروری برای شما یک کمک حیاتی باشد.

در ماشین و همراه خود آب تازه و قابل شرب داشته باشید

احتیاط شرط عقل است! شما به هیچ وجه نمی‌توانید صد در صد از موضوعی به طور کامل مطلع باشید. گاهی اتفاق غیر منتظره‌ای پیش خواهد آمد که به هیچ عنوان تصورش را هم نمی‌کردید. اگر مسیر طولانی در پیش رو دارید حتما آب همراه خود داشته باشید تا در مواقع حساس و مورد نیاز کمک‌تان باشد.

در طول سفر با استفاده از یک پاک ‌کننده آنتی‌باکتریال دست‌های خود را زود به زود بشویید

اگر برای سفیر از وسیله نقلیه عمومی مثل اتوبوس یا قطار استفاده می‌کنید حتما همراه خودتان یک پاک کننده آنتی‌باکتریال داشته باشید. ممکن است هر چیزی که شما لمس می‌کنید قبلا توسط شخص دیگری لمس شده باشد. برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های مختلف حتما در طول سفر به صورت منظم و مرتب دست‌های خود را با یک پاک‌کننده مناسب مثل صابون آنتی‌باکتریال بشویید.

قبل از سفر با یکی از نزدیکان خود درباره برنامه سفرتان صحبت کنید

قبل از سفر حتما با یکی از افراد خانواده و یا دوست نزدیک مورد اطمینان صحبت کنید و او را از سفرتان و مسیر حرکتی آگاه کنید. توصیه می‌شود کپی از مدارک شناسایی خود مثل شناسنامه و یا کارت ملی تهیه کنید و به او بدهید تا در موارد اورژانسی و مورد نیاز کمک کننده باشد.
با عمل کردن بدین نکات ساده اما بسیار مهم و ضروری می‌توانید اوقاتی خوش برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. برای‌تان سفری سبز و خوش آرزو‌مندیم. تعطیلات خوش بگذره.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com