هفته‌ هشتم لالیگا
بارسلونا صدرنشین در هفته‌ هشتم لیگا شنبه شب در نوکمپ از وایادولید پذیرایی می‌کند. رئال مادرید هم در ورزشگاه خانگی لوانته به میدان می‌رود .
هفته‌ هشتم رقابت‌های لیگا جمعه شب با انجام دو دیدار آغاز شد. ویارئال که در فصل جدید نتایج خوبی کسب کرد. در ورزشگاه خانگی خود از گرانادا پذیرایی می‌کند.

زردپوشان سرانجام پس از هفت هفته‌ طعم شکست را چشیدند و با نتیجه‌ دو بر یک برابر اسپانیول تن به شکست دادند و از صعود به جایگاه سوم جدول رده‌بندی باز ماندند تا هم چنان با 14 امتیاز در رده چهارم قرار گیرند، اما گرانادا دومین پیروزی خود را در فصل جدید به دست آورد و توانست با دو گل آتلتیک بیلبائو را از پیش‌رو بردارد تا با هشت امتیاز به رده دوازدهم صعود کند.

شاید یک امتیاز برای گرانادا با توجه به این که در خانه حریف به میدان می‌رود نتیجه‌ای خوب باشد، اما تساوی اصلا ویارئال را راضی نمی‌کند چرا که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد به این امتیازات خانگی نیاز دارد.

در دیگر دیدار برگزار شده در شب جمعه مالاگا در ورزشگاه خانگی خو د از اوساسونا پذیرایی می‌کند. مالاگا با هدایت "برند شوستر" آلمانی فصل را بد شروع کرد و با دو شکست پیاپی و یک تساوی در بحران فرو رفت، اما رفته‌رفته نتایج این تیم بهتر شد و الان با دو پیروزی و سه تساوی در رده دهم جدول رده‌بندی قرار دارد. اما اوساسونا فصل کابوس واری را پشت سر می‌گذارد و نخستین تیمی بود که سرمربی خود را به علت کسب نتایج ضعیف از کار برکنار کرد.

اوساسونا در هفته‌ هفتم با یک گل در ورزشگاه خانگی خود برابر لوانته تن به شکست داد تا خطر سقوط را بیش از پیش احساس کند. این تیم در فصل جدید تنها یک پیروزی کسب کرده است و با سه امتیاز در رده نوزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. به همین خاطر برای خارج شدن از شرایط بحرانی تنها به پیروزی نیاز دارد، چیزی که با توجه به تیم آماده و پر ستاره مالاگا بعید به نظر می‌رسد.

در ادامه بازی‌های هفته‌ هشتم چهار دیدار شنبه شب برگزار می‌شود.

بارسلونا که با هفت پیروزی متوالی در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد در ورزشگاه خانگی خود به مصاف وایادولید می‌رود. به احتمال زیاد "لیونل مسی" در این دیدار نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. او در دیدار برابر آلمریا در همان نیمه اول تعویض شد و جای خود را به "ژاوی" داد.

به نظر می‌رسد که آبی اناری‌ها کار راحتی برابر وایادولید خواهند داشت، چرا که حریف آنها در هفت بازی خود تنها یک پیروزی را به دست آورده است و با شش امتیاز در رده شانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

در دیگر دیدار حساس رئال مادرید در خانه لوانته به میدان می‌رود.

رئال مادرید که در فصل جدید "کارلو آنچلوتی" را بر روی نیمکت خود می‌بیند فصل خوبی را پشت سر نمی گذارد. این تیم شنبه شب در داربی مادرید که در سانتیاگو برنابئو برگزار شد با یک گل برابر آتلتیکو مادرید تن به شکست داد تا اختلاف آنها با بارسلونا صدرنشین تنها پس از گذشت هفت هفته‌ به پنج امتیاز برسد.

شاگردان "آنچلوتی" برای خارج شدن از شرایط کنونی و بیشتر نشدن فاصله با صدر جدول باید در دیدار خارج از خانه برابر لوانته به پیروزی برسند اما کار راحتی را پیش رو ندارند.

لوانته فصل جدید لیگا را با شکست هفت بر صفر تحقیر آمیز برابر بارسلونا آغاز کرد، اما رفته‌رفته نتایج این تیم بهتر شد و الان با 10 امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

لوانته در هفته‌ هفتم سه امتیاز شیرین را به دست آورد و موفق شد در خانه اوساسونا با یک گل به پیروزی برسد. آنها در فصل جدید در ورزشگاه خانگی خود متحمل شکست نشده است هر چند که در هر سه بازی خانگی خود به تساوی دست یافته است.

جدال الچه با اسپانیول و رایو وایکانو با رئال سوسیداد دو دیدار دیگری هستند که شنبه شب برگزار می‌شوند.

بازی‌های هفته‌ هشتم یکشنبه، با انجام چهار دیدار به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین بازی آتلتیکو مادرید در ویسنته کالدرون از سلتاویگو پذیرایی می‌کند.

آتلتیکو مادرید نتایج بسیار خوبی در فصل جدید گرفته است و با هشت پیروزی متوالی و تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به بارسلونا در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

شاگردان "سیمئونه" در هفته‌ هفتم دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند با یک گل رئال مادرید در ویسنته کالدرون شکست دهد تا نشان دهند از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل جدید هستند، اما سلتاویگو تنها یک پیروزی را به دست آورده است و با شش امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

** سایر دیدارها

* سویا – آلمریا

* ختافه – رئال بتیس

* آتلتیک بیلبائو – والنسیا

** جدول رده‌بندی

1- بارسلونا 21 امتیاز (تفاضل گل 19+)

2- آتلتیکو مادرید 21 امتیاز (تفاضل گل 14+)

3- رئال مادرید 16 امتیاز


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
شکست بیلبائو مقابل گرانادا
فریدون زندی و همسرش در بیمارستان+ تصاویر
ستاره های فوتبال در کودکی+ تصاویر
شادی جالب مهاجم لیورپول+ عکس
حنیف خلبان شد+ عکس