4 کارآفرین موفق که با سرگرمی های شان ثروتمند شدند!
بیشتر ما در ساعت هایی از روز و هفته، زمان هایی داریم به نام اوقات فراغت که می توانیم به تفریحات و علایق مان بپردازیم. چه اتفاقی می افتد اگر شما بتوانید سرگرمی هایتان را به یک کسب و کار تبدیل کنید؟

با سرگرمی های تان پولدار شوید

چهار کارآفرین موفق که هیچ وقت فکر نمی کردند با دنبال کردن علایق و سرگرمی هایشان به درآمد بالایی دست یابند، بهترین توصیه را درباره گذر از سرگرمی پرشور و رسیدن به یک کسب و کار موفق به اشتراک گذاشته اند. خواندن این مطلب به همه به خصوص نوجوانان و جوانان توصیه می شود.

علاقه به تغذیه سالم / جاناتات هین

علاقه به تغذیه سالم / جاناتات هین

«جاناتان هین»، صاحب رستوران «غذای دوست داشتنی شما» در لس آنجلس، 25 سال به عنوان یک بانکدار در وال استریت کار می کرده است تا آن که به دنبال علاقه خود یعنی تولید غذاهای سالم می رود. این علاقه او به غذاهای سالم از جایی شروع شد که به بیماری های دیابت و واریس مبتلا و مجبور شد تحقیقی درباره غذاهای سالم متناسب با بیماری اش انجام دهد تا برای بهبود سلامتی اش بکوشد. او مجموعه ای از غذاهای بدون قند، گلوتن، دانه نشاسته و تنقلات سنتی سالم تهیه کرد و همیشه از آن به عنوان یک موفقیت بزرگ برای خود و خانواده اش نام می برد که در نهایت منجر به تاسیس رستوران «غذای دوست داشتنی شما» می شود. «جاناتان» تفاوت بین زندگی سابق و شغل خود یعنی بانکداری را با شغل امروزش که روزگاری تنها یک سرگرمی برایش بود، بی توجهی به علاقه اش توصیف می کند.

علاقه به حل مشکل ریزش مو / راشل

علاقه به حل مشکل ریزش مو / راشل

پس از آن که شامپوهای شیمیایی موهای خانم راشل را نابود کرد و مجبور شد آن ها را از ته بتراشد، با استفاده از یک سری تحقیقات و آزمایش ها محلولی دست ساز و طبیعی را روی موهای خود آزمایش و نتیجه عجیبی را مشاهده کرد. «راشل» با سرمایه اولیه کمتر از 100 دلار که از کار پاره وقتش یعنی صندوق داری به دست آورده بود، کار خود را شروع کرد. او همیشه عاشق کارهای تحقیقاتی بود بنابراین آشپزخانه اش را به یک آزمایشگاه موقت تبدیل کرد تا در آن محصولات خود را تولید و آزمایش کند. سپس موهای طبیعی تهیه کرد و درون قفسه ای جلوی چشم مشتریانش گذاشت و همزمان محصول دست ساز خود و پنج محصول دیگر را روی موها تست کرد تا مشتریانش متوجه مزیت محصول او بشوند. وی با ایجاد ارتباط قوی و صمیمی با مشتریانش، آن ها را به مشتریان دایم خود تبدیل کرد و فروش محصولاتش را افزایش داد.  خلاصه این خانم یک برند ویتامینه برای عرضه محصولات مراقبت از موی ارگانیک خود ایجاد کرد. این برند هم اکنون در بسیاری از فروشگاه های آمریکا جزو پرفروش ترین برندهای شامپو در آمریکاست.
 

علاقه به فسیل و کلکسیون داری / پیتر جیمز لاویسک

علاقه به فسیل و کلکسیون داری / پیتر جیمز لاویسک

«پیتر جیمز لاویسک»، مدیر عامل شرکت قلمروهای فسیلی است. علاقه او به جمع آوری فسیل از دبیرستان آغاز شد. والدین او در یک موزه سلطنتی مشغول به کار بودند و یک اردوگاه طبیعت را اداره می کردند. بنابراین او علاقه به تاریخ طبیعی را از خانواده اش به ارث برده است. «لاویسک» به یاد می آورد که در 13 سالگی پول ماهانه خود را برای شرکت در نمایشگاه های فسیل جمع می کرد. او در ادامه این مسیر، موفق به فروش تمام قطعات کلکسیون خود با سود بسیار در نوجوانی شد. این موفقیت اولیه منجر به سفرهای بیشتر به مناطق فسیل خیز شد. «پیتر» در دوران دانشجویی این سرگرمی اش را مدتی کنار گذاشت اما پس از دانش آموختگی اولین فروشگاه آنلاین خود را افتتاح کرد زیرا تصور انجام کار دیگری برایش زجرآور بود. این روزها این شرکت چنان گسترش پیدا کرده است که فسیل ها به محض کشف شدن به صورت آنلاین فروخته می شوند. این تجارت پررونق، ریشه در علایق «پیتر» دارد که از کودکی در وجود او شکل گرفته است و با تلاش و پشتکار، حالا نتیجه اش را می بیند.
 

علاقه به نوشتن در حوزه آموزش / جسیکا چیلدرس

علاقه به نوشتن در حوزه آموزش / جسیکا چیلدرس

«جسیکا چیلدرس» وکیلی است که تبدیل به نویسنده کتاب های کودکان شده است. نوشتن همواره از سرگرمی هایش بوده و جسیکا اولین کتاب خود را زمانی نوشت که در دانشکده حقوق دانشجو بود. اگرچه نوشتن سرگرمی لذت بخشی بود، «جسیکا» امیدوار بود کارهای بزرگ تری انجام بدهد. او می خواست تغییرات اجتماعی را از طریق شخصیت هایش به ارمغان آورد. «جسیکا» می گوید: «در طول زندگی حرفه ای ام به عنوان یک وکیل زن آفریقایی-آمریکایی، در هر حوزه حقوقی که در آن کار می کردم، متوجه شدم که باید در بحث تربیت کودکان بیش از پیش وقت گذاشت و سرمایه گذاری کرد.» «جوریس پرودنس»، یک وکیل زن 11 ساله آفریقایی-آمریکایی، شخصیتی در کتاب های جسیکاست که کودکان را به رهبری و احترام به قانون تشویق می کند. «جسیکا» از آگاهی خودش درباره مسائل قانونی برای انتقال مفاهیم آرمانی مد نظر خود به کودکان استفاده کرده و حالا کتاب هایش جزو پرفروش ترین های آمریکاست. کتاب هایی که با حمایت دولت و مردم، باعث معروف شدن روز افزون این نویسنده شده است.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com